Bulić: Potrošači, ipak, primijetili zaključane cijene, akcija ima efekta

U  Rezimeu govorimo o pravima i zaštiti potrošača u vremenu enormnih poskupljenja.

Gosti emisije bili su Gordana Bulić, predsjednica Kluba potrošača Tuzlanskog kantona, Tanja Majer, pomoćnica ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH i Dušan Srdić, predsjednik Udruženja za zaštitu potrošača Reakcija Banja Luka.

Situacija je svaki dan sve više zabrinjavajuća, kaže Bulić.

„Prihodi od PDV-a rastu vrlo brzo i imamo fond – čak se ne stigne ni isplanirati njegova potrošnja – a s druge strane građani sve prehrambene proizvode bez izuzetka plaćaju s PDV-om od 17 posto. Vrlo malo država u Evropi imaju jedinstvenu stopu, i u pravilu su stope PDV-a za prehrambene proizvode mnogo niže nego za ostale proizvode. Nije pošteno, ni moralno, ni u redu s fiskalnog, a ni sa socijalnog aspekta da se PDV od 17 posto plaća i na hljeb, i na automobil od 250 hiljada maraka“, napominje Bulić.  

Podržali smo sve aktivnosti koje dovode i koje za cilj imaju mjere zaštite potrošača, kazao je Srdić.

„Akcije zaključavanja cijena morale bi da budu češće, ponovo imamo cijene koje su nešto veće – imali smo cijenu pavlake za jednu KM, a sada ne možemo nigdje da je pronađemo ispod 1,30 KM. Kampanja je bila dobra, ali to nije jedina aktivnost koja treba da se provodi s ciljem zaštite potrošača“, ocijenio je on.

Upitana je li zaključavanje cijena zakašnjela mjera, Majer kaže 'ne može da nam se ne nametne koji je trenutak izabran za zaključavanje cijena'.

„Ako promatramo interes potrošača, mi u instituciji ombudsmana smatramo da zaključavanje cijena nije isključivo ni izravno povezano sa zaštitom potrošača u pravnom smislu. To je jedna intervencija države koja bi trebala biti u nekom smislu dio šire strategije i koja bi trebala dovesti do boljeg standarda. U tom smislu ne možemo davati neke posebne stavove“, kazala je Majer.

O efektima akcije zaključavanja cijena Bulić kaže: „Iskreno rečeno ovo nije primjerena ekonomska mjera u uslovima slobodnog formiranja cijena, međutim treba pozdraviti svaku inicijativu koja doprinosi povećanju konkurentnosti na tržištu“.

Dodala je: „Mi u ova dva mjeseca nismo stigli napraviti neku veću analizu i ankete, ali već imamo statistiku od trgovinskih sistema koji su se dobrovoljno uključili u ovu akciju - značajno je povećanje prodaje za proizvode koji su imali zaključanu cijenu -  potrošači su to ipak primijetili i ima određenog efekta. Na ruku potrošačima je išlo i što smo imali manji rast inflacije od novembra do januara“.

Srdić je naveo da su tiha poskupljenja i dalje na snazi, ali ono što je sve popularnije, kaže, je smanjivanje gramaže.

„Mi kao potrošači uz tom segmentu nismo zaštićeni i jedino što možemo kazniti jednog proizvođača tako što ćemo izabrati drugog“, naveo je on.

federalna.ba

Rezime Gordana Bulić Dušan Srdić Tanja Majer
Rezime Kristina Ljevak-Bajramović Avdo Avdić
0 09.05.2024 18:41
Rezime Kristina Ljevak-Bajramović Avdo Avdić
0 09.05.2024 18:18
Ilija Cvitanović Rezime
0 07.05.2024 18:13
Rezime Amarildo Gutić Siniša Vukelić
0 02.05.2024 18:35