Microsoft sklapa novi ugovor o kupovini giganta Call of Duty
(Izvor: Activision)

Microsoft sklapa novi ugovor o kupovini giganta Call of Duty

Microsoft je predao novi ugovor o kupovini Activision Blizzarda nakon što je njegova originalna ponuda od 69 milijardi dolara odbijena od strane britanskog nadzornog tijela za konkurenciju.

Šef Microsofta u Velikoj Britaniji Brad Smith rekao je da je ponuda "znatno drugačija" i da očekuje da će biti odobrena. Britanska uprava za konkurenciju i tržišta sada će razmotriti dogovor, ali upozorava: "Ovo nije zeleno svjetlo."

Donijet će odluku o prijedlogu do 18. oktobra - bez njegovog odobrenja sporazum ne može ići naprijed na globalnom nivou. Prema novoj ponudi Microsoft neće kupiti prava za postojeće ili nove igre Activision-a pohranjene u oblaku.

Obećanje, koje će trajati 15 godina, neće pokrivati Activisionove PC i konzolne igre u Evropskom ekonomskom prostoru. Igre pohranjene u takozvanom oblaku omogućavaju igračima da kupuju sadržaj kada žele, slično streaming servisu kao što je Netflix. Microsoftov ugovor o kupovini proizvođača Call of Duty, sklopljen prošle godine, trebao je biti najveći te vrste u historiji industrije igara.

Međutim ugovor je podijelio regulatore širom svijeta, od kojih su neki izrazili bojazan da bi to moglo biti antikonkurentno. Američka Federalna trgovinska komisija nastavlja s pokušajima blokiranja dogovora u Americi uprkos tome što su ga sudovi nekoliko puta poništili.

Evropska unija i Kina su u međuvremenu rekle da se povezivanje može nastaviti. Ali Velika Britanija je u aprilu objavila planove da blokira dogovor, upozoravajući da bi to naškodilo inovacijama i izboru igrača u brzorastućem biznisu igara u oblaku.

Ovaj potez izazvao je bijes Activisiona, dok je predsjednik Microsofta u Velikoj Britaniji Brad Smith rekao da je to "loše za Britaniju" i označio to kao Microsoftov "najmračniji dan" u četiri decenije rada u toj zemlji. Prema revidiranom ugovoru, Microsoft nudi da umjesto kontrole svih Activisionovih igara, koje također uključuju Candy Crush, sadržaj prodaju rivalskom izdavaču video igrica Ubisoftu.

Ubisoft tada može isporučiti Activisionov sadržaj "svim dobavljačima usluga igranja u oblaku, uključujući i sam Microsoft". Smith je dodao da je ugovor bio "duži put nego što se očekivalo", ali je prema novim uvjetima rekao: "Microsoft neće biti u poziciji da objavi Activision Blizzard igre isključivo na vlastitom servisu za streaming u oblaku - Xbox Cloud Gaming - ili da isključivo kontroliše uslove licenciranja Activision Blizzard igara za rivalske usluge."

Microsoft pravi Xbox igraću konzolu i želi kupiti Activision kako bi dodao još naslova svojoj Game Pass streaming usluzi. Ovo omogućava igračima da preuzimaju sadržaj na svoje konzole i mobilne telefone. Rivali poput Sonyja također su se usprotivili ugovoru, zabrinuti da bi Microsoft mogao spriječiti da velike igre budu dostupne njegovom vlastitom PlayStation poslovanju.

Modern Warfare 2, najnoviji dio serije Call of Duty, zaradio je milijardu dolara tokom vikenda, a više od polovine svih prodatih primjeraka u Velikoj Britaniji bilo je za PlayStation.

Sarah Cardell, izvršna direktorica CMA-a, rekla je da se Microsoftov novi i restrukturirani ugovor "značajno razlikuje od onoga što je ranije stavljeno na stol".

Rekla je i to da će CMA sada razmotriti ponudu.

“Pažljivo i objektivno ćemo procijeniti detalje restrukturiranog posla i njegov uticaj na konkurenciju, uključujući i komentare trećih strana”, rekla je ona.

„Naš cilj se nije promijenio – svaka buduća odluka o ovom novom ugovoru osigurat će da rastuće tržište igara u oblaku i dalje ima koristi od otvorene i efikasne konkurencije koja pokreće inovacije i izbor.”

federalna.ba/BBC

Microsoft Call of Duty