Nema potrebe da ga vratite: Netflix šalje svoje poslednje DVD-ove
Većina od 238 miliona Netflixovih striming korisnika širom svijeta vjerovatno ne zna da je kompanija pokrenuta prije 25 godina, ali kao usluga slanja DVD-a. Još manje njih zna da je ta aktivnost nastavljena, s manje od milion ljudi koji su još pretplaćeni na tu uslugu. Ali je i tome došao kraj, kompanija je naime prestala sa saradnjom sa svojih pet preostalih američkih distributivnih centara koji će poslati svoje posljednje DVD-ove američkim kupcima u petak.
Ovim DVD „tvrdoglavcima“ će biti dozvoljeno da zadrže ove posljednje naslove, što znači da će neki dobiti i do 10 DVD-ova kao oproštajni poklon od biznisa koji je nekada kao dostavljač na vrhuncu imao čak 16 miliona pretplatnika.
„Ovo je gorko-sladak osjećaj“, rekao je za Associated Press Marc Randolph, suosnivač Netflixa i izvršni direktor u vrijeme kada je kompanija isporučila svoj prvi DVD. “Znali smo da dolazi ovaj dan, ali ono što je čudesno je da taj dan nije došao prije 15 godina.” Netflix ne navodi broj današnjih pretplatnika na DVD-ove, ali prema procjeni AP-a, manje od milion ljudi je sada pretplaćeno na tu uslugu.
Randolph je došao na ideju o DVD-by-post servisu 1997. godine – u izazovu tadašnjem lideru na tržištu iznajmljivanja Blockbuster-a – sa svojim prijateljem i kolegom poduzetnikom, Reedom Hastingsom, koji je na kraju naslijedio Randolpha kao izvršni direktor. Tek ove godine je odstupio od te uloge.
Prvi disk koji je Netflix poslao bio je Beetlejuice Tima Burtona u martu 1998. godine i od tada ih je kompanija isporučila 5,2 milijarde. Njegov najpopularniji naslov bio je film Sandre Bullock The Blind Side.
Međutim, Randolph kaže da je znao da DVD-ovi neće biti glavni oslonac poslovanja i da će biti prestignuti gledanjem filmova i TV serija putem interneta. Godine 2011. Netflix je odlučio da odvoji DVD posao od poslovanja sa streamingom, godinu dana nakon što je Blockbuster bankrotirao – i to nakon što je 2000. odbio priliku da kupi Netflix za 50 miliona dolara umjesto da mu bude konkurencija.
Gigant streaminga sada vrijedi oko 166 milijardi dolara.
“Od prvog dana znali smo da će DVD-ovi nestati, da je ovo prolazan korak”, rekao je Randolph. “A DVD servis je taj posao odradio čudesno dobro. Bilo je to poput rakete- koja je dovela Netflix u orbitu, a zatim se vratila na Zemlju nakon 25 godina. To je prilično impresivno.”
federalna.ba/The Guardian