Netflix se zbog uvođenja reklama udružuje s Microsoftom
(Izvor: Ilustracija)

Netflix se zbog uvođenja reklama udružuje s Microsoftom

Netflix se udružio s Microsoftom kako bi kupcima ponudio jeftiniji plan pretplate koji će prikazivati reklame. Streaming div kaže da će usluga biti "dodatak" njegovim postojećim planovima, koji ne uključuju reklame.

U aprilu su dionice Netflixa pale nakon što je kompanija izvijestila o prvom gubitku pretplatnika u više od desetljeća. Prošlog mjeseca, suizvršni direktor Ted Sarandos rekao je da kompanija pregovara s drugim poduzećima kako bi pronašla načine kako privući publiku osjetljivu na cijene.

Tvrtka još nije otkrila koliko planira korisnicima naplatiti novu uslugu.

U četvrtak je Netflix saopćio da je odabrao Microsoft kao svog globalnog partnera za tehnologiju oglašavanja i prodaje za uvođenje "jeftinijeg plana pretplate s oglasima".

"Microsoft ima dokazanu sposobnost da podrži sve naše potrebe za oglašavanjem dok zajedno radimo na izgradnji nove ponude podržane reklamama", izjavio je glavni operativni direktor Netflixa Greg Peters.

"Što je još važnije, Microsoft je ponudio fleksibilnost za inovacije tokom vremena i na tehnološkoj i na prodajnoj strani, kao i jaku zaštitu privatnosti za naše članove", dodao je.

Mikhail Parakhin, predsjednik za web iskustva u Microsoftu, rekao je da će korisnici uskoro imati "više opcija za pristup Netflixovom nagrađivanom sadržaju".

"Prodavci koji traže Microsoft za svoje potrebe reklamiranja imat će pristup Netflixovoj publici i premium povezanom TV inventaru. Sve reklame koje se budu prikazivale na Netflixu bit će ekskluzivno dostupni putem Microsoftove platforme", rekao je.

Netflix nikad nije želio reklame. Njegov cijeli poslovni model izgrađen je oko mjesečnih pretplata. Ipak, rukovoditelji Netflixa morali su prekršiti vlastita pravila.

Sve to dolazi nakon što su brojke pokazale da kompanija gubi pretplatnike.

A kriza troškova života značila je da su kućanstva, stežući remen, na svoju pretplatu na Netflix gledala kao na potencijalnu uštedu. Ulagači su bili prestrašeni.

Netflix također ima veliku konkurenciju kao što su Amazon Prime, HBO Max, Apple TV i Disney+. Postoji previše opcija, a premalo pretplatnika koji plaćaju.

Kako bi se prilagodio, Netflix stvara jeftiniju uslugu - s reklamama - za koju kaže da će biti uvedena kasnije ove godine. Spotify ima sličan model, gdje je muzika besplatna ako rado gledate reklame.

Nadaju se da će Netflix, prihvaćanjem reklama, privući novu publiku. Ali ovaj potez također pokazuje da su reklame, koje su vrhunske streaming tvrtke prije samo nekoliko godina smatrale prošlošću, itekako još uvijek žive i rade.

Netflix pokušava ponovno pregovarati o ugovorima koje ima s velikim tvrtkama za zabavu kako bi mogao prikazivati reklame kao dio svoje usluge, izvijestio je u utorak Wall Street Journal. Tvrtka je navodno održala razgovore s Warner Bros., Universal i Sony Pictures Television.

Warner Bros je odbio komentirati kada ih je u srijedu kontaktirao BBC. Universal i Sony nisu odmah odgovorili na zahtjev BBC-ja za komentar.

U aprilu su Netflixove dionice pale za više od trećine nakon što je otkriven oštar pad pretplatnika i upozoreno da će još milioni njih napustiti streaming uslugu. Prošlog mjeseca tvrtka je najavila otpuštanje 300 radnika dok se bori s padom broja kupaca.

Također prošlog mjeseca, g. Sarandos je rekao da je Netflix u pregovorima s nekoliko kompanija kako bi istražio partnerstva za reklamiranje.

"Ne dodajemo reklame na Netflix kakve poznajete danas. Dodajemo oglasnu razinu za ljude koji kažu 'Hej, želim nižu cijenu i gledat ću reklame'", rekao je g. Sarandos publici na konferenciji u Cannesu.

federalna.ba/BBC

Netflix Microsoft reklame