Izgradnja poslovnog objekta u Zenici - u zoni koju je uređivao grad, a na zemlji gradonačelnika
Vijest da je u Zenici počela izgradnja prodajnog objekta svjetskog trgovinskog lanca ne bi toliko odjeknula da se objekt ne gradi u krugu nove poslovne zone koja se nalazi na ulazu u grad iz pravca Sarajeva. Naime, radi se o zoni koju je formirao i uređivao Grad dok je zemljište istovremeno u vlasništvu porodice prvog čovjeka Grada.
U poslovnoj zoni Zenica jug vidljivi su prvi radovi. Da priča bude zanimljivija, zemljište na kojem svjetski trgovinski lanac gradi objekat kupljeno je od porodice zeničkog gradonačelnika.
„Lidl je počeo praviti, za tu zonu, Zenica nema druge lokacije za poslovnu zonu, prodajnu poslovnu, osim te“, kaže Fuad Kasumović, gradonačelnik Zenice (BHI-KF).
Prema nezvaničnim informacijama, zemljište s komunalnim priključcima i građevinskom dozvolom plaćeno je oko 4,4 miliona maraka što je oko 450 KM po m2. Interesantno, cijena za druge parcele koje je Grad u ime privatnih osoba prodavao iznosila oko 150 KM po m2. Ranije je Grad izdvojio i oko 3,4 miliona KM za izgradnju infrastrukture u ovoj zoni.
„Ne kontam. Pa valjda svako svoje ima pravo prodati pošto hoće i pošto se dogovori. A Fuad Kasumović samo jedno zna, a to je oko para jer čitav život samo finansije vodi“, dodao je Kasumović.
Jedan od preduslova za stvaranje Poslovne zone Zenica jug bio je usvajanje regulacijskog plana za navedeno područje. To je samo jedan u nizu nižih planskih dokumenata koji su usvajani bez prethodnog urbanističkog plana koji je sada usvojen u nacrtu i to na način da je ignorisano mišljenje struke.
„Kroz taj urbanistički plan je kreiran naš identitet, a mi to na ovaj način želimo srušiti, rušimo identitet, zakon, rušimo struku i sve, a ja postavljam pitanje zbog koga i čega“, poručio je Boris Britvar, arhitekt i član NGG Pokret za preokret.
Usvajanje prostorno-planskih dokumenata u Zenici sada je i pod lupom istražilaca Poskoka. Iz Transparency Internationala upozoravaju da su ovakvi primjeri postali ustaljena praksa djelovanja vlasti.
„Da već unaprijed znaju gdje će se davati koncesija, gdje će prolaziti autoput, da se kupuje zemlja koja se nakon toga prodaje po puno većoj cijeni što u konačnici šteti javnom interesu i dovodi u povlašteni položaj. Prema njima se kasnije štimaju regualacioni planovi. I to je generalno situacija koju imamo u cijeloj BiH“, pojasnio je Srđan Traljić, menadžer za odnose s javnošću u Transparency Internationalu.
Podsjećamo da se na lokaciji Poslovne zone Zenica jug nalazi i objekat carinskog terminala, izgrađen također na zemljištu gradonačelnikove porodice, koji je nedavno počeo sa radom nakon izmještanja sa ranije lokacije iz kruga Željezare Zenica čime su radnici tog Preduzeća ostali bez jednog od osnovnih prihoda.
federalna.ba