Beyonce i Ronaldo među onima koji su izgubili plavu kvačicu na Twitteru
Šta Beyonce i Cristiano Ronaldo imaju zajedničko? Od jučer više nisu verificirani Twitteru.
Gigant društvenih medija počeo je u četvrtak sa hiljade naloga uklanjati nekada željenu verifikaciju plavih kvačica. Ovaj potez dolazi u trenutku kada vlasnik Elon Musk pokušava da revidira kompaniju društvenih medija kako bi ostvario profit.
Korisnici koji žele da zadrže kvačicu pored svog imena moraju platiti 84 dolara godišnje pretplate na tzv. Twitter Blue.
Kako se promjena dogodila, mnogi ranije potvrđeni otišli su na Twitter da se šale o tome ili da čak žale zbog gubitka. Američka olimpijka Lolo Jones istakla je da je još uvijek potvrđena gdje se to računa: njen profil za izlaske.
Drugi korisnici su primijetili ironiju da je glumac Jason Sudeikis izgubio verifikaciju, dok Ted Lasso, izmišljeni lik kojeg glumi, nije. Američki reper Ice T je kazao da je buka oko provjera bila nepotrebna. "Činjenica da čak i razgovaramo o plavim kvačicama je tužan trenutak u društvu", objavio je on.
Kompanija je prvi put uvela funkciju verifikacije 2009. godine, nakon što je bivši profesionalni igrač bejzbola tužio giganta društvenih medija zbog lažnih naloga.
Plava kvačica je postao statusni simbol i znak autoriteta. Ali u novom ruhu Twittera, Musk želi da korisnici plaćaju verifikaciju. Odluka o unovčavanju verifikacije mogla bi dovesti do velike kulturne promjene i promjene moći na platformi.
U danima prije verifikacije, Kanye West, Shaq i Ewan McGregor bili su među prvim poznatim ličnostima koji su progovorile o lažnom predstavljanju na Twitteru. Sada kada su kvake nestale, broj sljedbenika slavnihj ličnosti mogao bi postati jedini način da se napravi razlika između nekoga poznatog i varalice.
U roku od nekoliko sati od gubitka verifikacije, nalog koji se predstavlja kao Hillary Clinton, zajedno sa istom slikom profila kao bivše američke senatorke, "najavio" je da će se ona ponovo kandidovati za predsjednika SAD-a.
Prema novoj šemi za verifikaciju Twitter-a, zlatne, sive i plave značke treba da pruže više konteksta kako je nalog verifikovan. Ali nedostatak verifikacije već izaziva zabunu. U New Yorku, novom kvačicom se tvrdi da je "autentični Twitter nalog" koji predstavlja vladu.
Stručnjaci upozoravaju da su ovo vrste tweetova koji bi mogli dovesti do širenja dezinformacija. Musk je pokušao da odluku o ukidanju verifikacije predstavi kao način da se demokratizira sadržaj na stranici. Ali kritičari tvrde da će ovaj potez pojačati dezinformacije jer će pretplatnici na Twitter Blue-u dobiti prioritetne rang-liste. Musk je pak rekao da će se samo verifikovani nalozi pojaviti u istaknutom streamu For You na stranici.
Monitori društvenih medija i stručnjaci strahuju da će porast plaćene verifikacije dovesti do povećanja dezinformacija na stranici. Ako bi se to dogodilo, to bi moglo uplašiti još više oglašivača - i potkopati svaki dodatni prihod koji Twitter dobija od svog modela pretplate za verifikaciju.
Ali Musk smatra da je bol dio promjene. „Osjećam se kao da smo krenuli na dobro mjesto", rekao je za BBC News. "Sve u svemu, mislim da je trend veoma dobar."
federalna.ba/BBC