videoprilog Sanela Kajana (Federacija danas)

Grad Mostar najavio uvođenje reda u sferi parkiranja vozila

U većini bh. gradova parkirališni prostori su problem, odnosno ili ih nema dovoljno ili vozači ne poštuju saobraćajnu kulturu, a sve su prisutniji i takozvani divlji parkinzi. No, čini se da je taj problem naročito izražen u Mostaru. Razloga za takvo stanje je mnogo. Ipak, uskoro bi se trebalo početi uvoditi reda i u tu oblast.

Godine nepostojanja Gradskog vijeća, neprovođenje zakonskih odredbi kao i problematika u MUP-u HNK-a, koji godinama nema čelnog čovjeka policije, odrazili su se i na stanje s parking-kulturom u Mostaru. Automobili na trotoarima, zelenim površinama, u parkovima i neposredno do stepenica koje vode iz stambenih objekata ili u javne ustanove – svakodnevni su prizori na mostarskim ulicama. Gradska vlast najavljuje uvođenje reda u mirujući promet. I mole za još malo strpljenja.

„Ja bih molio za malo više razumijevanja za trenutnu situaciju u kojoj se Mostar nalazi. Samim obavljanjem izbora, imenovanjem Gradskog vijeća, imenovanjem gradonačelnika, izmjenama uprava u javnim poduzećima – predstoji onaj stvarni posao da se to na terenu vidi“, kaže mostarski gradonačelnik Mario Kordić.

Predsjednik GV Mostara Salem Marić ističe kako je rješavanje mirujućeg saobraćaja problem svih gradova, pa i Mostara: „Ta odluka i rješavanje je bilo započeto čak u onom sazivu GV Mostara, ali nikad nije zaživjelo. Mislim da se sada ide jednim pravim putem, sistematično, korak po korak.

A prvi korak bi trebao biti konsolidacija JP Mo parking koje je nadležno za mirujući saobraćaj, potom uređenje i naplata na oko 2000 parking-mjesta u gradu, uvođenje mobilne i web-aplikacije za kontrolu i naplatu parkiranja, te proširivanje naplate na cijeli Mostar i pripadajuća naselja.

„Prometna kultura i kultura parkiranja nije na zavidnoj razini. Pokušat ćemo raditi na izgradnji sistema i podizanja kulture parkiranja u Mostaru. Nemogućnost naplaćivanja kazni u proteklom periodu doprinijela je ovakvom stanju. Sada, uz odluke Gradskog vijeća, imamo sve zakonske preduvjete da pokrenemo Mostar parking. Početak naplate parkiranja u Mostaru očekuje se do kraja ove godine“, navode iz JP Mostar parking.

Kako je ranije rečeno, usporedno s početkom naplate parkiranja, krenut će i prodaja povlaštenih karata. Grad će biti podijeljen na tri zone, a planirane su i tri grupe povlaštenih karata: parking-karte za stanare, parking-karte za osobe koje žive na području grada izvan mjesta predviđenih za naplatu te parking-karte za pravne osobe.

Ono što i dalje ostaje problem jesu takozvani divlji parkinzi u gradu i okolini, gdje se i ne zna ko uzima novac za parkiranje, a često se turistima i onima koji nisu iz ovog dijela države naplaćuje i višestruko skuplje od uobičajene cijene.

federalna.ba

parking Mostar