Njemačka firma nehotice "pomogla" u spektakularnoj pljački Louvrea – pa sve pretvorila u marketinški hit

Njemačka firma nehotice "pomogla"  u spektakularnoj pljački Louvrea – pa sve pretvorila u marketinški hit

Porodična firma iz Njemačke, potpuno nesvjesna da će njeni proizvodi postati dio najpoznatije pljačke u Francuskoj u posljednjih nekoliko decenija, našla se u središtu globalne pažnje – i odlučila je situaciju pretvoriti u neočekivani marketinški uspjeh. Kompanija Böcker, sa sjedištem u gradiću Werne, nedaleko od Dortmunda, proizvodi građevinske i transportne liftove. Jedan od njihovih uređaja – Agilo lift za namještaj – korišten je u spektakularnoj krađi krunskog nakita iz muzeja Louvre u Parizu, vrijednog čak 88 miliona eura. Lopovi su uz pomoć uređaja ušli kroz prozor muzeja, ukrali dragocjeni Napoleonov nakit i pobjegli na motorima – sve u manje od deset minuta.

Od šoka do marketinške ideje

Marketinška direktorica kompanije, Julia Scharwatz, ispričala je da su ona i njen suprug Alexander Böcker, koji je ujedno i direktor porodične firme treće generacije, vijest o pljački vidjeli u nedjelju dok su zajedno čitali online portale. „Bili smo šokirani kada smo na fotografijama s mjesta događaja prepoznali jedan od naših liftova“, rekla je Scharwatz za njemačke medije. „U prvi mah shvatili smo da se radi o ozbiljnom, kažnjivom djelu i da je naš uređaj zloupotrijebljen. No, nakon što je postalo jasno da niko nije povrijeđen, počeli smo se šaliti i razmišljati o duhovitim sloganima.“

Kampanja „Kad treba brzo da se krene“ postala viralna

U roku od 24 sata osmislili su kampanju na Facebooku i Instagramu, koristeći novi, duhoviti slogan: „Kad treba brzo da se krene“ (When you need to move fast). Uz slogan su objavili fotografiju njihovog sada već „svjetski poznatog“ lifta Agilo, uz objašnjenje da može prenijeti „do 400 kilograma dragocjenosti brzinom od 42 metra u minuti – tiho kao šapat“. Reakcije nisu izostale. Objave su postale viralne, a interes za kompaniju naglo je porastao. „Naši Instagram postovi obično dosegnu oko 15.000 do 20.000 ljudi. Ovaj put smo dosegli 1,7 miliona pregleda. To je potpuno nevjerovatno“, rekla je Scharwatz.

Pozitivne, ali i reakcije kritike

Ogromna većina komentara na društvenim mrežama bila je pozitivna, iako su se pojavile i poneke kritike. „Razumijem da nije svačiji humor isti, ali većina ljudi se stvarno nasmijala“, kazala je Scharwatz. Jedan korisnik Facebooka je napisao da „marketinški tim Böckera zaslužuje povišicu“, dok je drugi ocijenio da je kampanja „neukusna“ jer se, kako je naveo, „Francuzi još oporavljaju od šoka, a jedna njemačka firma pravi šalu na račun pljačke“. Bez obzira na to, kampanja je privukla pažnju širom svijeta, a iz kompanije navode da su već primili „nekoliko upita“ za kupovinu lifta.

Kako je sve počelo – lift ukraden tokom demonstracije

Prema riječima Scharwatz, kompanija Böcker je 2020. godine prodala sporni lift jednoj francuskoj firmi koja ga iznajmljuje korisnicima. Lopovi su, prema dostupnim informacijama, nedavno kontaktirali tu firmu kako bi navodno vidjeli demonstraciju lifta – i tom prilikom ga ukrali. Vlasnici su slučaj odmah prijavili policiji.

Porodična tradicija i duh inovacije

Kompanija Böcker, osnovana još 1958. godine, danas zapošljava oko 600 radnika. Njihov dugogodišnji slogan „My way to the top“ (Moj put do vrha) sada je dobio sasvim novo značenje. Na službenoj stranici kompanija ističe da posluje na spoju tradicije i inovacije – a upravo ih je neobična povezanost s pljačkom Louvrea lansirala u globalnu vidljivost. „Nismo to planirali, ali život piše čudne priče“, zaključila je Scharwatz uz osmijeh.

I dok francuska policija nastavlja potragu za lopovima i ukradenim nakitom neprocjenjive vrijednosti, jedno je sigurno – Böckerov Agilo lift postao je najpoznatiji komad opreme u Evropi. A kompanija koja ga proizvodi – potpuno slučajno – postala je simbol kreativnog i smjelog marketinga u trenutku kada se to najmanje očekivalo.

federalna.ba/The Guardian

Louvre pljačka Njemačka