Netflix izgubio pretplatnike prvi put u više od 10 godina
Broj pretplatnika na Netflixu opao je prvi put u više od jedne decenije.
Kompanija za striming izgubila je 200.000 članova u prva tri mjeseca ove godine, saopštila su u utorak.
Pad je uslijedio nakon što je kompanija podigla cijene na ključnim tržištima, uključujući SAD i UK, dok se povukla iz Rusije.
No, Netflix je upozorio da dolazi još gubitaka i nagovijestio je da će početi suzbijati dijeljenje računa dok bude tražio registraciju novih članova.
Procjenjuje se da više od 100 miliona domaćinstava krši njihova pravila dijeljenjem lozinki.
Lucas Shaw, koji piše Screentime newsletter za Bloomberg vijesti, rekao je za BBC da je dijeljenje lozinke bilo problem za Netflix "dugo vremena".
„Čini se kao da kompanija pokušava da identifikuje oblast potencijalnog rasta“, rekao je on za program Today.
"Pokušavali su da zaustave deljenje lozinki u prošlosti i imali su veoma težak period."
Lucas Shaw, koji piše Screentime newsletter za Bloomberg vijesti, rekao je za BBC da je dijeljenje lozinke bilo problem za Netflix "dugo vremena".
„Čini se kao da kompanija pokušava da identifikuje oblast potencijalnog rasta“, rekao je on za program Today.
"Pokušavali su da zaustave deljenje lozinki u prošlosti i imali su veoma težak period."
Pretplatnici odlaze
U pismu akcionarima, Netflix je naveo da je porast broja prijava tokom pandemije "zamaglio stvarnu sliku" i upozorio da će još dva miliona pretplatnika vjerovatno otići do jula.
"Naš rast prihoda je značajno usporen kao što pokazuju naši rezultati i prognoze u nastavku", rekli su iz kompanije.
"Naša relativno visoka penetracija u domaćinstvima - kada se uključi veliki broj domaćinstava koja dijele račune - u kombinaciji s konkurencijom, stvara prepreke za rast prihoda."
Posljednji put kada je kompanija izgubila članove u jednom kvartalu bio je oktobar 2011. Još uvijek ima više od 220 miliona pretplatnika širom svijeta.
Udar na Rusiju
Povlačenje iz Rusije, korak koji je Netflix preduzeo nakon rata u Ukrajini, koštao ga je 700.000 pretplatnika, navodi se.
Još 600.000 ljudi prekinulo je njegovu uslugu u SAD-u i Kanadi nakon povećanja cijene, navodi Netflix.
Netflix je rekao da se taj potez odvija "u skladu s očekivanjima" i da će donijeti više novca za firmu, uprkos otkazivanjima.
Prihod kompanije u prva tri mjeseca ove godine porastao je za 9,8% u poređenju sa istim periodom prošle godine na više od 7,8 milijardi dolara.
To je označilo usporavanje u odnosu na ranije kvartale, dok je profit pao za više od 6% na otprilike 1,6 milijardi dolara.
Gubici u ovom tromjesečju djelimično su nadoknađeni prijavama na drugim mjestima kao što su Japan i Indija.
Kako izgleda da će rasti, kompanija je rekla da je fokusirana na međunarodna tržišta i pronalaženje načina da privuče 100 miliona ljudi za koje procjenjuje da dijele račune domaćinstava, uključujući više od 30 miliona u SAD-u i Kanadi.
Kompanija želi oglašavanje i ostvarivanje prihoda od kupaca koji dijele račune sa porodicom ili prijateljima.
"Oni koji su pratili Netflix znaju da sam bio protiv složenosti oglašavanja i veliki obožavatelj jednostavnosti pretplate", rekao je gospodin Hastings. "Ali, koliko god da sam obožavatelj toga, veći sam obožavatelj izbora potrošača."
Hastings je rekao da je "prilično jasno" da usluge podržane oglasima rade za Disney i HBO.
Ali analitičari kažu da rastući troškovi počinju da utiču na domaćinstva.
U Velikoj Britaniji, domaćinstva su otkazala više od 1,5 miliona pretplata na striming u prva tri mjeseca ove godine, a 38% ih je reklo da žele uštedjeti novac - što je najviši nivo ikada, prema istraživanju kompanije Kantar za istraživanje tržišta.
Netflix se također suočava sa intenzivnom konkurencijom, jer kompanije od Amazona i Applea do tradicionalnih medijskih firmi poput Disneyja ulažu novac u svoje online streaming usluge.
Paolo Pescatore, analitičar u PP Foresightu, rekao je da je gubitak pretplatnika "provjera stvarnosti" za kompaniju, jer pokušava da uravnoteži zadržavanje pretplatnika sa povećanjem prihoda.
"Dok su Netflix i druge usluge bili ključni u zatvaranju, korisnici sada dvaput razmišljaju pri kupovini zasnovanom na promjeni navika", rekao je.
Posebno je Sjeverna Amerika "sada preplavljena sa previše usluga koje traže premalo dolara", dodao je.
Dionice kompanije su pale.
Zabrinutost investitora pogodila je i dionice drugih kompanija za zabavu, uključujući Disney.
federalna.ba/BBC