Godina Zoom-a: Kako je postao najpopularnija aplikacija u pandemiji?
Tokom pandemije korona virusa popularnost aplikacije za video konferencije Zoom značajno je porasla, sa 10 miliona dnevnih korisnika u decembru 2019. na 300 miliona u aprilu 2020.
Samo od januara do aprila na toj platformi je bilo dvije hiljade milijardi minuta video poziva.
Zahvaljujući Zoom-u, poslovanje je moglo da se nastavi i tokom pandemije i mjera zatvaranja, ali aplikacija je takođe postala posrednik u održavanju sastanaka vlada, kuharskih kurseva, umjetničkih radionica, treninga i božičnih zabava.
U konkurenciji Apple-a, Google-a, Microsofta i Facebooka, Zoom je dospio na vrh, a razlog je njegova pristupačnost, čemu bi svi tehnološki proizvodi trebalo da teže, piše britanski list Independent.
Zoom je besplatan za razliku od Apple-ove aplikacije FaceTime koju mogu da koriste samo vlasnici skupih Apple-ovih proizvoda.
Takođe Zoom ne zahtijeva da korisnik ima nalog, kao što je slučaj sa aplikacijom Google Meet.
Facebook se ne koristi za posao, a WhatsApp, aplikacija u vlasništvu Facebooka, nije napravljena za korišćenje na kompjuteru.
U odnosu na Microsoftovu aplikaciju Skype, Zoom je lakši za korištenje, posebno za one koji nisu vješti s kompjuterima.
Svi ti faktori učinili su Zoom veoma popularnim, iako njegov put ka vrhu nije išao bez problema.
Praveći aplikaciju jednostavnom za korištenje postalo je mač sa dvije oštrice - napadači-hakeri su mogli lako da nađu online sastanke na Zoom-u i da slušaju, pa čak i ometaju učesnike.
Zato su britanska Agencija za borbu protiv kriminala i američki Federalni istražni biro izdali upozorenja i savjete za bezbjedne video pozive, a Zoom je uveo dodatne mjere zaštite od malicioznih pojedinaca.
Rad od kuće tokom pandemije naveo je mnoge kompanije da koriste aplikacije kao što je Zoom za dogovore sa zapolsenima. Taj trend će se verovatno nastaviti 2021. godine, a i duže.
federalna.ba/Beta