NEM Dubrovnik 2023, treći dan: Ekskluzivne najave i premijere
I trećeg dana održavanja TV marketa NEM Dubrovnik 2023 impresionirao je sudionike velikim izborom događaja i mogućnosti za sklapanje poslovnih poznanstava, uključujući šest okruglih stolova, dvije prezentacije i tri razgovora s keynote govornicima.
Monty Sarhan, Chief Executive Officer, SkyShowtime izjavio je: „MVPD-i su iznimno važni u CEE regiji, a rast linearnog TV-a to i potvrđuje. Europa nije monolitna, ima bogatstvo i raznolikost te predstavlja vrlo vrijedan ekosustav. U sjevernoj Europi broj pretplata na SVOD usluge po kućanstvu približava se brojci tri, dok u CEE regiji iznosi manje od dva. To je golem tržišni potencijal s mnogo prilika i prostora za rast. Potrebna je posebna strategija za iskorištavanje mogućnosti koje postoje na svakom od ovih tržišta. Ove su zemlje na vrlo različitim pozicijama s obzirom na svoje putovanje i budućnost streaminga.“
Dušan Švalek, Deputy CEO, CME, istaknuo je važnost lokalnog sadržaja: „Vjerujemo da će VOD poslovni model biti usmjeren na lokalni sadržaj i pružanje alternative za sve globalne streaming brendove. Fokusirani smo na lokalnu publiku i takva nam je praksa na svim tržištima gdje smo prisutni. Najbliže nam je bila Slovenija, ali širimo se i na Hrvatsku. Kad je riječ o stvarateljima sadržaja u Hrvatskoj, vjerujem da je u velikom interesu osigurati rast kreativne ekonomije. To je jedna od prednosti koju bi svaka zemlja trebala imati.“
Moritz von Kruedener, Managing Director, Beta Film također je bio jedan od keynote govornika te podijelio vrijedna znanja iz TV industrije.
The Walt Disney Company privukao je posebnu pozornost predstavljanjem rebrendiranja svojih kanala - FOX je postao STAR na Brilliant Change Eventu održanom u dubrovačkom klubu Lazareti. BBC Studios premijerno je predstavio svoj novi televizijski sadržaj dostupan u zemljama CEE regije, među ostalim i dugoočekivanu premijeru serije BBC Earth: Spy in the Ocean. Telekom Srbija pridružio se projektu CICATRIZ (Ožiljak), iščekivanoj akcijskoj adaptaciji istoimena bestselera Juana Gómez-Jurada. Ova dramska serija, koju producira španjolska produkcijska kuća Plano a Plano u suradnji s meksičkom produkcijskom kućom Dopamine, najnoviji je projekt paneuropskog produkcijskog studija Asacha Media Group. Autori adaptacije su Pablo Roa i Fernando Sancristóbal, scenaristi međunarodnog hita LA CASA DE PAPEL, te Verónica Marzá (TOY BOY, DIABLERO). Snimanje ove drame u osam nastavaka trebalo bi započeti krajem godine u Španjolskoj i Srbiji.
FAST, image i identitet u CEE regiji, rat cijena za krajnjeg korisnika, moć umjetne inteligencije u stvaranju sadržaja
Poslovanje, financije, strategija sadržaja i tehnički aspekti uvođenja FAST kanala te pitanje kako iskoristiti procvat streaminga koji se održava s pomoću reklama – to su bile neke od tema okruglog stola pod nazivom Everything You’ve Always Wanted to Know About FAST but Were Afraid to Ask, koji je moderirao Guy Bisson, Ampere Analysis.
Kako stoje zemlje CEE regije kad je riječ o imageu i identitetu? Ovo važno pitanje postavljeno je na okruglom stolu pod nazivom Central Europe: What Story Do We Want to Tell the World? koji je pod pokroviteljstvom TVP Worlda moderirao Sascha Fahrbach.
O položaju zemalja Istočne Europe u usporedbi sa zemljama Zapadne Europe kad je riječ o ulaganjima streaming servisa u originalan sadržaj razgovarali su predstavnici tvrtki Viaplay Group, Sky EU Office i Mediawan Rights. Okrugli stol pod nazivom Is Europe Being Territorially Divided in Terms of Global Streamers’ Investments? moderirao je Christian Grece, European Audiovisual Observatory.
Kako se SVOD servisi i operateri snalaze u uvjetima inflacije i zasićenog tržišta, tema je o kojoj se razgovaralo na okruglom stolu pod nazivom End-User Pricing Wars koji je moderirala Maria Rua Aguete, Omdia.
Nakon donošenja novog hrvatskog Zakona o elektroničkim medijima, na okruglom stolu pod nazivom Must-Offer in Croatia okupili su se predstavnici HAKOM-a, A1 Hrvatska, Hrvatskog Telekoma, Nove TV, RTL Hrvatska i Ministarstva kulture i medija te razgovarali o novim uvjetima koji su stupili na snagu i o tome kako će to utjecati na kabelske operatere i Free-To-Air (FTA) kanale u Hrvatskoj.
Haymi Behar, SPI International (a Canal+ Company), govorio je o korištenju umjetne inteligencije i tehnologije strojnog učenja na prezentaciji pod naslovom Transforming the TV Experience: The Power of AI in Content Creation and Viewing, a Marcel Satanek, Slovak Telekom and Digi Slovakia, predstavio je studiju slučaja VOYO (SVOD) Deep-Link Integration to Magio TV.
Tijekom cijelog dana mnogobrojni sudionici iskoristili su priliku za sklapanje novih poslovnih poznanstava na raznim događajima, počevši od kave na NEM-ovoj terasi, koju su omogućili SPI International i kasnije tmc Content Group AG te DubFormer. Posjetitelji su uživali u ručku i koktelima koje su za sudionike pripremili Pickbox NOW & Pickbox TV, a zatim su održali brojne sastanke s rekordnim brojem kupaca TV sadržaja i izlagačima.
Deseto izdanje NEM Dubrovnika 2023. završilo je događajem Goodbye NEM Dubrovnik u organizaciji NEM Zagreba i uzbudljivim najavama za NEM Zagreb 2023. i 2024. “Zadovoljstvo nam je što vas ponovo možemo ugostiti u prosincu i pozvati na događaj koji se širi u filmski segment televizijske industrije”, rekao je Ivan Ljubičić, Managing Director of Pickbox, Mediatranslations, Mediavision and NEM. Ovaj događaj posvećen stvaranju sadržaja televizijskih serija i filmskog sadržaja sufinancira se sredstvima Europske unije iz programa Creative Europe MEDIA.
Više informacija dostupno je na službenoj internetskoj stranici NEM Dubrovnik 2023 i NEM Zagreb 2023.
federalna.ba