Loša putna infrastruktura u Tuzlanskom kantonu
Loša cestovna infrastruktura u Tuzlanskom kantonu stvara ogromne probleme i utiče na razvoj kantona. U ovom kantonu nema brze ceste ili autoputa iako najviše izdvaja za tu namjenu u Federaciji Bosne i Hercegovine.
Brza cesta, autoput, magistralni putevi bez oštećenja nešto su o čemu stanovnici Tuzlanskog kantona, ali i svi oni koji prolaze kroz ovaj kanton mogu samo maštati. Ulažemo maksimalne napore u održavanje regionalnih puteva, kažu iz Direkcije regionalnih cesta Tuzlanskog kantona.
"Do današnjeg dana završili smo za 2022. 14 projekata rekonstrukcije, rehabilitacije i sanacije, što je otprilike 8,2 miliona KM. Govorimo o rekonstrukciji i rehabilitaciji regionalnih cesta", navodi Zijad Omerčić, direktor Direkcije regionalnih cesta Tuzlanskog kantona.
Iako se vrši sanacija regionalnih puteva u onoj mjeri koliko to budžet dozvoljava, građani uglavnom imaju problem na magistralnim putevima. Kažu, put M4 jedan je od najloših putnih pravaca.
"U rebalansu i planu za iduću godinu još pripremamo četiri ili pet kilometara rehabilitacije tog putnog pravca, koji je dosta propao zbog preopterećenosti", ističe Nijaz Hadžikadunić, izvršni direktor za tehničke poslove Ceste Federacije BiH.
A zbog loše putne infrastrukture, u velikoj mjeri trpi i privreda ovog kantona.
"Ako uzmemo činjenicu da Tuzlanski kanton po broju voznih jedinica, po broju putnika, stanovnika i po iznosu koji izdvaja za akcize prednjači u Federaciji BiH, onda možemo reći da smo diskriminirani od strane vlasti", kaže Nedret Kikanović, predsjednik Kantonalne privredne komore TK-a.
Posljednji ozbiljan poduhvat bio je 1968. godine, a riječ je o putu Tuzla – Orašje. Magistralni putevi TK nalaze se u izuzetno lošem stanju. Preduboki kolotrazi i rupe na cesti neki su od problema sa kojima se vozači susreću te bivaju u potencijalnoj opasnosti. Očigledno je da bi kanton, iz čijeg budžeta se navodno izdvaja najviše sredstava za ovu namjenu, trebao imati kvalitetne puteve i saobraćajnice.
federalna.ba