"Najveću prijetnju predstavljaju radnje i akcije funkcionera SNSD-a"
(Izvor: Arhiv)

"Najveću prijetnju predstavljaju radnje i akcije funkcionera SNSD-a"

Nakon što su zastupnici SNSD-a uputili pismo Kongresu SAD i institucijama EU, danas je na iste adrese upućeno drugo pismo.  Pismo je upućeno predsjednici Evropskog parlamenta Roberti Metsoli, predsjednici Evropske komisije Ursuli von der Layen, visokom komesaru EU za vanjsku politiku i sigurnost Josepu Borrellu, predsjedniku Evropskog vijeća Charlesu Michelu, predsjedavajućim Predstavničkog doma i Senata u Kongresu SAD, Mike Johnsonu i Patty Murrayu, te ostalim relevantnim predstavnicima institucija EU, Vijeća Evrope i SAD. Pismo je upućeno i svim europarlamentarcima, kongresmenima i senatorima, te ministrima vanjskih poslova država članica EU. 

Potpisnici pisma su: Denis Zvizdić, član Kolegija PD PSBIH, Kemal Ademović, predsjedavajući Doma naroda PS BiH, Saša Magazinović, predsjedavajući Kluba SDP BiH, Nihad Omerović, predsjedavajući Kluba NIP-a, Sabina Ćudić, predsjedavajuća Kluba Naša stranka – BHI KS i zastupnici Rejhana Dervišević, Ermina Salkičević – Dizdarević, Mia Karamehić - Abazović, Aida Baručija, Jasmin Imamović, Albin Muslić i Predrag Kojović.

Sadržaj pisma prenosimo u cijelosti.

Poštovani,

Ovim pismom vas želimo upoznati s aktuelnom političko-sigurnosnom situacijom u Bosni i Hercegovini i izazovima s kojima se suočavamo s ciljem očuvanja mira, stabilnosti i euroatlantske budućnosti Bosne i Hercegovine.

Bosna i Hercegovina je samostalna, suverena, cjelovita i međunarodno priznata država koja ima kontinuitet postojanja, što je prepoznato i u Ustavu Bosne i Hercegovine. Multietničnost je istinski kod Bosne i Hercegovine, jer u njoj već duže od 500 godina žive pripadnici monoteističkih religija (muslimani, katolici, pravoslavci i jevreji) koji suštinski svjedoče kako ljudi različitih svjetonazora mogu živjeti u ambijentu tolerancije i suživota. Zbog toga su se probosanske političke snage oduvijek zalagale za multietničku, multikonfesionalnu i cjelovitu Bosnu i Hercegovinu u kojoj će biti dovoljno prostora za sve ljude kojima je ona domovina, bez obzira na njihovo ime, vjeru, naciju, porijeklo ili bilo koju drugu karakteristiku.

Bosna i Hercegovina je od 1992. do 1995. godine prošla kroz najteži period u svojoj historiji. Na dijelu njenog teritorija koji se danas zove entitet Republika Srpska počinjen je najveći zločin u Evropi nakon Drugog svjetskog rata – genocid nad Bošnjacima u Srebrenici.

U decembru 1995. godine potpisan je Dejtonski mirovni sporazum, koji nije bio savršeno rješenje, ali je donio mir i stabilizaciju. Od tada je Bosna i Hercegovina, iako u vrlo teškim političkim, društvenim i ekonomskim uvjetima, ostvarila napredak na gotovo svim poljima, a posebno u ekonomskom oporavku i realizaciji ključnih vanjskopolitičkih ciljeva EU i NATO integracija.

Nažalost, Bosna i Hercegovina se, posebno u nekoliko zadnjih godina, suočava sa antiustavnim, secesionističkim i retrogradnim politikama koje podstiču i promoviraju pojedini funkcioneri političke partije SNSD predvođeni Miloradom Dodikom. U kontinuitetu se osporava ono što je glavna odrednica Dejtonskog mirovnog sporazuma i temelj za mir, stabilnost i prosperitet, a to je teritorijalni integritet, suverenitet, politička nezavisnost i međunarodnopravni subjektivitet Bosne i Hercegovine. U zvaničnim dokumentima sa Kongresa iz 2015. godine SNSD – Milorad Dodik je kao svoj strateški cilj naveo secesiju entiteta Republika Srpska od Bosne i Hercegovine, odnosno dovršetak ratnih ciljeva političkim sredstvima. U tu svrhu intenziviraju se antidejtonske aktivnosti, kreiraju se stalne krize i blokade u funkcionisanju države i njenih institucija, i drsko i agresivno se vrijeđaju i provociraju prodržavne političke snage i predstavnici međunarodne zajednice u Bosni i Hercegovini.

Funkcioneri SNSD-a na entitetskom i državnom nivou konstantno i ciljano atakuju na dvije institucije koje su dejtonska i ustavna kategorija s ciljem slabljenja njihovog legitimiteta i autoriteta svjesni da su to ključne ustavnopravne i institucionalne prepreke njihovim secesionističkim, antiustavnim i antidržavnim politikama.

Riječ je, prije svega, o Uredu visokog predstavnika (OHR) koji je predviđen Aneksom 10 Dejtonskog sporazuma i koji je vrhovni tumač civilnog aspekta implementacije Dejtonskog mirovnog sporazuma i koji ima Bonske ovlasti kao instrument zaštite Ustava, teritorijalnog integriteta i suvereniteta Bosne i Hercegovine.

Druga državna institucija koja je predmet antiustavnog ataka je Ustavni sud Bosne i Hercegovine koji je vrhovni ustavnopravni autoritet u državi Bosni i Hercegovini.

Istovremeno, vode se aktivnosti i na rušenju Suda Bosne i Hercegovine koji uspješno funkcioniše skoro 20 godina i to isključivo zbog činjenice da se trenutno protiv Milorada Dodika pred ovim sudom vodi krivični postupak zbog nepoštivanja zakona Bosne i Hercegovine, odnosno odluka Visokog predstavnika i Ustavnog suda Bosne i Hercegovine.

Paralelno sa navedenim antiustavnim aktivnostima vladajuća koalicija u bh. entitetu Republika Srpska predvođena SNSD-om kroz usvajanje antiustavnih odluka i akata pokušava oteti državnu imovinu Bosne i Hercegovine, iako je dobro poznato i pravno i činjenično potpuno utemeljeno da državna imovina pripada državi Bosni i Hercegovini i da je Bosna i Hercegovina jedini titular državne imovine, a što je u više presuda utvrdio Ustavni sud Bosne i Hercegovine.

Posebno zabrinjavaju najave o rušenju državnih institucija kao što su Oružane snage BiH, Obavještajna služba BiH, SIPA, Uprava za indirektno oporezivanje itd., a što predstavlja direktni atak na ustavni poredak Bosne i Hercegovine. Ovakve antiustavne i antidejtonske aktivnosti su prepoznate od američke i britanske administracije kao velika opasnost za mir, stabilnost, vladavinu prava i napredak Bosne i Hercegovine, te je skoro kompletno rukovodstvo Republike Srpske, odnosno SNSD-a na „crnoj listi“ i pod sankcijama SAD-a i Ujedinjenog Kraljevstva.

Osim gore navedenog, posebnu pažnju želimo skrenuti na činjenicu da je vladajuća stranka u bh. entitetu Republika Srpska, koja je ujedno i dio vladajuće koalicije na nivou Bosne i Hercegovine, izrazito proruski orijentirana. Njen predsjednik, Milorad Dodik je jedini političar koji je početkom godine, u jeku agresije Ruske Federacije na Ukrajinu, odlikovao predsjednika Ruske Federacije Vladimira Putina. Milorad Dodik je i jedini političar u Evropi koji je od početka agresije na Ukrajinu dva puta lično posjetio Vladimira Putina u Moskvi i dao mu punu podršku za sve aktivnosti koje provodi. Sve navedeno potvrđuje činjenicu da istaknuti funkcioneri SNSD-a predstavljaju pruženu ruku režima Kremlja na Zapadnom Balkanu i proxy ruskih interesa u Bosni i Hercegovini. Po uzoru na taj režim Narodna skupština Republike Srpske je usvojila Zakon kojim se kriminalizira kleveta, što predstavlja direktni atak na slobodu izražavanja i slobodu medija i vraća nas u period cenzure i totalitarnog i autokratskog jednoumlja. Također, Narodna skupština Republike Srpske planira usvojiti i Zakon kojim se organizacije civilnog društva i međunarodne organizacije koje se finansiraju međunarodnim grantovima proglašavaju agentima stranog uticaja. To su zakoni koji u suštini zabranjuju i onemogućavaju rad slobodnih i profesionalnih medija i civilnog društva. Takve zabrane postoje samo u autokratskim diktatorskim režimima i za njih nema mjesta u Bosni i Hercegovini čije je vanjskopolitičko opredjeljenje članstvo u Evropskoj uniji i NATO savezu.

Iz svega navedenog jasno i nedvosmisleno možemo zaključiti da najveću prijetnju miru u Bosni i Hercegovini ne predstavlja izmišljeni „vjerski radikalizam“, ni „strani intervencionizam“, već najveću prijetnju miru predstavljaju radnje i akcije funkcionera SNSD-a od kojih je većina, na čelu sa Miloradom Dodikom, na crnoj listi SAD-a i Velike Britanije. Posebnu opasnost za mir predstavlja ideja o secesiji bh. entiteta Republika Srpska koju promovira i nastoji u djelo provesti Milorad Dodik, kao i njegova ideja o novom prekrajanju granica na Zapadnom Balkanu što bi bio direktan atak na teritorijalni integritet međunarodno priznatih država. Imajući u vidu da g. Dodik kroz rušenje državnih institucija Bosne i Hercegovine već provodi aktivnosti na realizaciji gore navedenih krajnje opasnih i radikalnih ciljeva, budite sigurni da će time biti ugrožen mir ne samo u Bosni i Hercegovini, već i na Zapadnom Balkanu, a vrlo moguće i u Evropi, jer je destabilizacija Evrope prepoznatljiv cilj režima iz Kremlja za koji se nadaju da može biti ostvaren preko njihovog saveznika poput Milorada Dodika.

Zbog toga je važno da se ovo na vrijeme shvati i da se preventivno djeluje. Međunarodna zajednica mora što prije povećati broj vojnika u EUFOR misiji u Bosni i Hercegovini, NATO mora što prije pozvati Bosnu i Hercegovinu u punopravno članstvo, a Evropska unija otvoriti pregovore sa Bosnom i Hercegovinom, jer želimo biti dio demokratskih zapadnih asocijacija i smatramo da je to put koji nema alternativu.

Ovom prilikom oštro odbacujemo tvrdnje koje često dolaze od pojedinih političara iz bh. entiteta Republika Srpska da narodi i građani Bosne i Hercegovine ne mogu živjeti zajedno ili da bilo ko želi dominaciju jednog naroda nad bilo kojim drugim narodom. Naše opredjeljenje je slobodna, demokratska, evropska, suverena, cjelovita, sekularna i multietnička Bosna i Hercegovina i za takvu Bosnu i Hercegovinu ćemo se uvijek boriti - navodi se u pismu.     

federalna.ba         

pismo Kongres SAD institucije EU