Zaimović: Čović drži jedan ventil, Dodik drugi. Stranci su stvorili Frankensteina

Gost ovog utorka u Političkim minutama jutarnjeg programa Federalne televizije je Mirsad Zaimović, šef Kluba SDA u Zastupničkom domu FBiH.

Hoće li se kriza sa državne preliti i na federalnu vlast? Je li većina stabilna zbog rada ili ustupaka? Krije li se iza izmjena zakona stranačka korist i gdje su u svemu tome građani? Šta donosi novi Zakon o dugu Federacije i mogu li zahtjevi opozicije doprijeti do rada vlasti? 

-Da odmah definišemo na početku iz ugla pozicije, je li većina u Federaciji stabilna, funkcionalna?-

"Pa evo prošla sjednica možda najbolje pokazuje na koji način funkcioniše parlamentarna većina u Predstavničkom domu Parlamenta Federacije ili ako hoćete kako funkcioniše parlamentarni život na nivou Federacije BiH. Mi smo, svjedočili ste tome imali aprilsku sjednicu na kojoj je pao dnevni red. HDZ kao dio većine nije htio glasati za dnevni red i tu postoje različita tumačenja a mislim čak postoje i neka zamagljivanja realne situacije. Sa druge strane umjesto da se zakaže sjednica nakon sedam ili petnaest dana jer poslovnik predviđa da održavamo jednu sjednicu u toku mjesec, mi onda sačekamo mjesec pa dobijemo isti dnevni red. Dakle pitanje je zašto to nismo uradili nakon sedam dana. U dnevnom redu utvrdimo da nema strategije za mlade kako je to obećavano i kako je to u stvari zahtijevao HDZ. Onda kada utvrđujemo dnevni red većina je, kada se glasa elektronski to 49 odnosno 50 kada se uradi pojedinačno izjašnjavanje. Onda mi kasnije utvrdimo da se radi u stvari o tome da neki od zastupnika većine pokazuju koliko oni mogu biti bitni sa svojom rukom jer većina je 50. Gotovo sve odluke odnosno sav dnevni red ili dopuna dnevnog reda je izglasana sa 50 ruku, dakle sa minimalnom većinom. Sve ono što su htjeli napraviti uradili su sa 50 ruku. Ono što jeste pojava nažalost zbog te parlamentarne većine, zbog različitih zahtjeva mi smo izbrojali da je parlamentarnu većinu činilo dvanaest stranaka, sada im se pridružuje trinaesta jer ponovo nemaju 50. Neki od zastupnika iz većine su napustili svoje klubove tako da 13 različitih interesa u okviru jedne parlamentarne većine u političkoj situaciji kakva jeste u Bosni i Hercegovini u Federaciji Bosne i Hercegovine u okruženju kakvo imamo i ukupnim globalnim političkim gibanjima ne daje baš svijetlu sliku o stanju unutar parlamentarne većine, unutar Federacije pa ako hoćete unutar Bosne i Hercegovine."  

-Šta nam to sve govori?-

"Govori nam da ovakvi eksperimenti koji su napravljeni sa ovakvom parlamentarnom većinom, sa suspenzijom ustava, silovanjem demokratije ne mogu donijeti ništa dobro ljudima koji su koji su nas birali u parlament."
 
-Zadržimo se malo na prošloj sjednici i tom glasanju. Bilo je zaista zanimljivo, 49 ili 50, pa je to sve nekako riješeno onda zaključkom, ali poslovnik kaže nešto drugo. Kako je zaključak stariji važniji od poslovnika, je li to moguće uopće?-
 
"Ja sam o tome govorio na samoj sjednici parlamenta. Maloprije sam se osvrnuo na to. Dakle mi smo imali situaciju u kojoj na svakom elektronskom glasanju bude 48 ili 49 glasova. Onda smo nakon svakog tog glasanje imali zahtjev za predpojedinačno prebrojavanje. Nakon tih pojedinačnih prebrojavanje smo imali tih 50 ruku. Kasnije smo ustanovili da jedna od političkih partija koji čine većinu nezadovoljna trenutnim statusom unutar parlamentarne većine želi da pokaže ostalima koliko su oni bitni. Dakle jedan zastupnik je tamo najbitniji i svaki pojedinačno se tako osjeća i svako za sebe u pojedinoj situaciji trguje. Uglavnom se nažalost radi o nekim privatnim interesima a ne onom što jeste bio program Trojke, program parlamentarne većine koji je prezentiran javnosti. Kad je u pitanju egzibicija sa poslovnikom radi se o sljedećem. Dakle s obzirom da prvi put smo zaista imali situaciju u kojoj je napravljena greška pri prebrojavanju, međutim poslovnik ne poznaje tu situaciju. Naravno sve se dešava zahvaljujući tome što imamo zahtjeve iz Vlade da se u dnevni red uvrste tačke dnevnog reda pet do dvanaest. Mi bi trebali da imamo najmanje petnaest dana materijale pogotovo kada su zakoni u pitanju pa da ih onda uvrstimo u dnevni red da ih imamo vremena izanalizirati sa zainteresiranim stranama. Da se imamo vremena pripremiti na Klubu, na parlamentarnim radnim tijelima a ne dođe nam zakon dva dana prije pa dajte ga ugurajte, da bi ga ugurali treba praviti ovakve egzibicije. Dok uporedo sa tom činjenicom imamo činjenicu da ima zastupnika koje smo predložili, zakone, razne tačke dnevnog reda i prije godinu dana te tačke dnevnog reda se ne stavljaju, dakle predsjedavajući ne stavlja te tačke u dnevni red, niti parlamentarna većina. Po našem zahtjevu želi da ih uvrsti kroz naknadno glasanje. Dakle imamo jednu inferiornost u odnosu na vladu. Parlament bi trebao biti iznad vlade. Vlada diktira tempo ustvari tamo ili ako hoćete HDZ diktira sve vrijeme tempo rada parlamenta tempo rada vlasti."
 

federalna.ba

Mirsad Zaimović političke minute