FORTO: MORAMO OLAKŠATI FIRMAMA POSLOVANJE U EU
Nakon što je postignut dogovor o okončanju protesta bh. prevoznika, u narednom periodu biće nastavljeni razgovori i pregovori. Ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto održao je danas sastanak u Delegaciji Europske unije u našoj zemlji, gdje je s ambasadorima razgovarao o problemima bh. prevoznika i njihovom boravku u Šengen zoni. Forto je pozvao sve prevoznike i zainteresirane strane na javne konsultacije o izmjenama pravilnika o licenciranju i registraciji, koje počinju sutra, nakon čega će se implementirati potrebne izmjene.
U ovakvoj političkoj klimi u Europskoj uniji, teško da ćemo izmijeniti šengen režim, ali se mogu ostvariti određene olakšice za bh. prevoznike, uvjeren je ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto. Kaže da imamo priliku da BiH postane lider u rješavanju ovog regionalnog problema.
„Svi treba da odgovaraju za ono što su obećali i za ono što treba da urade da se ovo ne ponovi. Vjerujte ovo što smo vidjeli može se ponoviti. Ovo je bila neka vrsta demonstracije šta se dešava kad jedan sektor osjeti da ne može drukčije ili jedna interesna grupa da ne mogu drukčije nego na taj način tražiti i ostvariti neka svoja prava.“
Forto je poručio da moramo uraditi sve što je potrebno da olakšamo našim firmama da rade na evropskom tržištu. Kritizirao je dio politike koji, prema njegovim riječima, ne želi unaprijediti poslovanje u BiH, posebno političke opcije SNSD-a.
„Poruka onima koji koriste ovu situaciju za političke obračune, kako je naveo, "prije svega SNSD-u, koji su pokušali ovu krizu pretvoriti u antievropsku priču, je da EU pruža podršku BiH".
Evropska unija ne radi protiv Bosne i Hercegovine. Naprotiv, brojni podaci i iskustva pokazuju da nas EU tretira fer. Naš cilj mora biti jasan - olakšati firmama poslovanje u EU, i osigurati da BiH postane dio tog tržišta i dio najuspješnijeg mirovnog projekta u historiji.“
Ako je ova situacija nešto pokazala, onda je to da su se neki napokon probudili, a mnogi su tek sada shvatili ozbiljnost problema, kazao je državni ministar komunikacija i prometa. Na pitanje, da li blokade ruše ugled BiH, Forto odgovara:
„Blokade ne ruše ugled BiH, naprotiv. U mnogim državama
EU – Irskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Nizozemskoj, takve blokade su redovno sredstvo kojim određena skupina traži svoja prava.“
U međuvremenu, glavni koordinator Konzorcija Logistika Bosne i Hercegovine Velibor Peulić u Banjoj Luci se sastao sa tek imenovanim, ali nelegalnim premijerom Republike Srpske Savom Minićem.
„Već sutra ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Staša Košarac će imati koordinacione sastanke sa svim inspekcijama u BiH, a jedna od njih je i Inspektorat Republike Srpske, a zatim i Federalna uprava, Kancelarija za veterinarstvo i koordinacija između fitosanitarnih inspektora. To je važno jer treba da dođe do sinhronizacije radnih vremena i onih nadležnosti koje su do sada bile u nedovoljno definisanom odnosu.“
Imajući u vidu da veliki broj propisa i nameta koje pogađaju prijevoznike proizlaze iz entitetskih nadležnosti, neophodno je i da vlade entiteta, konačno preuzmu svoj dio odgovornosti. Premijer Federacije Nermin Nikšić već za sutrašnju sjednicu najavljuje određene poteze.
„Mi ćemo u četvrtak na sjednici Vlade, podržati zahtjeve koje su u domenu Vlade Federacije. Mi ćemo sa svoje strane zaista nastaviti saradnju i raditi na rješenju problema.“
Dvodnevna blokada glavnih saobraćajnih pravaca i carinskih terminala ostavila je značajne ekonomske posljedice za ekonomiju u Bosni i Hercegovini. Podaci državne Agencije za statistiku govore da je samo za 24 sata izgubljeno najmanje 16 miliona eura, koliko se dnevno u prosjeku naplati poreza, carina i usluga prijevoza na uvoz i izvoz. Ali to naravno nisu jedini gubici.