videoprilog Adise Šehić (Dnevnik 2)

Bjelašnica vrvi od skijaša - nova šansa za bh. turizam

Globalna ekonomska kriza izazvana pandemijom koronavirusa nije zaobišla ni našu državu. Kao i u većini zemalja najviše štete osjetio je sektor turizma. Možda bi bh. turizam u ovoj godini mogao bilježiti i pomake, ukoliko naši građani budu primarno orijentirani na promociju domaćih potencijala.

Ekipa Federalne televizije dan je provela na Bjelašnici, koja je pravi mamac za ljubitelje skijanja, ali i za one koji samo žele prošetati i udahnuti malo svježeg planinskog zraka.

Gužva na ski-liftovima, u redovima za iznajmljivanje opreme i na stazi - to je ono što svaki zimski centar priželjkuje. Bjelašnica ove sezone nije samo atrakcija turistima, više nego ikada prvi je izbor i bh. građanima.

- Danas smo došli u tri autobusa iz Tešnja, Jelaha i Maglaja. Ovo nam je drugi put ove sezone i planiramo da dolazimo svake nedjelje na Bjelašnicu – priča Benjamin Hozić iz Turističke zajednice Maglaj.

Zahvaljujući obilnim padavinama staze su fenomenalne, tvrde skijaši. Oprema za iznajmljivanje kreće se po uobičajenim cijenama, ali je trenutno sve iznajmljeno, rečeno nam je u prostoru za iznajmljivanje opreme. Svi strpljivo čekaju i, kako kažu, uživaju u ponudi koju ima Bjelašnica.

Bjelašnica je ove godine prvi izbor i za početnike koji žele naučiti skijati. Devetnaest škola skijanja angažovano je na lokalitetu Bjelašnica - Igman. Prijevoz je osiguran kao i potpuna briga oko djece, tvrde instruktori.

- Naš prvobitni cilj je bio promovisati alpske discipline u skijanju. Naša škola ima veliki broj zainteresiranih, ali smo ograničeni na 40 djece polaznika. Grupe su podijeljene do šest početnika. Naši instruktori su svi profesori sporta – navodi instruktorica Elvira Subašić.

I ugostitelji su zadovoljni, iako napominju, promet i prihodi nisu ni približni kao prethodnih godina. Pandemija je uzela danak, a fokus je, očekivano, na poštivanju epidemioloških mjera.

- Nažalost, ove godine imamo dosta manje posjetilaca u odnosu na prethodnu godinu, što je osjetno i na prilivu sredstava posebno u ovom zimskom period, ali i na godišnjem nivou – ističe glasnogovornica hotela Han Elijana Balić.

Posljedice koronavirusa u protekloj godini ugostitelji još sumiraju. Katastrofalno zvuči podatak da je za 70 posto pad turizma u 2020. godini u odnosu na 2019.

Prvi korak u oporavku ove grane privrede u BiH je promocija domaćih turističkih potencijala, koji ne smiju biti samo prisilan već primarni izbor za bh. građane, zaključuju naši sagovornici.

federalna.ba

Bjelašnica