Hollywood u krizi: Ni najveće zvijezde više ne mogu spasiti filmove
Filmske zvijezde ove jeseni prošle su kroz burno razdoblje – i to ne u glamuroznom smislu. Holivudska elita, koju čine imena poput Margot Robbie, Colina Farrella, Dwaynea Johnsona, Emily Blunt, Channinga Tatuma, Kirsten Dunst, Jennifer Lopez, Julije Roberts, Andrewa Garfielda, Keanua Reevesa, Setha Rogena i čak Daniela Day-Lewisa, doživjela je niz komercijalnih neuspjeha. Čak i Leonardo DiCaprio, čiji film One Battle After Another uspijeva ostvariti solidnu zaradu od 200 miliona dolara globalno, djeluje kao izuzetak koji potvrđuje pravilo – da klasična moć filmskih zvijezda blijedi.
DiCapriov uspjeh, međutim, nije došao lako: film je režirao višestruko nagrađivani autor s ogromnim budžetom, a u njemu se pojavljuju Sean Penn i Benicio del Toro. Uz sve to i pohvale kritičara, One Battle After Another tek bi mogao pokriti troškove bioskopske distribucije.
Nasuprot tome, naslovi poput A Big Bold Beautiful Journey, The Smashing Machine, Roofman, After the Hunt, Good Fortune, Kiss of the Spider Woman i Anemone nisu uspjeli privući pažnju publike – iako su predvođeni glumcima koji su nekada garantirali interes, čak i kada film nije bio remek-djelo. Nekada je bilo dovoljno da poznato ime stoji na plakatu kako bi film ostvario pristojnu zaradu, ali danas ni to više ne vrijedi.
Nestanak zvjezdanog sjaja
U svijetu u kojem franšize i filmski univerzumi diktiraju uspjeh na blagajnama, čini se da je individualna zvjezdana moć postala suvišna. Ipak, 2025. godina pokazala je da originalne ideje mogu uspjeti – barem ponekad. Warner Bros je imao nekoliko neočekivanih hitova kao što su Sinners, Weapons, F1 i već spomenuti One Battle After Another. No, iako su to bile rijetke svijetle tačke, opšti trend pokazuje da publika sve teže reagira na filmove koji ne pripadaju žanrovskim okvirima ni velikim franšizama.
Nijedan od ovogodišnjih filmova sa velikim imenima nije uspio postići ni umjeren uspjeh sličan prošlim naslovima poput Ticket to Paradise (Roberts i Clooney), Hustlers (Lopez) ili Night School (Kevin Hart, Tiffany Haddish). Čak bi i rezultati filma Don’t Worry Darling iz 2022., koji je zaradio oko 100 miliona dolara, danas bili dočekani kao trijumf.
Publika sve zahtjevnija – ili sve nezainteresiranija?
Danas, da bi film privukao publiku u kina, mora imati savršenu kombinaciju – odlične kritike, atraktivne trailere, snažnu online kampanju i minimalnu konkurenciju. Bez toga, i najpoznatija imena ostaju bez publike. Ovaj fenomen stvara paradoks: i kada film s velikim zvijezdama postane mali “događaj” za određenu publiku, poput Challengers, Poor Things ili The Fall Guy, on rijetko dostiže nekadašnju popularnost.
Neki tvrde da publika više ne želi “plaćati ulaz” samo da bi gledala slavne, već traži autentičnost i kvalitet. Ipak, teško je reći da je kult slavnih nestao – jednostavno se preselio na druge platforme. Mladi danas teže statusu influensera, YouTubera ili podkastera, dok tradicionalne filmske zvijezde gube privlačnost u digitalnom haosu. No, činjenica da streaming servisi i dalje plaćaju ogromne honorare poznatim imenima pokazuje da interes ipak postoji – samo se publika premjestila s bioskopskih sjedišta na kauč kod kuće.
Zvijezde između nostalgije i novog medijskog svijeta
Neki glumci ipak pronalaze novi smisao u ovoj promjeni. Adam Sandler, primjerice, doživio je preporod na Netflixu, gdje njegovo prepoznatljivo ime i stil i dalje privlače gledaoce. Julia Roberts je u After the Hunt istražila mračniju, ranjiviju stranu svojih likova, dok Keanu Reeves u Good Fortune nudi nostalgičan povratak svojim komičnim korijenima. No, i pored zanimljivih izvedbi, ovi filmovi nisu uspjeli okupiti značajnu publiku u kinima – čini se da publika više ne odbija zvijezde zbog drugih filmova, već zbog same ideje odlaska u kino.
Na društvenim mrežama mnogi objašnjavaju ovaj trend jednostavno: filmovi su preskupi, dok su streaming platforme dostupne i udobne. Drugi pak tvrde da su filmovi jednostavno loši. No, istina je vjerovatno između – publika postaje sve selektivnija, a istovremeno sve ovisnija o algoritmima koji joj serviraju sadržaj.
Novi poredak u zabavnoj industriji
Kult slavnih nije nestao, samo se transformisao. Umjesto iracionalne odanosti glumcima, današnja publika pokazuje odanost algoritmima koji im oblikuju navike. Dok su nekada gledatelji odlazili u kino da vide svog omiljenog glumca u novoj ulozi, danas ih više pokreću preporuke sa streaminga, “trending” sekcije i društvene mreže.
Na kraju, možda nije riječ o smrti filmske zvijezde, već o evoluciji u kojoj poznata lica više nisu dovoljna da bi se publika pokrenula iz udobnosti doma. Stari holivudski sjaj zamijenjen je neonskim svjetlima ekrana — i novom vrstom slave koja ne zahtijeva platno, već samo klik.
federalna.ba/The Guardian