Kovačević: Pelješki most će BiH donijeti samo štete

Iako se Bosna i Hercegovina protivila, Pelješki most će, večerašnjim svečanim podizanjem posljednjeg segmenta konstrukcije biti spojen. Time će biti i spojen hrvatski jug s ostatkom države. Radovi na mostu se nastavljaju, a prva vozila se očekuju tek na proljeće.

O ovome smo u Dnevniku 3 razgovarali sa Ševalom Kovačevićem, stalnim sudskim vještakom prometne struke.

Kaže da ovaj projekat za BiH znači štete.

"One prije svega mogu da budu političko pitanje. Most nije nikakvo tehničko pitanje. On je prvorazredno državno pitanje i moralo se prije toga raditi na rješavanju granica. Druga stvar, most će ambijentalno zakloniti destinaciju Neumskog kanala koja će ostati neko slijepo crijevo. Ovo je evropski projekt, ali na štetu BiH."

Ističe da treba tražiti genezu rješavanja pitanja o akvatoriju Neum.

"Još 1997. godine dvije države, odnosno dva predsjednika su potpisala jedan akt gdje je BiH saglasna da Hidrografski zavod iz Splita napravi podlogu da se izvrši razgraničenje u Neumskom akvatoriju, da se riješi pitanje prolaza Hrvatske kroz Neum i da luka Ploče bude ustupljena BiH pod povlaštenim uslovima na 99 godina. Danas imamo situaciju da BiH nema uopšte u Pločama, da je '99. godine perfektuiran jedan sporazum o Neumu između Tuđmana i Izetbegovića i rečeno je da razgraničenje na moru ide sredinom Malostonskog zaljeva, između Kleka i poluotoka Pelješac, da se slobodan prolaz kroz Neum Hrvatskoj odobrava i treće ovo što jeste. 2006. od Hrvatske stiže akt gdje vlada Sanadera obavještava BiH da odustaju od tog sporazuma. U tom periodu ili dvije godine prije između Vijeća ministara i Vlade Hrvatske je postignut sporazum da se neće ništa graditi u spornom području 500 metara od granice bez saglasnosti obje države."

Kovačević ističe da je Hrvatska prekršila međunarodno pravo.

"BiH sada ne može ništa uraditi. Mislim da su ogromne štete napravljene. Nema više nikakvih šansi ni da BiH tuži. Druga stvar, budimo iskreni, Evropa je jasno rekla dokle su njene granice mostom. Prometno mi smo izolovani."

Na pitanje šta će ovaj most donijeti BiH s aspekta prometa i financijskih gubitaka odgovara: "Ovaj most je donio samo štete. Nema nijedna stavka da donosi benefite. Prvo što će se smanjiti trgovinski promet u Neumu. Drugo, nema više ni turista iz Hrvatske. To su ogromne štete. Treća stvar, i turisti iz zemalja Evrope imaju infrastrukturu i oni odoše dalje. Jedino od benefita po Neum je da će biti smanjene prometne gužve. Most će definitivno promijeniti floru i faunu."

Smatra da je moguće da Neum bude luka.

"Ali prethodno je za Neum trebalo uraditi kvalitetan master plan i jasno reći da nema luke u Neumskom kanalu. Tamo nema nikakvih uslova. U Neumu uživaju privatnici koji imaju apartmane."

Za kraj, kaže da BiH uopšte nije iskoristila potencijale Neuma.

federalna.ba

Ševal Kovačević Pelješki most Dnevnik 3
Dnevnik FTV dnevnik Dnevnik 3
0 22.04.2024 23:59
Dnevnik FTV Dnevnik 3
0 21.04.2024 23:08
Dnevnik 3 Dnevnik FTV
0 20.04.2024 23:57
Dnevnik 3 Dnevnik FTV
0 20.04.2024 00:13
Dnevnik FTV Dnevnik 3
0 19.04.2024 00:10
Dnevnik FTV Dnevnik 3 dnevnik
0 18.04.2024 00:08