Održan koncert ansambla "SA Sinfonietta", muzičko-prostorne varijacije za kraj godine

Sinoćnji koncert ansambla 'SA Sinfonietta' u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine označio je tiho, ali sadržajno zaokruživanje jedne koncertne i programske godine. U prostoru koji je privremeno preuzeo jezik skulpture, objekta i strukture, muzika se predstavila kao misaoni nastavak onoga što izložba 'Susret ideje i forme', kustoski projekat Ivane Udovičić, već artikuliše u materiji.

U uvodnom izlaganju Ivane Udovičić naglašeno je da se izložba temelji na izboru djela iz zbirke Umjetničke galerije BiH, s naglaskom na skulpturu, objekat i prostorno orijentisane umjetničke prakse. Postavka okuplja autore različitih generacija i estetičkih polazišta, povezujući ih kroz teme konstrukcije, strukture i odnosa forme prema prostoru. Skulptura se ovdje pojavljuje kao polje istraživanja, a ne kao zatvorena kategorija: slike i grafike koje razmišljaju u terminima volumena, mase i ritma ravnopravno učestvuju u izložbenom narativu. Time je uspostavljen ambijent u kojem se pažnja ne usmjerava na stilsku homogenost, već na raznolikost pristupa zajedničkom problemu oblikovanja.

U takvom okruženju, gudački kvartet 'SA Sinfonietta' ponudio je program izuzetne unutrašnje koherentnosti, građen na suptilnom sučeljavanju Bachove formalne jasnoće i Šostakovičeve guste, gotovo ispovjedne ekspresije. Izabrani fragmenti iz Goldberg varijacija, u transkripciji za gudački kvartet, nisu djelovali kao „prevođenje“ klavirske teksture u novi medij, već kao njeno novo čitanje – prozračno, precizno i uravnoteženo, s jasnim osjećajem za proporciju i unutrašnji puls varijacijske forme. Bachova muzika ovdje se ukazala kao arhitektura u zvuku: stabilna, ali nikada statična.

Nasuprot tome, Šostakovičevi gudački kvarteti otvorili su sasvim drugačiji emotivni i strukturalni registar. Njihova fragmentarnost, nagli lomovi i naglašena kontrastnost dobili su dodatnu težinu u galerijskom prostoru, među radovima koji također svjedoče o tenzijama između ideje i materije, kontrole i njenog gubitka. Izvedba je bila fokusirana, bez viška gestikulacije, oslonjena na jasno oblikovane linije i pažljivo izgrađene unutrašnje odnose među glasovima.

Vrijednost večeri ležala je i u načinu na koji su se muzika i vizuelni kontekst međusobno nadopunjavali, bez potrebe za eksplicitnim povezivanjem. Zvuk nije „opisivao“ izložbu, niti su skulpture „ilustrovale“ muziku; ono što se dogodilo bio je susret dva ravnopravna umjetnička jezika, u kojem je publika bila pozvana na pažljivo slušanje i gledanje, ali i na vlastito tumačenje.

Koncert ansambla 'SA Sinfonietta', u sastavu Tamare Arsovski i Alme Dizdar na violinama, Aide Deljkić na violi i Belme Alić na violončelu, tako je zatvorio ovu godinu s jasnim osjećajem za mjeru, kontinuitet i smisao – ostavljajući utisak promišljene cjeline u kojoj umjetnost ne traži objašnjenja, već pažnju, ne daje gotove odgovore, već postavlja prava pitanja.

Projekat 'Muzikom kroz izložbu' realizovao se uz podršku Grada Sarajevo, Ministarstva kulture i sporta Kantona Sarajevo i Federalnog ministarstva okoliša i turizma, a u saradnji s Umjetničkom galerijom Bosne i Hercegovine, Historijskim muzejom Bosne i Hercegovine i Collegium Artisticumom-navodi se u saopćenju Udruženja "Strings Attached Sinfonietta".

federalna.ba

 

 

ansambl SA Sinfonietta koncert Muzikom kroz izložbu