Autoput Sarajevo-Beograd zapeo u Distriktu Brčko
Administrativno uređenje BiH, politička situacija, nesporazumi i različiti interesi oba entiteta s jedne i od danas Distrikt Brčko s druge strane, između autoput Sarajevo - Beograd. Godinama se priča o spajanju Beograda i Sarajeva autoputem. Potpisivani su sporazumi, polagani temeljci, ali u BiH bez konkretnih radova. Novi problem za zastoj je trasa kroz Distrikt Brčko. U potrazi za rješenjem bili su državni ministar prometa, entitetske premijeri, direktori autoputeva, gradonačelnik i supervizor za Brčko distrikt.
2019. godine položen je kamen temeljac u Srbiji za igradnju autoputa Beograd - Sarajevo. Prvo aplauz, stisak ruku i puštanje mašine u pogon. Sve je to popraćeno velikim riječima. Projekat najavljen kao kapitalni, a iz Sarajeva do Beograda za pet godina.
Tri godine kasnije – sastanak, buran. Pred medije je stao samo državni ministar prometa i komunikacija Vojin Mitrović. Pravdajući sve ostale, čija su obraćanja ranije najavljena, pa odgođena: “Izvinjavam se u njihovo ime, imali su obaveza.“
Problema su dva. Prvi potraga za trasom jer je BiH tek na toj tački. Zapelo je u Distriktu Brčko. Tačnije, spojnim tačkama Distrikta s entitetima. Tamošnji predstavnici bez zajedničkog stava. Planska dokumentacija predviđa trasu od 31 km, no sada su u igri i duže rute. Što znači i skuplje. I tako, umjesto da brojimo dane do vožnje autoputem Beograd -Sarajevo, brojimo šta je ko uradio.
“Republika Srpska je uradila svoj dio koji se odnosi na dvije etape: Rača - Bijeljina, Bijeljina – Brčko. Što se Distrikta Brčko tiče, imamo problem, oni su kasnili i s formiranjem vlasti i sa svojim angažovanjem. u ovom trenutku Federacija kasni, prije svega, s definisanjem trase autoputa od Brčkog prema Tuzli, od Tuzle prema Zavidovićima, a zatim i Žepču, gdje se spaja na koridor 5c”, navodi Mitrović.
“Cilj nam je u 2022. da izaberemo izvođača i krenemo s radovima tri dinioce. To je dio Koridora 5c Vukosavlje – Brčko, Rača – Bijeljina, dok za trasu Bijeljina - Brčko plus Distrikt Brčko cilj nam je da u dogovoru s kolegama iz Distrikta Brčko i Federacije nađemo model da objedinimo to kroz zajednicko finansiranje”, kazao je Dušan Topić, direktor Autoputeva RS-a.
Problem drugi - novac. Ko gradi, a ko finasira. I kome? Državni ministar ističe da je u sporazumu definisano da je za finasiranje zadužena Turska.
“Turci pregovaraju o komercijalnom ugovoru oko uslova finansiranja. Ako je u pitanju gradnja autoputa kroz RS, vlasti, odnosno Ministarstvo finansija i Autoputevi RS-a pregovaraju s ruskom državnom agencijom, ako je u pitanju Federacija, onda federalne vlasti nadležne za zaduživanje”, navodi Mitrović.
Dakle, svako sebi. No, pregovori o definisanju trase kroz Distrikt bit će nastavljeni u sličnim formatima već za 10-ak dana. Dok se konačno rješenje ne nađe, autoputem iz Sarajeva do Beograda možemo animacijama.
federalna.ba