Mirzine inovacije oduševljavaju školske drugare, ali i nastavnike
Društvene mreže su sve zastupljenije, naročito među mladima, koji tako provode najveći dio svog vremena. No, ima i onih koji umjesto na internetu vrijeme poklanjaju nauci i inovacijama. Kako biti uzor svojoj generaciji, u znanju, ali i ponašanju, primjer je trinaestogodišnji Mirza Šeperović iz Turbeta nadomak Travnika. Ovaj učenik osmog razreda, osim što godinama ostvaruje natprosječne rezultate u učenju, svoje vršnjake, ali i nastavnike nerijetko fascinira novim izumima, zbog čega ga u školi nazivaju fenomen.
Većina trinaestogodišnjaka žicu i alat nikada nisu ni uzeli u ruke, no za Mirzu su to igračke za koje je imao interes od najranije dobi. Uz talenat, treba kaže imati kreativnosti, ali su svakodnevno učenje i upornost, presudni. Tako već godinama sve svoje slobodno vrijeme provodi sklapajući različite uređaje koji olakšavaju nastavni proces, a svoje znanje nesebično dijeli na školskim časovima.
„Prvo sam sklopio elektromagnet, to je jednostavno, par namotaja bakrene žice, gdje se napravi kalem, odnosno zavojnica, a najdraži mi je Teslin transformator, koji služi za bežični prijenos struje“, priča nam Mirza.
„Između ostalog, možemo najbrojati tu njegovu improvizaciju za elektrolizu vode, Teslin transformator, zadnji put je imao uređaj koji mu je detektovao radioaktivnost. Dijete koje mi u školi nazivamo fenomen, dijete koje se ne viđa tako često“, ističe Nisveta Smajić, nastavnica tehničke kulture u OŠ „Turbe“.
Mnogi nastavnici u svojoj dugogodišnjoj karijeri kažu da nisu sreli svestranijeg učenika, koji svoje radove kreira samostalno, neprestano istražujući. Osim što je talenat za inovacije, Mirza je odličan i u svim drugim oblastima. Prvi je u općini iz matematike, a svoj kanton predstavljaće i na federalnom takmičenju iz fizike.
„Mirza je jedno od rijetke djece koji je, iako ona sad žive u virtualnom svijetu, ostao u realnom svijetu. Vlada tehnologijama, nije dopustio da one vladaju njime. I on predstavlja jedan pozitivan primjer za ostalu djecu“, kaže Alija Grahić, nastavnik fizike u OŠ Turbe.
„Dijete je svestrano. Pored izuma koje sam pravi, on je i odličan učenik. Lijepo je vidjeti da ima i ovakve djece koju zanimaju neke druge stvari osim tableta i telefona“, naglašava Mediha Riđić, direktorica OŠ Turbe.
A uspijeva, kaže, zahvaljujući najprije vlastitom trudu i želji da uvijek da najbolje od sebe. Motiv mu je da riješi problem i bude koristan, što preporučuje i drugima:
„Da rade, da se trude, da naprave nešto svoje. Nešto što oni vide da imaju korist od toga i nešto da budu ponosni na sebe.“
Mirzom se već ponose svi u školi i gradu, a on vjeruje u svoj cilj - da kreira uređaj za bežični prijenos struje te neograničenu energiju koja bi, za razliku od termoelektrana, pomogla smanjenju zagađenja okoliša. Nadamo se da će njegov talanat naći svoj put, a društvo znati prepoznati njegove vrijednosti.
federalna.ba