Intervju sa zvijezdom hit serije The Queen's Gambit: Ja nisam s ove planete
(Izvor: Jingyu Lin/New York Times /Redux/Eyevine)

Intervju sa zvijezdom hit serije The Queen's Gambit: Ja nisam s ove planete

Razgovarajući s Anyom Taylor-Joy o 'Kraljičinom gambitu' (The Queen's Gambit) često imate osjećaj da zabadate nos u tuđu vezu.  Toliko intenzivno osjeća svoj lik u hit Netflixovoj drami, heroinu Beth Harmon, gotovo kao ljubavna veza.

"Beth je lik kojem sam dala najviše od sebe", kaže 24-godišnja glumica. “Sve dok je nisam upoznala nisam shvatila da je to glas koji sam odavno imala u glavi. Više se glupiram i mekšeg sam srca od Beth - ali imamo puno istih borbi i u osnovi smo prilično slični. Srce mi se slomilo kad sam morala prestati glumiti je. Drago mi je što sam provela sedam sati s njom. Da je to bio dvosatni film, morali bi me izvući dok udaram i vrištim.„

Temeljen na romanu Waltera Tevisa (autor filma The Hustler i The Man Who Fell to Earth), Queen's Gambit prati siroče Kentuckyja iz 1950-ih koje postaje šahovsko čudo, prije nego tokom svog cilja da postane svjetski prvak počne borbu sa ovisnošću o drogama. Hit usmene predaje tokom drugog lockdowna, postala je najgledanija serija usluge streaminga. Taylor-Joy smatra ocjene nevjerojatnima. "Prevlada me to prilično lako", kaže smijući se. „Moj mozak ne može zamisliti više od 5.000 ljudi, tako da 62 miliona kućanstava koji su seriju pogledali nije nešto što mogu shvatiti. Kad stvari postanu ovako uspješne, više se ne radi o vama - to pripada svima. Mislim da mi je draže tako razmišljati. "

Izvedba karijere došla je lako baš kao što Beth šahmatira svoje protivnike. "Nije bilo prave pripreme za igranje Beth", kaže Taylor-Joy. “Kad sam završila knjigu, ona je bila tamo. Morala sam je samo osloboditi kad za to dođe vrijeme. "

I oslobodila ju je. Beth je riđokosa djevojčica koja se od djevojčice iz sirotišta koja je šah učila od domara, uzdiže do svjetskih turnira. "Previše sam joj blizu da bih rekla da je feministička ikona, ali zahvalna sam što ljudi o njoj misle na taj način", kaže Taylor-Joy.

Ostala je samo jedna ključna priprema - naučiti igrati šah. "Nikad prije nisam odigrala niti jednu partiju", kaže ona. "Oduševljena sam što su za moje predstavljanje zaslužni  tako fenomenalni učitelji i ljudi s takvom ljubavlju prema igri."

Bivši svjetski prvak Garry Kasparov i poznati šahovski trener Bruce Pandolfini bili su joj savjetnici, osiguravajući autentičnost igre koja je dobila odobrenje ljubitelja. Emisija je zaslužna što je potaknula ponovno oživljavanje igre, posebno među ženama. Prodaja šahovskih setova porasla je deset puta.

"Bilo mi je važno poštovati šahovsku zajednicu i razumjeti što radim", kaže Taylor-Joy. “Ali i Bethinu strast prema šahu usporedila sam sa strašću prema glumi. To je poziv. Vi odgovorite. Tada postaneš opsjednut i provodiš ostatak svog života smišljajući kako to poboljšati. "

Jednako hvaljen bio je i dizajn The Queen's Gambita - svi interijeri u stilu Mad Mena i otmjena moda sredinom 60-ih. Je li Taylor-Joy uspjela zadržati bilo koju od Bethine toliko željene odjeće? “Gabriele [Binder, kostimograf] i ja puno smo surađivali na Bethinoj odjeći i postali smo vrlo bliski. Na kraju snimanja rekla je: 'Znaš, dušo, sve je to vintage, pa uzmi što god želiš.' Mislila sam: ovo je nevjerojatno, nisam veliki ljubitelj kupovine i to znači da nikad neću ponovo kupovati. No, kostimi su trenutno izloženi u muzeju u Brooklynu.

Moram pričekati nekoliko mjeseci prije nego što je budem smjela uzeti. "

Bez spoilanja, ali pri vrhuncu serije može se vidjeti kako geekovi nasljeđuju svijet. "To je priča o svladavanju svojih osobnih demona i pomirenju sa sobom", kaže Taylor-Joy.

“Tek tada možete raširiti ruke i prihvatiti ljubav i podršku drugih. Jedna od stvari s kojima sam se najviše povezala je da je Beth bila tako usamljena. Iako su uvijek ljudi oko nje, ona ne može doći do njih jer joj nije ugodno samoj sa sobom. Lijepo je kad to na kraju i učini. Jači smo zajedno nego kad smo razdvojeni. "

Početkom 2020. godine Taylor-Joy glumila je i u blistavoj adaptaciji Emme redatelja Autumn de Wilde i scenaristice Eleanor Catton. Je li već bila obožavateljica romana Jane Austen? Ili, možda, tinejdžerske komedije Clueless iz 90-ih, koja je radnju preselila u srednju školu na Beverly Hillsu? "Apsolutno za oboje", smije se. "Emma je  sudbinski bila za mene."

Na stranu izuzetno neugodni korzet, Taylor-Joy imala je ulogu "zgodne, pametne i bogate" provodadžijke-uplivačica Emme Woodhouse. Bučna, sve Britanska glumačka postava kombinirala je domaći talent (Johnny Flynn, Josh O’Connor) s iskusnijim igračima (Bill Nighy, Miranda Hart).

„U tom sam trenutku puno radila u Americi i stvarno sam to voljela - kaže. “Ali nikada nisam doživila da budem dio glumačke zajednice gdje su svi živjeli u istom gradu. Zaista se osjećalo kao da smo tvrtka. Nikad se nisam bavila pozorištem, ali to je bilo najbliže čemu sam došla. To sam cijenila i postali smo bliski prijatelji. WhatsApp grupa je živa i zdrava! "

Jedna od nezaboravnih scena bila kada Emmi u trenutku ushićenja krene krv na nos - a to se ne postiže trikovima. Izuzetno je to što je Taylor-Joy pokrenula krvarenje iz desne nosnice.

"Do te scene nisam znala da imam i taj talent", kaže ona. “Čim mi je nos počeo krvariti, Autumn i Johnny [Flynn, koji je glumio gospodina Knightleyja], uzbudili su se jednako kao i ja. Posada je vikala ‘Rez, rez!’ Jer su bili zabrinuti za mene, ali nas troje smo bili poput: ‘O čemu to govorite? Nastavite snimati! Ovo je nevjerovatno! Moramo to imati na filmu. '"

To je poprilična sposobnost koju neko može imati. "Uvijek se šalim da sam poput Liama Neesona u Takenu u tome što imam vrlo određen skup vještina koje bi me učinile beskorisnom bilo gdje drugdje, osim u glumačkom svijetu", govori Anya kroz smijeh.

Slijedi psihološki horor Edgara Wrighta koji putuje kroz vrijeme Last Night in Soho, a koji u kina stiže sljedećeg aprila. "To je vrlo različito od Emme i The Queen's Gambit", kaže Taylor-Joy.

"Kad to ljudi vide, nadam se da će razumjeti zašto mi je bilo teško utvrditi ko sam nakon ova posljednja tri projekta."

U filmu Last Night in Soho  prikazan je i posljednji nastup Diane Rigg, koja je umrla u septembru. "Bila je takva vatra", kaže Taylor-Joy. “Tako sam tužna što je nema, ali znam da je bila jako ponosna na naš film. Imala je prekrasno prijateljstvo s Edgarom koje ćete vjerojatno moći vidjeti na ekranu. "

Taylor-Joy sebe opisuje kao "džukelu različitih nacionalnosti". Rođena u Miamiju od majke Zambijke-Britanke-Španjolke i oca Škotske-Argentinca, potom školovane u Londonu, priznala je da se osjeća kao da se nigdje ne uklapa: "Bila sam previše Engleskinja da bih bila Argentinka, previše Argentinka da bih bila Engleskinja, previše Amerikanka da bih bila išta. "

Pitam se je li njezina sklonost ulogama određenih razdoblja možda djelomično zato što se osjeća kao da je i ona rođena izvan vremena? "Osjećam se kao da nisam rođena na ovoj planeti", smije se.

Ovo je za Taylor-Joy bilo nešto poput annus mirabilis, iako je svjesna koliko to čudno zvuči. "Teško je to previše slaviti kad je svijet u stisku pandemije", kaže ona. “Ali bilo je divlje. Također sam neobično zahvalna na prostoru koji mi je pružen. Otkako sam počela raditi u tinejdžerskim godinama, nikad nisam stala da razmislim o postignutom. Prvi lockdown bio je prvi put da sam mogla samo sjediti i razmišljati o svojim iskustvima, a ne samo ih baciti u kutiju s kojom ću se kasnije nositi. Brzinom kojom sam išla, do te kutije ne bih stigla do svoje 65. godine. "

federalna.ba/The Guardian