videoprilog Anite Zovko (Dnevnik 2)

Beograđani su vrlo raspoloženi da dio svog odmora provedu u Neumu

Nakon Novog Sada, turistička ponuda Neuma predstavljena je i u Beogradu. Želja predstavnika Općine Neum, Turističke zajednice i hotelijera bila je i Beograđanima približiti Neum kao poželjnu. Neumljani više ne žele da budu rezervni izbor, nego poželjno mjesto za odmor.

Beograđani su, čini se, vrlo raspoloženi da dio svog odmora provedu u Neumu, ali i u ostalim dijelovima naše zemlje. Neki su već bili, a neki su o našim ljepotama doznali od prijatelja.

Neumljani su promocijama u Republici Srbiji željeli ponovno privući Srbijance, koji su prošle sezone činili 25 posto neumskih gostiju. Predstavili su im hotelsku i gastro ponudu, ali i sve ono što nudi kulturno-povijesno naslijeđe Neuma i njegova zaleđa.

„Ako ja nisam imao prilike - koji dosta putujem - da budem u Neumu, i ostatak Beograđana je prosto propustio ljepote ovog grada. Ovakvim vrstama prezentacije možemo približiti građanima da vide šta su propustili“, kaže Fadil Eminović, član Gradskog vijeća Beograda.

Predsjednik Turističke zajednice HNK-a Andrija Krešić podsjeća kako je Neum nekada bio predstavljan kao izlaz BiH na more: „Međutim, Neum je postao destinacija, skupa sa zaleđem, i zaista se ima šta vidjeti“.

Beograđani nisu znali da je posljednje desetljeće Neum doživio ekspanziju i u smještajnim kapacitetima i gastro ponudi, te aktivnom turizmu. Izgrađeno je dvadesetak hotela i motela, te veći broj apartmana. Tamošnji turistički radnici prate trendove jer su gosti iz godine u godinu izbirljiviji. Prošlom sezonom su bili zadovoljni i gosti i Neumljani

„Neum se promijenio iz nekog mjesta za odmor starijih ljudi u mjesto za boravak mlađih ljudi, mlađih obitelji. Ti su gosti bili pretežito sa područja Srbije“, kaže Branimir Butigan, predsjednik Udruge hotelijera općine Neum.

Tomislav Lovrić hotelijer je iz Neuma: „30 posto građana Srbije uopće ne zna da BiH ima more. I na veliko njihovo iznenađenje, svi su rekli da će se vratiti, pričati svojim susjedima, prijateljima“.

„Mi smo oduševljeni, vidi se da puno putuju, da vole malo bolje destinacije koje imaju šta ponuditi“, dodaje neumski hoteijer Dario Maslać.

No, ono što je najviše zanimalo turističke radnike iz Beograda je prometna infrastruktura.

„Onih zadnjih 30-40 kilometara, preko Svitave - mi domaći smo navikli -  njih taj dio ceste pomalo obeshrabri. Ove godine smo se imali čime pohvaliti budući da se ta cesta završava“, naglašava hotelijer Davor Krešić.

Premda su posve različiti, Neum i Beograd mogu surađivati na puno polja.

„Vrlo važno je da građani Neuma i Beograda uspostave kontakte i na nivou kulture, umjetničke razmjene, sporta, ali i privredne komunikacije“, napominje gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić.

Za načelnika Općine Neum Dragana Jurkovića je ta želja za suradnjom nešto što daje podstrek da se krene raditi.

Završen je i slogan kojim se Neum želi brendirati  - Osjeti, doživi i zavoli Neum. Time će postati vidljiviji ne samo za goste iz Srbije nego za sve one koji žele odmarati u mjestu koje je fantastičan spoj hercegovačkog krša i Mediterana.

federalna.ba

Neum Beograd Srbija turizam