Katica: Kamere nemaju emociju, optimističan sam za zatvaranje migrantskog kampa u Blažuju

Ovog utorka u političkim minutama Jutarnjeg programa - Admir Katica, ministar unutrašnjih poslova KS (NiP).

-Gospodine Katica, hajde da prvo krenemo upravo od ovih kamera na autobuskim stajalištima, već je prošao izvjestan period. Kako stvari funkcionišu? Da li kamere rade, da li imate već neku evidenciju?-

"To su neki tehnički detalji sa aspekta da li su one trenutno u funkciji na svim stajalištima. Mi smo obezbjedili uslove da to bude tako. Mada zbog nekih tehničkih detalja može na pojedinim lokacijama doći do odgode primjene ove metode u bilježenju ovoga prekršaja. Tako da ne mogu sa sigurnošću reći da sve rade, ali da je to jedna naša strateška mjera koju smo mi uveli a koja je ovih dana u primjeni ovde na području Kantona Sarajevo. Ono što želim reći, mi očekujemo da ova metoda pored svih drugih koje mi upotrebljavamo u borbi protiv saobraćajne delinkvencije, da te rezultate da imamo bolju sigurnost u saobraćaju. Mi se zato borimo. Vidite ovih dana koliko je saobraćajnih nesreća širom Bosne i Hercegovine, regiona, gube se mladi životi. Zaista mi imamo dužnost da se borimo protiv te pojave, da damo sve od sebe što možemo da toga što manje bude."

-To su kamere postavljene ako se ne varam na 27 autobuskih stajališta. Šta je sa ostalim mjestima? Da li će i oni biti i zašto ste izabrali ovaj broj lokacija?-

"To je čista policijska stručna procjena. Ovo je projekat koji jeste došao iz te baze, sigurnosne, policijske baze koja je analizirajući saobraćajnu delikvenciju na području Kantona Sarajevo zaključila između ostalog. Dakle mi imamo mjere, testira vozače odnosno učesnike u saobraćaju, da li konzumiraju narkotike, da li voze pod dejstvom narkotika jer to je bitan faktor u nastanku saobraćajnih nezgoda. Postavljamo radarske sisteme. Imamo novu metodologiju rada naše saobraćajne policije da su više prisutni na nesterilnim mjestima. Imamo presretaće nove na području Kantona Sarajevo. Ovo je dakle još jedna metoda i zato je struka odredila ovih 27 mjesta. Kako? Analizirajući statistiku prekršaja na pojedinim mjestima, isto tako izlazeći na teren uviđajući neposrednim opažanjem na kojim mjestima je najviše prisutna ova pojava činjenja saobraćajnih prekršaja, odnosno zaustavljanja i parkiranja na autobuskom stajalištu. To je dakle ovih 27. Ja ne ulazim u tu stručnu procjenu, moje je sa ove strane Ministarstva unutrašnjih poslova da podržim i vjerujem da su naši policijski službenici odredili to u skladu sa ovim kriterijima koji su postojani i objektivni."

-Šta je sa taxijima? Da li će oni biti izuzeti? Evo čuli smo u prethodnom periodu da je Aljoša Čampara najavio da ću uputiti takvu inicijativu.-

"Ja sam i podržao tu inicijativu. To je pravi put da se riješi ovo pitanje. Isto tako prije toga sam ja obavio određene razgovore sa policijom, sa menadžmentom uprave policije tražio da se razmotri to pitanje. Ja sam dobio odgovor u pismenom obliku od strane uprave policije gdje se navodi da ni po jednom zakonskom propisu koji vrijedi u Bosni i Hercegovini kojim se reguliše ova oblast, dakle niti zakonom o osnovama sigurnosti saobraćaja na cestama Bosne i Hercegovine, niti zakonom o cestama Federacije Bosne i Hercegovine a vidite niti zakonom o taksi prevozu Kantona Sarajevo nije dozvoljeno taksistima da zaustavljaju vozila na ovim mjestima. Čak zakonom o taksi prijevozu Kantona Sarajevo čiji inicijator nije Ministarstvo unutrašnjih poslova inače, definiše odnosno izričito naređuje, odnosno izričito zabranjuje zaustavljanje i parkiranje taksista na autobuskim stajalištima."

-Da ali ste ipak i vi rekli da biste podržali?-

"Ja sam mislio da jeste, kao neko ko sudjeluju u životu u Kantonu Sarajevo, da pored autobusa i da su taksisti učesnici u nekoj vrsti javnog prijevoza, gradskog prijevoza. Iz tog razloga eventualno bi trebalo to."

federalna.ba

Admir Katica