videoprilog Nađe Ridžić (Federacija danas)

Je li prijevoz u SBK-u interes djece ili prilika za unosan biznis?

Nepostojanje organiziranog prijevoza, ali i ponuđene cijene po kilometru na osnovu kojih bi direktori osnovnih škola potpisali direktne sporazume s prijevoznicima, do konačnog zakonskog rješenja ove problematike, razlog su bojkota nastave u nekoliko općina Srednjobosanskog kantona. Razlog je ovo i današnjeg sastanka direktora osnovnih škola iz općina Gornji Vakuf/Uskoplje i Jajce s predstavnicima nadležnog ministarstva. No, konačnog rješenja barem u Jajcu još nema.

Drugi je mjesec nove školske godine, a organiziranog prijevoza za osnovce, za koji kanton na godišnjem nivou izdvaja više od četiri miliona maraka, još nema.

Nadležno ministarstvo ponudilo je roditeljima subvenciju do konačnog rješenja, no roditelji jajačkih osnovaca, ali i na pojedinim relacijama u Donjem te Gornjem Vakufu/Uskoplju odbili su takav prijedlog, bojkotirajući nastavu.

Od direktora je zatraženo da stupe u direktne pregovore s prijevoznicima i ništa sporno - izuzev da kilometar za prijevoz osnovaca različito košta, pa je cijena kilometra u Busovači 2,84 marke, dok bi u Gornjem Vakufu/ Uskoplju, kažu, pristali na druge cijene:

„Prijevoznik je ponudio cijenu za relaciju Bojska po kilometru tri marke, za relaciju Grnica je nešto višu od četiri marke, a relaciju Lužani prevoznik je ponudio da će voziti po 3,30 KM“, navodi Saudin Čajdin, direktor osnovne škole.

Nakon sastanka s predstavnicima Ministarstva, ponudili su ipak 3,20 plus PDV, izuzev za naselje Lužani, gdje po kilometru traže deset feninga više.

U Jajcu, pak, u kojem je svih ovih godina cijena prijevoza prema podacima iz Ministarstva bila najviša, direktori osnovnih škola potvrdili su na sastanku da je nešto manje od polovine cijena relacija sporno.

„Od tih pet relacija dvije smo uspjeli s prijevoznikom ugovoriti po ponuđenim cjenama Ministarstva, a tri relacije nismo. Ono što moram naglasiti je da od ukupno 90 učenika na razini škole, njih je 60 pohađalo redovito nastavu sve ovo vrijeme, dok neki učenici nisu s ovih neugovorenih linija“, ističe Iva Ladan, direktorica OŠ „13. rujan“, Jajce.

Prijevoznici bi u Jajcu, kažu, pristali na cijenu od 4,18 maraka, uz PDV, što će biti razlog sutrašnjeg obilaska ove općine. Na direktan upit zašto su cijene kilometra različite, dobijamo sljedeći odgovor:

„Ponuda prevoznika je osnov u ugovaranju i procjeni vrijednosti na općinama“, kaže Šezad Hodžić, pomoćnik ministra obrazovanja SBK-a, a na pitanje da li to znači da je mudrost onih iz G. Vakufa/Uskoplja i Jajca ili pritisak rezultirao boljom cijenom, odgovara: „Ne znam da li je mudrost ali pritisak jeste.“

A pritisak košta djecu i porezne obveznike Više od četiri miliona maraka godišnje. Kako objasniti razliku u cijeni kilometra po općinama, ali i školskim prijevozom i vožnje taksijem.

„Po kilometru je jedna marka. Start je dvije marke, s tim to je još uvijek aktuelno, a s ovim trendom poskupljenja goriva, amortizacije najvjerovatnije da ćemo i mi morati ići gore“, ističe taksista Emir Šiljak.

I dok se svi zaklinju u prava djece, niko ne razmišlja o novcu iz budžeta, kojim se očigledno olako razmeće. Da nije tako, cijena kilometra za osnovce bila bi potpuno drugačija.

federalna.ba

SBK đaci prijevoz
poslovni inkubator SBK
0 13.09.2024 17:41
SBK prijevoz prevoz učenici prijevoz učenika prevoz učenika
0 11.09.2024 18:37
Kemal Hrnjić Vlada FBiH Vlada Federacije BiH Advan Akeljić Vahid Škrobo SBK
0 20.08.2024 16:55