NEM DUBROVNIK 2022.: Što donosi novi zakon o elektroničkim medijima u Hrvatskoj?

TV market NEM Dubrovnik 2022 ove je godine poslužio kao platforma za predstavljanje novih regulativa u hrvatskom Zakonu o elektroničkim medijima

Kao najrelevantniji dio ovogodišnjeg izdanja NEM Dubrovnika 2022, istaknuo se poseban program Novi zakon u Hrvatskoj (New Law in Croatia) pod pokroviteljstvom Hrvatskog audiovizualnog centra, Agencije za elektroničke medije i Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske. Kroz panele, prezentacije i primjere iz prakse, publici su detaljno predstavljeni najutjecajniji aspekti novih zakonskih regulativa.

Publiku je u program uvela hrvatska ministrica kulture i medija, Nina Obuljen Koržinek: “Svi prepoznajemo važnost sadržaja proizvedenog u Europi za našu raznolikost i identitet, ali i za medijsku industriju. Zakon o elektroničkim medijima stupio je na snagu u listopadu prošle godine i uveo je niz promjena koje se odnose na doprinos aktera na tržištu, lokalnu produkciju i razvoj audiovizualnog sektora u cjelini.“

Panelisti iz Hrvatske i Europe dali su dublji uvid u ključne aspekte zakona i rasvijetlili na koje će sve načine pravilnik direktno utjecati na najvažnije igrače u industriji: od nacionalnih televizija i operatera preko streaming servisa do svih audiovizualnih djelatnika u Hrvatskoj.

Ministrica Obuljen Koržinek pojasnila je  “novouvedenu obvezu operatera da izdvajaju 10 % godišnjeg bruto prihoda za djela hrvatske nezavisne produkcije. Davateljima medijskih usluga na zahtjev, koji ciljaju na Hrvatsku, uvedena je obveza doprinosa od 2% godišnjeg bruto prihoda za provedbu nacionalnog programa za audiovizualno stvaralaštvo i izravnog ulaganja od 2% za produkciju ili kupnju audiovizualnih djela hrvatske nezavisne produkcije.”

U dijelu programa New Law in Croatia: Operators in Local Production, fokusiranom na važnost lokalne produkcije, okupljeni decision-makeri iz kompanija poput Movistar Plus+ International Division, Nadcon Film, yes Studios i kompanije Ampere Analysis pokazali su primjere s vlastitih tržišta u kojima se ulaganje u lokalnu produkciju pokazalo isplativim na svim razinama.

Uslijedio je panel koji je moderirao Krešimir Partl, državni tajnik Ministarstva kulture i medija, a na pozornici je razgovarao s Danijelom Pekom (Croatian TV and film producer, Antitalent), Sinišom Đuranovićem (Senior Vice President, General Counsel and Procurator, Croatian Telecom), Nikolom Klisovićem (Director of Legal Affairs and Wholesale, A1 Hrvatska) i Christopherom Peterom Marcichem (CEO, Croatian Audiovisual Center). Čelni ljudi iz industrije razgovarali su o integraciji ulaganja u lokalnu produkciju i audiovizualna djela kroz poslovnu strategiju.

Panel Co-production Among Players in Europe u prvi je plan stavio nove koprodukcijske modele između raznih igrača u TV areni. Jonathan Broughton (Head of Strategy, EBU), Robert Franke (Vice President Drama, ZDF Studios), Nebojša Taraba (Producer and Partner, Drugi Plan), Rahela Štefanović (Editor in Chief HTV, Croatian Radiotelevision), Krisztina Gallo (Director International Television Production CEE, Sony Pictures Television International Studios) i Monika Kłosińska (Content Acquisition Director, CANAL+) debatirali su o situaciji u kojoj streameri u Europi moraju svojim gledateljima omogućiti 30 posto europskog sadržaja, a zatim postotak prihoda investirati u lokalnu produkciju te o učincima takve prakse. Program je publici predstavio važnost povezivanja europskih produkcija i njihovo zajedničko djelovanje u okviru audiovizualnih djelatnosti.

NEM Dubrovnik 2022 otvorio je priliku i za privatan networking event koji je okupio predavače i predstavnike najprominentnijih operatera, streamera, nacionalnih televizija, kao i druge istaknute audiovizualne djelatnike. Ručak i druženje u restoranu Lenga u Hotelu Dubrovnik Palace omogućili su okupljenima da razmijene kontakte, podijele iskustva, a potencijalno i sklope nove suradnje i planove u skladu s promjenama koje je novi Zakon donio.

Jedinstveni program Novi zakon u Hrvatskoj (New Law in Croatia) uspješno je okupio aktere s hrvatske medijske i televizijske scene suočene s promjenama koje im stižu, a istodobno ih povezao s brojnim istaknutim inozemnim kompanijama i vodećim stručnjacima.

Nezaobilazan B2B događaj za CEE regiju

NEM Dubrovnik je B2B konferencija koja se održava svake godine i posvećena je razvitku TV industrije u zemljama CEE regije. Redoviti su gosti na konferenciji predstavnici televizijskih kuća koje nude program na pretplatu, program na nekodiranim kanalima, tehnološke kompanije, davatelji usluga streaminga i telekomunikacijskih usluga te drugi operateri koji omogućuju gledanje televizijskih programa,  ali isto tako i mnogi glumci, producenti, režiseri, scenaristi i drugi profesionalci iz audiovizualne industrije.

Proteklih su godina na NEM-u Dubrovnik sudjelovali predstavnici više od 180 velikih globalnih i lokalnih kompanija, među ostalima Eutelsat, Deutsche Telekom, A1 Telekom Austria Group, United Group, Comcast, Irdeto, Global Agency i HBO Adria te BBC Studios, ViacomCBS, Disney, NBCUniversal, Warner Bros., Fremantle, Sony Pictures Television, Pickbox, MGM, ITV Studios Global Entertainment, Viasat World, Telekom Srbija Group, ZDF, BETA Film, HRT, Nova TV, RTL Hrvatska, RTL Hungary i mnogi drugi.

New Europe Market

New Europe Market (NEM) zajednički je naziv za niz događaja koje organizira Mediavision, hrvatska agencija za marketing i televizijsku industriju. NEM se već tradicionalno održava u Dubrovniku, a 2019. godine prvi je put održan i NEM Zagreb posvećen televizijskom stvaralaštvu. Kako je 2020. godina bila godina velikih izazova, putem nove platforme NEM Network omogućili smo profesionalcima koji rade u TV industriji da, usprkos ograničenim mogućnostima putovanja, i dalje budu u kontaktu.

Sve informacije o događaju i cijenama dostupne su na službenoj stranici NEM Dubrovnik 2022.

federalna.ba

NEM Dubrovnik 2022
NEM NEM Dubrovnik 2022
0 07.06.2022 12:45
NEM Dubrovnik 2022
0 05.05.2022 15:55