GIKIL zbog prekida željezničkog saobraćaja smanjio proizvodnju do tehnološkog minimuma
Global Ispat Koksna industrija Lukavac jedna je od najvećih kompanija čije poslovanje zavisi od uvoza sirovine za proizvodnju koksa - susreće se sa štetom koja se mjeri milionima maraka zbog prekida željezničkog saobraćaja uzrokovan elementarnim nepogodama na području Jablanice i Konjica. Stoga su iz GIKIL-a uputili apel i Vladi FBiH za hitnu sanaciju željezničke pruge prema Luci Ploče, putem koje se do sada dopremala sirovina za proizvodnju koksa, a koja je u dužini od 17 kilometara uništena.
Predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzla Nedret Kikanović upozorava da je GIKIL nosilac vanjskotrgovinskog poslovanja u Tuzlanskom kantonu.
Ukoliko blokada željezničkog saobraćaja bude trajala duže od 30 dana, to će imati nesagledive posljedice na poslovanje GIKIL-a, čime će i proizvodnja koksa, opstanak ove kompanije, ali i oko hiljadu radnih mjesta biti dovedeni u pitanje. Do kraja oktobra dodatni trošak GIKIL-a iznosit će dva miliona maraka. Proizvodnja koksa i rad fabrike su na tehnološkom minimumu. Trenutno, izlaz za dopremanje sirovine potrebne za proizvodnju iz Luke Ploče je drumski transport.
“U Pločama je 100 hiljada tona u Pločama koje treba prevući. Organizovali smo 140 kamiona, ali to nije dovoljno ni za 30 posto naše prozvoizvodnje - mi za jedan dan trebamo 2.400 tona. Za četiri dana sa čitavom flotom kamiona mi prevučemo ono što prevučemo sa željeznicom za jedan dan”, kaže Almin Suljić, generalni direktor GIKIL-a.
Prekidom željezničkog saobraćaja GIKIL se našao u najvećoj logističkoj krizi od postojanja. Proizvodnja na tehnološkom minumumu može potrajati najduže mjesec, nakon čega bi dodatno smanjenje dovelo do potpunog kolapsa ove kompanije.
“Morali smo obavijestiti kupce, imaćemo i tu problema, ali plata nije upitna”, kazao je Ermin Halilović, predsjednik Sindikata radnika GIKIL-a.
No, iz Željeznica Federacije BiH ne baš optimistične vijesti za aktuelno poslovanje GIKIL-a: “Željeznice FBiH poduzimaju svakodnevne aktivnosti na sanaciji pruge i uspostavi željezničkog saobraćaja. Naše procjene su da će trebati minimalno dva do tri mjeseca za uspostavu željezničkog saobraćaja na dionici pruge Donja Jablanica - Grabovica na kojima su najveća oštećenja na pruzi”.
Procijenjena šteta na pruzi je oko pet miliona maraka. Sredstva za obnovu osigurat će Vlada FBiH u saradnji sa Svjetskom bankom u sklopu radova koji se izvode na autoputu.
Iz GIKIL-a podsjećaju da koksna baterija u ovoj kompaniji nema mogućnost zaustavljanja, što znači da se tehnološki minimum baterije mora održavati. Ukoliko bi došlo do gašenja baterije, to bi značilo i prestanak proizvodnje koksa. Pored toga, bilo bi ugašeno i oko hiljadu radnih mjesta, a posljedice bi se odrazile i na više od četiri stotine kompanija sa kojima GIKIL ima poslovnu saradnju.
federalna.ba