Ministarstvo: Transparentan konkurs, razgovor s nastavnicima i unapređenje standarda

Ministarstvo: Transparentan konkurs, razgovor s nastavnicima i unapređenje standarda
(Izvor: Fena/Služba za protokol i press Kantona Sarajevo)

Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo (KS) kontinuirano radi na unapređenju odgojno-obrazovnog sistema, a sedmicu iza nas obilježile su tri važne aktivnosti - jačanje transparentnosti zapošljavanja, sistemske posjete školama i partnerstvo u otvaranju novih produženih boravaka, ističu iz ovog ministarstva u saopćenju koje je prenijela kantonalna Služba za protokol i press.

Zbog pojačanog interesa javnosti i brojnih spekulacija koje su pratile provedbu prvog u potpunosti digitaliziranog konkursa za zapošljavanje u osnovnim i srednjim školama KS, koji se provodi putem EMIS sistema, Ministarstvo za odgoj i obrazovanje održalo je pres-konferenciju na kojoj su detaljno pojašnjeni procedura, tok procesa i razlozi zbog kojih je digitalni model uveden. Iznesene informacije potvrdile su stabilnost sistema i njegovu usklađenost sa zakonskim procedurama.

Tom prilikom predstavljeni su ključni podaci: zaprimljeno je 81.390 aplikacija od 2.419 kandidata na 2.050 pozicija. Digitalni model razvijen je kako bi bili smanjeni koruptivni rizici identificirani od Ureda za borbu protiv korupcije KS 2021. godine, a pravilnik i softversko rješenje izrađeni su u saradnji sa sindikatima, resornim ministarstvima i Vladom KS. Potpisani sporazumi omogućavaju Uredu za borbu protiv korupcije i Kantonalnoj upravi za inspekcijske poslove direktan uvid u sve faze postupka. Pojašnjeno je i kako su rješavani prigovori - od 11.489 prigovora, 23% je uvaženo, dok je 4% aplikacija odbijeno zbog objektivnih nedostataka, navedeno je također u saopćenju.

U tom kontekstu je ministrica Naida Hota-Muminović naglasila da je više od 96% aplikacija uredno obrađeno.

- Stojimo iza sistema koji je već značajno smanjio koruptivne rizike - navela je.

Direktori osnovnih i srednjih škola dali su punu podršku digitalnom modelu ističući njegovu pravednost i transparentnost.

U okviru redovnih terenskih aktivnosti, ministrica Hota-Muminović, ove sedmice je sa saradnicima i predstavnicima Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja Kantona Sarajevo posjetila Osnovnu školu “Malta” i Javnu ustanovu Treća gimnazija Sarajevo. Posjete su obuhvatile obilazak učionica i kabineta, susrete s učenicima i nastavnicima te predstavljanje ostvarenih rezultata i planova škola. Učenici su govorili o svojim iskustvima, potrebama i očekivanjima, a kroz prikazane radove dali su uvid u to kako reformski procesi žive u učionici. Poseban segment posjeta bio je razgovor s nastavnicima o primjeni reformskih rješenja, kabinetskoj nastavi i prioritetima za daljnju stručnu i infrastrukturnu podršku. Terenski rad omogućava precizno sagledavanje potreba škola i efekata dosadašnjih investicija potvrđujući opredjeljenje Ministarstva da reformske procese prati u praksi, u neposrednom kontaktu sa školskim zajednicama. U ove škole je u protekle tri godine uloženo oko million KM.

Paralelno s aktivnostima u školama, Ministarstvo jača partnerstva koja unapređuju uslove za učenike i razvoj školskih programa. Poseban fokus je na širenju produženih boravaka kao važne podrške učenicima nižih razreda i njihovim porodicama. U tom okviru održan je sastanak ministrice s načelnikom Općine Novi Grad Semirom Efendićem, predstavnicima Ministarstva, Vijeća roditelja KS i rukovodstvom škole o uspostavi produženog boravka u Osnovnoj školi "Avdo Smailović".

Spremnost Općine da obezbijedi i prilagodi prostor otklonila je ključnu prepreku za realizaciju inicijative. Produženi boravak u Kantonu Sarajevo prerastao je u sistemsku podršku porodicama. Dok je 2021. godine bio organizovan u 33 škole, danas se realizira u 52 osnovne škole i obuhvata više od 2.000 učenika zahvaljujući koordiniranoj podršci roditelja, škola, Vlade KS i dosljednoj politici Ministarstva.

Program je prvi put i zakonski prepoznat kao odgojno-obrazovni oblik, čime se potvrđuje njegova važnost za uspjeh učenika i stabilan školski život.

Ministarstvo nastavlja provoditi reformske procese i unapređivati standarde u školama s ciljem da učenici i prosvjetni radnici imaju sigurno, kvalitetno i podržavajuće okruženje za učenje, rad i profesionalni razvoj, navedeno je u saopćenju.

Fena/federalna.ba

Ministarstvo za odgoj i obrazovanje KS