Cenzura u svijetu sladoleda - Unilever stopirao Ben & Jerry's okus za Gazu

Cenzura u svijetu sladoleda - Unilever stopirao Ben & Jerry's okus za Gazu
(Izvor: EPA/SHAWN THEW)

Suosnivač brenda Ben & Jerry’s optužio je vlasnika da je dio pokreta “korporativnog udvaranja” Donaldu Trumpu i rekao da je uprava blokirala proizvodnju okusa sladoleda u znak podrške miru u Gazi, prenose Sarah Butler i Jasper Jolly za The Guardian.

Ben Cohen je rekao da Unilever vodi “korporativni napad na slobodu govora” blokirajući razvoj posebnog okusa posvećenog solidarnosti s palestinskim narodom. Razumije se da je okus odobrio nezavisni odbor Ben & Jerry’sa i da je ideja prvi put predložena prije otprilike godinu dana.

Magnum, sladoledna divizija grupe, potvrdio je da nije realizovao prijedlog odbora za palestinski proizvod ovog ljeta.

Cohen je pokrenuo kampanju “Free Ben & Jerry’s” kako bi uvjerio Unilever da proda brend grupi društveno osviještenih investitora koji su obećali da će omogućiti nastavak njegove “društvene misije”. S obzirom na sve autoritarnijeg Trumpa u Bijeloj kući, Cohen kaže da je sada vrijeme da “kompanije i svi koji vjeruju u pravdu, slobodu i mir stanu u odbranu. Ovo je trenutak kada je najpotrebnije da Ben & Jerry’s može podići svoj glas.”

Ben & Jerry’s “nije na prodaju”

“Čini se da je od Trumpove izborne pobjede sve što je Trump protiv, DEI, crnačka historija, prava protestanata na slobodu govora, sve je to cenzurisano,” rekao je Cohen.

Prethodni okusi Ben & Jerry’sa s aktivističkim naglaskom uključivali su “Save Our Swirled” za naglašavanje potrebe za akcijom na Pariskoj klimatskoj konferenciji 2015., “I Dough, I Dough” u znak proslave legalizacije istospolnih brakova u SAD-u, i “Home Sweet Honeycomb” u podršci preseljenju izbjeglica u Evropu.

Cohenove kritike su najnoviji udarac u oštroj svađi između osnivača brenda i vlasnika. Unilever planira izdvojiti Magnum Ice Cream Company u zasebnu kompaniju, koju namjerava uvrstiti na burzu u Amsterdamu s sekundarnim kotacijama u Londonu i New Yorku.

Ti planovi su ove sedmice odgođeni zbog američkog prekida rada vlade, iako bi mogli biti realizovani do kraja godine. Unilever je izjavio da ostaje uvjeren u implementaciju planova o izdvajaju ove godine.

Unilever i Magnum su rekli da Ben & Jerry’s “nije na prodaju”.

Magnum je naveo: “Nezavisni članovi odbora Ben & Jerry’sa nisu, i nikada nisu bili, odgovorni za komercijalnu strategiju i izvršenje brenda Ben & Jerry’s.”

Kampanje bliske svojim zajednicama

O povodom predloženog pro-palestinskog okusa, glasnogovornik je rekao: “Preporuke razmatraju lideri Ben & Jerry’sa, a uprava je odlučila da trenutno nije pravo vrijeme za ulaganje u razvoj ovog proizvoda.”

Kompanija je navela da se Ben & Jerry’s fokusira na “kampanje bliske svojim zajednicama”, poput poboljšanja uvjeta u prihvatilištima za izbjeglice u Velikoj Britaniji i kampanja u odbranu prvog amandmana i slobode govora u SAD-u.

Magnum je dodao: “Ostajemo posvećeni jedinstvenoj trostrukoj misiji Ben & Jerry’sa – proizvod, ekonomska i društvena odgovornost – i radujemo se daljnjem uspjehu ovog ikoničnog, omiljenog brenda.”

Unilever, britanski vlasnik potrošačkih brendova poput Dove sapuna i Hellmann’s majoneze, kupio je Ben & Jerry’s 2000. za 326 miliona dolara, ali je sklopio neobičan dogovor da brend zadrži nezavisni odbor sposoban da govori o pitanjima društvene pravde. Osnivači tvrde da je Unilever prekršio to obećanje, posebno u vezi s humanitarnom krizom u Gazi dok je izraelska vlada uništavala veliki dio teritorije.

Glasnogovornik Unilevera rekao je: “Uvijek smo nastojali konstruktivno sarađivati s timovima Ben & Jerry’sa kako bismo ostali vjerni originalnom dogovoru o progresivnoj, nepartijskoj društvenoj misiji.”

Pravljenje sladoleda s ciljem

Ben & Jerry’s su osnovali 1978. Cohen i Jerry Greenfield nakon što su pohađali pismeni kurs o pravljenju sladoleda. Otvorili su prvu prodavnicu u obnovljenoj benzinskoj pumpi u Burlingtonu, Vermont, s misijom “promicanja ljudskih prava i dostojanstva”.

Pod Unileverom, dvojac je zvanično bio neplaćen i bez formalne uloge u poslovanju osim promoviranja vrijednosti brenda. Cohen je zadržao tu ulogu, dok je Greenfield dao ostavku u septembru, tvrdeći da je brend izgubio nezavisnost.

Cohen je rekao da je Ben & Jerry’s blokiran u “pravljenju sladoleda s ciljem” i obećao da će sam stvoriti okus u znak solidarnosti s Palestinom.

Javnost je pozvana da imenuje i pomogne u stvaranju okusa u dvosedmičnom takmičenju. Cohen je predložio da bi okus bio baziran na lubenici, koja je sama po sebi simbol solidarnosti s palestinskim narodom.

Sladoled, koji će biti proizveden u malim količinama pod njegovim osobnim brendom Ben’s Best, neće biti na prodaju, već ima za cilj skrenuti pažnju na “obnovu, mir i dostojanstvo ljudi u regiji”. Cohen je ranije koristio brend Ben’s Best, koji je kreirao 2016. za podršku senatoru Bernie Sandersu, kako bi podržao niz društvenih inicijativa.

Ben & Jerry’s se više puta sukobljavao s matičnom kompanijom oko palestinskih prava. Odbio je prodaju sladoleda na teritorijama pod izraelskom okupacijom, pokrenuo pravne postupke protiv Unilevera kada je prodao izraelsku podružnicu brenda lokalnom operatoru. U maju je brend nazvao akcije Izraela u Gazi genocidom, termin koji je prošlog mjeseca koristila nezavisna međunarodna komisija UN-a.

federalna.ba/The Guardian

Ben & Jerry's Gaza sladoled