videoprilog Dine Durmića (Federacija danas)

GIKIL zbog prekida željezničkog saobraćaja smanjio proizvodnju do tehnološkog minimuma

Global Ispat Koksna industrija Lukavac jedna je od najvećih kompanija čije poslovanje zavisi od uvoza sirovine za proizvodnju koksa - susreće se sa štetom koja se mjeri milionima maraka zbog prekida željezničkog saobraćaja uzrokovan elementarnim nepogodama na području Jablanice i Konjica. Stoga su iz GIKIL-a uputili apel i Vladi FBiH za hitnu sanaciju željezničke pruge prema Luci Ploče, putem koje se do sada dopremala sirovina za proizvodnju koksa, a koja je u dužini od 17 kilometara uništena.

Predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzla Nedret Kikanović upozorava da je GIKIL nosilac vanjskotrgovinskog poslovanja u Tuzlanskom kantonu.

 Ukoliko blokada željezničkog saobraćaja bude trajala duže od 30 dana, to će imati nesagledive posljedice na poslovanje GIKIL-a, čime će i proizvodnja koksa, opstanak ove kompanije, ali i oko hiljadu radnih mjesta biti dovedeni u pitanje. Do kraja oktobra dodatni trošak GIKIL-a iznosit će dva miliona maraka. Proizvodnja koksa i rad fabrike su na tehnološkom minimumu. Trenutno, izlaz za dopremanje sirovine potrebne za proizvodnju iz Luke Ploče je drumski transport.

“U Pločama je 100 hiljada tona u Pločama koje treba prevući. Organizovali smo 140 kamiona, ali to nije dovoljno ni za 30 posto naše prozvoizvodnje - mi za jedan dan trebamo 2.400 tona. Za četiri dana sa čitavom flotom kamiona mi prevučemo ono što prevučemo sa željeznicom za jedan dan”, kaže Almin Suljić, generalni direktor GIKIL-a.

Prekidom željezničkog saobraćaja GIKIL se našao u najvećoj logističkoj krizi od postojanja. Proizvodnja na tehnološkom minumumu može potrajati najduže mjesec, nakon čega bi dodatno smanjenje dovelo do potpunog kolapsa ove kompanije.

“Morali smo obavijestiti kupce, imaćemo i tu problema, ali plata nije upitna”, kazao je Ermin Halilović, predsjednik Sindikata radnika GIKIL-a.

No, iz Željeznica Federacije BiH ne baš optimistične vijesti za aktuelno poslovanje GIKIL-a: “Željeznice FBiH poduzimaju svakodnevne aktivnosti na sanaciji pruge i uspostavi željezničkog saobraćaja. Naše procjene su da će trebati minimalno dva do tri mjeseca za uspostavu željezničkog saobraćaja na dionici pruge Donja Jablanica - Grabovica na kojima su najveća oštećenja na pruzi”.

Procijenjena šteta na pruzi je oko pet miliona maraka. Sredstva za obnovu osigurat će Vlada FBiH u saradnji sa Svjetskom bankom u sklopu radova koji se izvode na autoputu.

Iz GIKIL-a podsjećaju da koksna baterija u ovoj kompaniji nema mogućnost zaustavljanja, što znači da se tehnološki minimum baterije mora održavati. Ukoliko bi došlo do gašenja baterije, to bi značilo i prestanak proizvodnje koksa. Pored toga, bilo bi ugašeno i oko hiljadu radnih mjesta, a posljedice bi se odrazile i na više od četiri stotine kompanija sa kojima GIKIL ima poslovnu saradnju.

federalna.ba

GIKIL poplave poplava