videoprilog Dine Durmića (Dnevnik 2)

Ima li spasa za Međunarodni aerodrom Tuzla?

Nakon odlaska mađarske kompanije Wizzair sa Međunarodnog aerodroma Tuzla i reduciranjs linija - drastično se smanjio broj letova i prevezenih putnika. U pronalsku rješenja nije pomogla ni subvencija Vlade Tuzlanskog kantona u iznosu od 2,5 miliona maraka da bi aerodrom barem privremeno stao na noge. Pozitivne vijesti su da od juna kreću čarter letovi za Antaliju, koji su, u odnosu na proteklu godinu, povećani sa dva na četiri sedmično te to da u proteklom periodu nije bilo otpuštanja radnika.

Od povlačenja dva bazna aviona Wizz Aira smanjen je broj prevezenih putnika. Nakon toga je uslijedilo reduciranje, pa potpuno ukidanje pojedinih letova. Od tada do danas, Uprava aerodroma i Vlada Tuzlanskog kantona pokušavaju pronaći adekvatno rješenje i vratiti aerodrom na stare staze slave. Razloga za tešku situaciju je mnogo.

„Ovo je globalni poremećaj u avioindustriji i mi očekujemo već od jeseni da će da se relaksira stanje, odnosno da će da se počnu vraćati u većem broju vraćati avioni sa vanrednog servisa na koji su airbusi 320 i 321 otišli“, kazao je Dževad Halilčević, direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla.

Vlada Tuzlanskog kantona donijela je odluku posvetiti se završetku infrastrukturnih projekata. Imenovala je novi Nadzorni odbor čiji je zadatak napraviti dugoročnu analizu plana i poslovanja aerodroma. Trenutno su slika punog aerodroma i rekordi u broju prevezenih prošlost. U redu letenja samo su tri destinacije – dvije u Njemačkoj i jedna u Švicarskoj. No, to bi se uskoro trebalo promijeniti.

„Puno smo u kontaktima sa dosta aviokompanija i želimo dugoročno da planiramo njihove dolaske, a ne da to bude nešto što će biti ad hoc, a što se neće pokazati kao dobra odluka“, ističe premijer TK-a Irfan Halilagić (SDA).

Ministar finansija TK-a Suad Mustajbašić (SDA) poručio je kako će nastaviti tražiti rješenje: „Ovo je jedno od strateških važnih preduzeća za Tuzlanski kanton, spremni smo da obezbijedimo određene podsticaje ispred Tuzlanskog kantona“.

Dok traje borba za dolazak novih aviokompanija i pronalazak destinacija, iz opozicionih stranaka u Tuzlanskom kantonu mjesecima već alarmiraju i upozoravaju na, kako navode, loše uslove rada i poslovanja aerodroma. Tvrde da su u više navrata pozivali Vladu Tuzlanskog kantona da spriječi daljnje uništavanje aerodroma.

„Zaista ne vidimo iz poteza menadžmenta i Vlade u zadnje vrijeme da će se nešto riješiti u nekom skorijem periodu – a to je želja svih nas, nevezano iz koje politike ko dolazi“, poručuje Izen Hajdarević, predsjednik Kluba zastupnika NiP-a u Skupštini TK-a.

Predsjednik Kluba zastupnika SDP-a u Skupštini TK-a Dževad Hadžić upozorava na, kako je rekao, značajan pad broja putnika na tuzlanskom aerodromu, odlazak oba niskobudžetna prevoznika, odlazak strateškog partnera kad je u pitanju izgradnja aerodroma – a kad je u pitanju Wizz Air, da je zadržao samo tri linije.

Pozitivan trend u poslovanju Međunarodnog aerodroma Tuzla doprinosio je i razvoju turizma i privrede na području Tuzlanskog kantona, što je promijenjeno smanjenjem broja destinacija i letova. U konačnici, ukoliko problem uskoro ne bude bio riješen, i dalje će najviše ispaštati putnici.

federalna.ba

Međunarodni aerodrom Tuzla aerodrom