Influenseri i podkasteri pod novim medijskim zakonom u Luksemburgu
Luksemburg pokreće veliku reformu Zakona o medijima, donesenog prije više od tri decenije, s ciljem da u to zakonodavstvo, pored tradicionalnih emitera, uključi i pisane medije, influensere i podkastere.
Vlada je, prenosi rtl.lu, predstavila prijedlog sveobuhvatne reforme medijskog zakonodavstva, koje je posljednji put ažurirano 1991. godine, kako bi se modernizirao i proširio okvir njegovog djelovanja.
Elisabeth Marg, zadužena za medije u Vladi, izjavila je prilikom predstavljanja prijedloga da je ažuriranje zakona nužan odgovor na radikalne promjene u medijskom pejzažu.
Rekla je da je „logično“ da se osnovna pravila primjenjuju na sadržaj bez obzira na to da li se on objavljuje na televiziji, u novinama ili na internetu.
Prema budućem zakonu, kreatori sadržaja na društvenim mrežama bit će njime obuhvaćeni, jer imaju značajnu i sve veću ulogu u oblikovanju javnog mnjenja, prenosi rtl.lu.
Regulatorno tijelo bit će zaduženo da definiše posebne kriterije, kao što su nivo prepoznatljivosti i doseg publike, na osnovu kojih će se utvrđivati na koje influensere će se zakon odnositi.
Predviđeno je da regulatorno tijelo ALIA dobije novi naziv: Luksemburška nezavisna medijska uprava (ALIM), a njegova će nadležnost biti proširena s regulisanja radija i televizije na pisane medije, influensere i podkastere.
Broj zaposlenih u ALIM-u bit će povećan zbog novih nadležnosti, a planirano je i veće budžetsko finansiranje ove službe.
federalna.ba/Beta