Govor mržnje emigrirao u društvene mreže
U Sarajevu su predstavljeni rezultati monitoringa Stop! Govor mržnje, koju je provelo Vijeće za štampu i online medije u Bosni i Hercegovini, uz podršku Misije OSCE-a. Analiza ukazuje na to da je govor mržnje još uvijek prisutan u medijima, ali je reduciran u poređenju sa ranijim istraživanjima.
„Od 87 000 komentara koji su analizirani, svega 7 posto čine oni negativni, odnosno komentari sa elementima govora mržnje“ ističe docent doktor Vuk Vučetić, što je kako kaže mali broj u odnosu na očekivanja te naglašava da u fokusu ovog istraživanja nisu bile objave na društvenim mrežama, nego komentari na portalima, koji se prije svega odnose na objave o predizbornoj kampanji.
Kako je istakao pokušali su ustanoviti da li su negativni komentari dolazili nakon provokacija ili senzacionalističke izjave nekog političara ili je u pitanju „hronično“ korištenje negativnih komentara, što je znatno veći problem. Također, nastojali su ustanoviti koji političari i koje teme najčešće privlače takve vrste komentara.
Kampanja „Stop!Govor mržnje“ trajala je od 2. septembra do 16. oktobra. Kako navodi projekt koordinatorica Vijeće za štampu i online medije u Bosni i Hercegovine Maida Bahto Kestendžić, praćeno je 12 internet portala odnosno diskusije u komentarima.
Botovanje je postalo sastavni dio predizbornih kampanja. U tom periodu najviše su zastupljene uvrede i pogrdni nazivi dok najviše negativnih komentara privlače poznati političari, neki su od zaključaka ove analize.