Ima energenata za grijanje, nema nastavnog osoblja
U Unsko-sanskom kantonu počelo je drugo polugodište. Uvjeti za odvijanje nastave su zadovoljavajući, energenata, za razliku od nekih ranijih perioda, ima dovoljno, te učenici ove zime neće sjediti u hladnim učionicama. Međutim, kontinuirani problem ovog kantona odnosi se na nedostatak nastavnog kadra. A trend odlska nastavnog osoblja počeo je godinama unazad.
Dovoljno energenata, tople učionice, nova oprema i uniforme u prvim danima drugog polugodišta dočekali su učenike Osnovne škole Harmani II.
„Ono što je možda novina, to je da smo sve kabinete opremili multimedijalnom oprememom, tome smo se posvetili tokom zimskog raspusta. Također, privodimo kraju i radove na sanaciji svlačionica i krova svlačionica ovdje u centralnoj školi“, kazala je direktorica Nermina Delić.
Sanacija i opremanje učionica završeni su i u Osnovnoj školi Harmani I. Ipak, uprkos svim naporima da učenicima budu osigurani najbolji uvjeti, prema riječima direktorice ove škole, postoji problem s kojim se sve više škola suočava.
„Jedan problem imamo mi svi generalno, a to je nedostatak kadra. Mi smo zaista došli u fazu da, koliko god se pričalo da ima prosvjetnih radnika, mi ih zaista nemamo, pogotovo specifičnih predmeta kao što su muzička kultura, likovna kultura, tehnička kultura“, navodi v.d. direktorica Belmana Trivunić
Svjesni su toga i u resornom ministarstvu te kažu da ovo nije problem s kojim se suočava samo Unsko-sanski kanton. Razlozi su brojni.
„Mi imamo problem sa deficitarnim kadrovima, kao što su hemija, biologija, muzička i likovna kultura, pa i strani jezici, najviše zbog odlaska ljudi, ali prije svega, ne samo zbog odlaska, nego i ljudi koji ne žele studirati ova zanimanja“, kaže ministar obrazovanja, nauke, kulture i sporta USK-a Denis Osmankić (SDP).
Prema riječima ministra, na rješavanju problema rade, a novom reformom obrazovanja, koja je planirana, pokušat će ponuditi konkretna rješenja. Uprkos ovom problemu, iz resornog ministarstva kažu da ne mogu i neće dozvoliti da trpe učenici, kao ni nastavni proces.
federalna.ba