Kada će početi izgradnja autoputa Tuzla - Orašje?
Više od deset godina očekuje se izgradnja autoputa Tuzla – Orašje koja bi sjeveroistočni dio Bosne i Hercegovine povezala sa zemljama Evropske unije. Značaj ovog autoputa bio bi izuzetno i za građane i za privrednike sa ovog kraja. O tome je danas razgovarano i u Tuzli, budući da su se pojavile određene nedoumice oko postojeće trase, te će najvjerovatnije doći do njene izmjene. Hoće li to usporiti početak radova?
Budući autoput Tuzla – Orašje će otvoriti i mogućnost umrežavanja Tuzlanskog kantona sa koridorom Vc, ali i sa susjednom Hrvatskom, što će u konačnici poboljšati ambijent razvojnih i svih drugih potencijala najmnogoljudnijeg kantona. Uz to otvorit će se i mogućnost za povoljniji dolazak stranih investitora.
“Nastojimo da se uspostavi jedna kontinuitetna politika, naročito u ekonomskom smislu, da se ispoštuje ta težnja TK koju je na Skupštini donio o deblokadi, koja je kako smo to shvatili, glavni problem Tuzlanskog kantona - deblokada, komunikacijska deblokada”, kazao je premijer FBiH Fadil Novalić (SDA).
Ovo područje će izgradnjom autoputa Tuzla – Orašje biti i odblokirano i u izvoznom smislu, budući da je ovaj putni pravac jedna od žila kucavica Tuzlanskog kantona, koji pokriva 23 posto ukupnog izvoza iz FBiH. Autoput Tuzla – Orašje trebao bi biti dug nešto više od 60 kilometara. Nedoumice koje su se pojavile, riješit će politika.
“Ono što je opredjeljenje i što su na određeni način zaključci sa današnjeg sastanka je da mi idemo put jedne političke odluke koja treba da bude donesena na Skupštini Tuzlanskog kantona”, izjavio je premijer TK-a Irfan Halilagić (SDA).
O raznim studijama, projektovanju i izgradnji, podsjećamo, priča se od 2008. godine, pa se tako i kao početak izgradnje spominjala 2022. godina. No, do toga nije došlo. Sada su se pojavili novi problem. Sadašnjom trasom su nezadovoljni u Srebreniku i Gradačcu.
“Mi smo pokrenuli aktivnosti da revidiramo ranije projiciranu trasu autoputa koja uopće ne odražava životne potrebe i da se prilagodi prvenstveno potrebama privrednog života i konzumentima na području Srebrenika i Gradačca”, poručio je gradonačelnik Srebrenika Nihad Omerović (NiP).
Zahtjev lokalnih zajednica i privrednka je da novi autoput bude izgrađen u blizini postojeće magistralne ceste. Hoće li mijenjanje projekta usporiti tokove i aktivnosti na izgradnji ovog autoputa, pitanje je koje je sada otvoreno. Smjer i probitni pravac pravac zasigurno hoće.
federalna.ba