videoprilog Hane Vranac (Dnevnik 2)

Balada Aide Begić otvorila takmičarski igrani program SFF-a

Prikazivanjem “Balade” Aide Begić u Narodnom pozorištu Sarajevo počeo je natjecateljski program Sarajevo Film Festivala. Film govori o ljubavi, slobodi i umjetnosti te koketira i s usmenom tradicijom.

Merjem napušta supruga kod kojeg ostaje dijete i vraća se u porodični dom - provinciju bez izlaza u željeni svijet ambicije. To je okosnica filma Balada, koji sa stanovišta 21. stoljeća iščitava domaću usmenu tradiciju i propitije poziciju žene u društvenom, profesionalnom i porodičnom kontekstu.

“Pomislila sam da bosanska usmena književnost može prikazati mitski apsekt ovog prostora i ljudi. Onda sam shvatila da mi Hasanaginica ide na živce, jer su sve dramatizacije maskuline i kreiraju ideju žene koja je idealna samo ako pati u tišini. Igrala sam se s tim motivima, promišljajući kakvi oni mogu biti danas”, objašnjava rediteljica Begić.

Glumica Marija Pikić navodi kako su postavili baladu u malo mjesto u Bosni i Hercegovini danas i uočili da se promijenilo vrijeme, ali ne i ljudi.

Glavni lik, ali i druge žene u filmu razapete su između figure Hasanaginice i Nine iz Čehovljevog Galeba. Spektar pozadina iz kojih potječu stvara različite tačke gledišta koje, u konačnici, prikazuju sliku bh. društva.

“Svaki od likova je imao vrlo jasnu pozadinu iz koje reaguje tačno onako kako misli da treba i reaguje najbolje što je moguće”, tvrdi glumica Jasna Žalica.

Učešćem u ansamblu ljudi koji nisu glumci, film dobiva višeglasje iz naroda. Upravo onaj izvor na kojem epsko-lirska književnost i počiva.

federalna.ba

Aida Begić Balada SFF