Od Harryja Pottera do The Crying Game: Otišla je Susie Figgis, legendarna kraljica castinga

Od Harryja Pottera do The Crying Game: Otišla je Susie Figgis, legendarna kraljica castinga
(Izvor: Sally Soames/Camera Press)

Producent Stephen Woolley odaje počast Susie Figgis, nezamjenjivoj casting direktorici koja je preminula u 77. godini, briljantnoj profesionalki čija je „osobnost poput molotovljevog koktela“ omogućila njen rad u britanskom i hollywoodskom filmu.

Stephen Woolleya za The Guardian piše:

Prvi put sam upoznao Susie Figgis prije više od 40 godina, kada sam je intervjuirao za The Company of Wolves, moj prvi filmski projekat sa Neillom Jordanom. Sastali smo se u mom tadašnjem kinu Scala – bio je to užurban i bučan ured, ali budući da je bio sunčan dan, otišli smo na krov. Susie, koja je već bila svojevrsna legenda zbog kastinga za Bloody Kids Stephena Frearsa, avangardne filmove Laure Mulvey i Bena Kingsleya u Gandhiju, ispalila je vulkansku erupciju neobuzdanog entuzijazma za Angelu Carter i Neillov scenario. Njena kolekcija eksplozivnih psovki i neprestano ponavljanje „dragi/darling“ skoro me je izbacila na ulice King’s Crossa ispod.

Micha Bergese i Sarah Patterson u “The Company of Wolves”(Društvo vukova) Fotografija: Itc/Sportsphoto/Allstar

Tako je počela njena profesionalna karijera koja je obuhvatila od 23 filma. Zadatak koji smo joj postavili za film "The Company of Wolves" (Društvo vukova) bio je izazovan: pronaći glumicu koja će igrati adolescentkinju Rosaleen. To je postigla kroz mukotrpne i pedantne metode (njen zaštitni znak) tokom narednih nekoliko mjeseci, nadmašivši naša očekivanja kada je otkrila izvrsnu Sarah Patterson. Zatim je opet briljirala prijedlogom Angeline Lansbury za ulogu „Grannie“ (koja je doputovala iz Holllywooda na snimanje s nama i čijem je liku za kaznu u filmu odrubljena glava) te vrhunskom sporednom glumačkom postavom plesača, performera i iskusnih glumaca za našu čudnu, nasilnu šumsku bajku. Njen entuzijazam za kino bio je zarazan: ne samo za filmske stvaraoce, već i za agente i glumce koji su čitali naše scenarije. Susie je zahtijevala inteligentan i promišljen odgovor na scenarije, tako da jednostavno „da“ ili „ne“ nije bilo dovoljno.

Njeni glumački počeci kao članice eksperimentalnog improvizacijskog teatra "The People Show" iz 60-ih i 70-ih (zajedno sa svojim rođakom, filmskim režiserom Mikeom Figgisom) mogli bi izgledati u suprotnosti s njenim savršenim uvjerenjem u profesionalizam, tačnost i apsolutnu predanost režiseru, a u konačnici i filmu. Ko god bi zakasnio na casting audiciju kod Susie Figgis – stradao bi!

Film "The Full Monty" Fotografija: 20th Century Fox/Allstar

Nakon filma "The Company of Wolves" (Društvo Vukova), Susie Figgis je smislila čitavu seriju briljantnih otkrića za Neila: Cathy Tyson u Mona Lisa (Mona Liza), Jaye Davidson u The Crying Game (Igra plakanja) i Eamonn Owens u The Butcher Boy (Mesar). Paralelno je nastavila svoju suradnju s Richardom Attenboroughom i Frearsom na brojnim filmovima tokom 1980-ih, i bila je uključena u casting produkcija koje su osvojile Oscara i BAFTA-u, uključujući filmove Heat and Dust (Toplota i Prašina), The Killing Fields (Polja smrti), The Mission (Mision), Local Hero (Lokalni heroj), A World Apart (Svijet na stranu), Scandal (Skandal) i Wish You Were Here (Voljela bih da si ovdje). Bila je, i ostala, na čelu i u samom vrhu novog britanskog filma, miješajući velike hollywodske produkcije s produkcijama BFI-a i Film4 s jednakim užitkom.

Njena ličnost poput „molotovljevog koktela“, mješavina neopterećenog, direktnog Britanca i subverzivnog ljevičarskog radikala, bila je jedinstvena i iskrena do bola, za neke oslobađajuća, a za druge ponekad neugodno kombinovana. Većina režisera koji su s njom radili znala je da su u sigurnim, iako povremeno neobično ekscentričnim, rukama. Tokom 1990-ih njen talent je bio iskorišten u mnoštvu filmova, među kojima su posebno istaknuti Hidden Agenda (Skrivena Agenda) Kena Loacha, The Piano (Piano) Jane Campion, Interview With the Vampire (Intervju s vampirom), Michael Collins (Majkl Kolins), The Full Monty (Potpuni Monti), The End of the Affair (Kraj afere), Velvet Goldmine (Žuta zlatna mina) Todda Haynesa i Sleepy Hollow (Snolika dolina) Tima Burtona.

Harry Potter and the Philosopher’s Stone (Hari Poter i Kamen Mudraca). Fotografija: Collection Christophel/Alamy

Strast Susie prema kinu i njena posvećenost umjetnosti često su dovodile do animiranih i glasnih rasprava – blago rečeno – ali ona je započela 2000-te s prvim Harry Potter filmom "Harry Potter i Kamen Mudraca" (The Philosopher’s Stone). Burton je blisko i prijateljski surađivao s njom na svim svojim britanskim filmovima, uključujući Charlie i tvornica čokolade (Charlie and the Chocolate Factory), Sweeney Todd i Alisa u zemlji čuda (Alice in Wonderland), a ona je nastavila davati ključni doprinos  filmovima toliko različitih žanrova kao što su Colette i Bohemian Rhapsody.

Susie je davala 100% sebe u svoja ostvarenja a njena zarazna ljubav prema filmu i razigrani humor dodavali su energiju svemu šta je radila, uključujući i njen genij za odabir glumaca. Njena prisutnost i inspiracija nezamjenjivi su u trenutnom krajoliku plašljive britanske kinematografije.

federalna.ba/The Guardian

Hollywood Harry Potter Harry Potter i kamen mudraca