Anya Taylor-Joy: Zvijezda 'Furiose' o preuzimanju ikone 'Mad Maxa' i nade za 'Dune 3'
Ako želite postati distopijska feministička ratnica, nećete puno spavati. To je bila jedna od prvih stvari koje je Anya Taylor-Joy naučila na snimanju prequela "Mad Max: Fury Road" - "Furiosa" Georgea Millera. Pod teškim slojevima šminke, snimajući na australskoj zimi kad je bilo malo dnevnog svjetla, Taylor-Joy je poželjela da je mogla ostati u krevetu barem u cik zore. Umjesto toga, ustala bi usred noći, spremna za bitku.
“Imala sam najraniji poziv u životu: 1:45 ujutro”, kaže 28-godišnja glumica jednog nedavnog poslijepodneva u Los Angelesu. Rekla bih: 'Upravo sam se umotala u plahte! Kako to misliš?! To je greška!’” Taylor-Joy sada se prisjeća bolnih jutara s razdraganom energijom pozorišnog djeteta. Zabilježila je cijelu svoju transformaciju kao Furiosa i fotografirala svoje razne makeup testove. Fotografije su zapanjujuće: Naravno, Furiosa, koju su gledatelji prvi put upoznali kada ju je glumila Charlize Theron u filmu “Fury Road” iz 2015., živi teškim životom — bori se za opstanak u postapokaliptičnom svijetu kojim upravljaju cestovni ratnici. Ali prljavština koja prekriva lice Taylor-Joy sugerira sate provedene u stolici za šminkanje. “Nećete vjerovati koliko sam prljava morala biti da bi se to vidjelo na kameri.” Ona izvuče sliku. “Prvi put kad sam se pogledala u ogledalo, pomislila sam, 'Opa!' Izgledala sam kao stvorenje iz Crne lagune.” Prekrivena je kuglicama smeđe i krvavocrvene boje. "To je sedam slojeva", kaže ona. "Naravno, ima krvi - ja sam uvijek djevojka koja kaže 'Još krvi!'."
Snimajući u pustoši pješčanih dina, Taylor-Joy je radila većinu vikenda tokom snimanja koje je trajalo šest i pol mjeseci. Jednog dana se probudila i shvatila nešto šokantno. "Dva mjeseca nisam vidjela nikoga ko nije bio zapuštene kose i našminkan", kaže Taylor-Joy. “Nisam vidjela nikoga da izgleda ”normalno”.”
Osim jednog stalnog pratitelja: kao nagradu za to što se toliko posvetila poslu, Taylor-Joy usvojila je pahuljastu mačku po imenu Kitsune. “Mislila sam: 'Nabavit ću mače kad stignem u Australiju', kaže ona. (Mačak se nije bojao Furiose, čak ni sa svom tom šminkom.) “Dolazio je sa mnom na posao svaki dan. Morala sam svoju ljubav pretočiti u nešto. Mozak mi je govorio da trebam nešto njegovati.”
Furiosa koja njeguje? Daleko je to od jakog lika kakav je odavala Theron. Kad je “Fury Road” premijerno prikazan na filmskom festivalu u Cannesu dan prije nego što je osvanuo u kinima u SAD-u, kao da je eksplodirala bomba. Nakon što je započeo svoju karijeru s prva tri dijela sage "Mad Max", od 1979. do 1985., australski redatelj Miller se razvedrio, snimivši neobičnu komediju "Vještice iz Eastwicka", plačljivo "Lorenzovo ulje" i filmove “Babe” i “Happy Feet”, franšize o ljupkim svinjama i pingvinima. Ali put ga je stalno dozivao, a "Fury Road", sa svojom vizijom visokooktanskog matrijarhata, označila je njegov povratak u formu. A u 2015., godini u kojoj će kino blagajnama dominirati "Ratovi zvijezda: Buđenje sile", "Svijet iz doba Jure" i "Osvetnici: Doba Ultrona", Millerov film s praktičnim efektima "Fury Road" ponudio je nešto drugačije: propulzivan triler o preživljavanju čiji je krajnji poseban učinak ležao u ulozima u ljudskim razmjerima.
U središtu filma je bila Furiosa. Iako će #MeToo tsunami uslijediti tek nakon nekoliko godina, Theronina Furiosa utjelovila je uzavreli bijes koji su žene sve češće počele javno izražavati. Suprotstavljajući se turobnom novom svjetskom poretku, Furiosa spašava pet seksualnih robinja od zlog gospodara rata Besmrtnog Joea. Kritičari su “Fury Road” nazvali jednim od najboljih akcijskih filmova svih vremena, a osvojio je šest Oscara nakon što je zaradio 380 miliona dolara širom svijeta.
Stigao je do tamo snagom volje. Miller je poznat kao zahtjevan redatelj, što je osobina koja je ostala vidljiva na "Furiosi". Taylor-Joy se prisjeća da je od njega dobila jednu dosljednu poruku. “Radili bismo kadrove u kojima bi on rekao: 'Učini to opet zatvorenih usta', kaže ona. “Ima neki problem s mojim ustima. Misli da kada ih držim otvorenim da izgledam premlado.” Tako bi se Taylor-Joy vratila u još jednu mučnu scenu sa čvrsto stisnutom čeljusti.
"Ovo je pustoš, a svaki izljev emocija kažnjava se smrću", kaže Taylor-Joy. “Svaka empatija se kažnjava smrću - svaka ljubaznost, zapravo. Sve mi je imalo smisla. Mislim da su ograničenja koja mi je postavio George stvorila zračenje lika, jer je ona neprestano potiskivana tokom filma.” Ovo potiskivanje možda nije ono što je publika isprva očekivala ili čak željela: od "Fury Roada", obožavatelji su željno iščekivali nastavak, onaj koji bi mogao pokazati što se Furiosi dogodilo nakon njenog oslobađanja. Ali 2020. Miller je najavio planove o prequelu. Novi film počinje s Furiosom kao mladom djevojkom u utopijskom raju poznatom kao Green Place. Saznajemo kako joj je majka ubijena, što potiče njenu potragu za osvetom, i vidimo kako Furiosa provodi svoje tinejdžerske godine u zarobljeništvu zlokobnog dr. Dementusa (Chris Hemsworth). I, da, film čak otkriva kako Furiosa gubi ruku.
Na dan kada je Variety razgovarao sa glumicom, Taylor-Joy još nije pogledala konačnu verziju "Furiose", ali je grubu verziju vidjela mnogo puta. “U prve tri minute, plačem”, kaže ona. “A poslije, ne mogu govoriti. Bilo mi je vrlo traumatizirajuće gledati.”
Miller joj je imao naviku prikazivati dnevne snimke crno-bijele, iako se film snima u boji. Jedan od razloga zašto je "Fury Road" bio toliko omiljen (i takva noćna mora) je taj što je 90% specijalnih efekata zasta i izvedeno, ali "Furiosa" ima više specijalnih efekata. U verziji koju je Miller pokazivao Taylor-Joy, efekti još nisu bili dodani. Mogla je samo vidjeti kako glumi, bez imalo haosa.” Furiosa ne priča puno", kaže Taylor-Joy. “Ona je prilično šutljiv lik. Nadam se da je to dio razloga zašto me George odabrao. Sve dok nisam radila Furiosu, nisam baš shvatala da je to bio veliki dio moje karijere - veliki dio moje karijere odvijao se u mojim očima.” Te su nas oči prvi put očarale prije gotovo desetljeća. Taylor-Joy je željela postati glumica nakon što je vidjela " Atonement", u kojem glumi 13-godišnja Saoirse Ronan (koja je dvije godine starija od Taylor-Joy). “Pomislila sam, 'Čekaj, možeš li biti dijete u filmu za odrasle?'”
Godine 2015., iste godine kada se u kinima pojavio “Fury Road”, Taylor-Joy je postala slavljena na festivalu Sundance za svoju ulogu u “The Witch”, horor filmu Roberta Eggersa o djevojci s farme iz 17. vijeka koja padne pod uticaj zlih duhova. S 18 godina nije bila baš dijete, ali njen je talent učinio od nje čudo od djeteta. "Šalim se da sam išla na Sundance i nikad se nisam vratila kući, ali to nije šala", kaže Taylor-Joy. "Jednostavno se dogodilo."
Nastavila je dalje kao žrtva otmice s iznenađujućom unutarnjom snagom u trilerima M. Nighta Shyamalana iz kasnih 2000-ih "Split" i "Glass". A njene su oči zaokupile svijet u oktobru 2020., kada je Netflixov "Kraljičin gambit" učinio da šah - i Taylor-Joyin portret kompliciranog, frustrirajućeg genija – otkriju svu slojevitost i privlačnost. Serija je bila iznenađujući hit, a dosadno i tada u karantini zatvoreno gledateljstvo potaknulo je nagli porast kupovine šaha.
Taylor-Joyina karijera od tada je studija svestranosti: glumila je čarobnicu u "The Northman" (ponovno okupljanje s Eggersom), i postigla je iznenađujući zeitgeist hit igrajući ulogu koja je isprva bila namijenjena Emmi Stone u društvenoj satiri "The Menu" .” A njen najveći nedavni udar bio je njen buzzy cameo u ulozi nerođene bebe u "Dune: Part Two".
Ali "Furiosa" je nedvojbeno najveće kockanje u karijeri Taylor-Joy i njena najizazovnija uloga do sada. Dok Marvel usporava, najnovija ponuda iz svijeta "Mad Maxa" predstavlja test snage visokobudžetnih franšiznih blockbustera za studio Warner Bros. A Taylor-Joy bi trebala ispuniti mnoga očekivanja. U prvim trejlerima za film, glas u kadru zvuči kao da Theron pripovijeda o teškoćama Furiosine mladosti, ali Taylor-Joy pojašnjava da to zapravo ona govori. "Stvarno?" iznenađena je Taylor-Joy kad joj novinar kaže da je mislio da se Theron vratila kako bi pročitala naratorski dio. "Dobro!" A onda je uslijedila i kritika: "Šokiran si što sam dobra?" kaže. “Gluma dragi.” Dodaje: “Kanalizirala sam Furiosin glas. Gal ne priča mnogo. Kad otvori usta, unutra je zahrđalo.”
Warner Bros. se nada da će taj poznati hrapavi glas privući gledatelje kina. "Furiosa", koja se u kinima prikazuje 24. maja, prvo će imati sjajnu premijeru u Cannesu. Posljednji put Taylor-Joy je bila na Croisette 2017., kada je dobila Trophée Chopard za proboj u zvijezde, koji joj je, sticajem okolnosti tada uručila upravo Charlize Theron. Ali ovaj put, ako Cannes označi početnu crtu za filmski put do blagajni Valhalla, Taylor-Joy će biti zapečaćena među sljedećom generacijom holivudskih zvijezda A, zajedno sa svojim vršnjacima iz "Dine" Timothéejem Chalametom, Austinom Butlerom i Zendayom. I dokazat će da je dostojna nasljednica Theronove, s kojom se ponovno povezala prije nekoliko mjeseci. "Poslali smo gomilu e-poruka i konačno smo se sreli na dodjeli Oscara", kaže Taylor-Joy. “Ona je divna, cool i ljubazna koliko to samo možete zamisliti.”
Theron je u intervjuima rekla da je razočarana što se neće vratiti jednom od svojih omiljenih likova. Izvorno, Miller — koji je napisao scenarij za “Furiosu” prije Fury Roada” — planirao je vratiti Theron u nastavku. Kad je odlučio snimiti prequel, čak se poigrao i s tehnologijom za de-aging. Ali nekoliko filmova ga je uvjerilo da specijalni efekti imaju ograničenja.
“Nisam vidio samo 'The Irishman',” kaže Miller, “već i 'Gemini Man' Anga Leeja, s Willom Smithom. Obojica su bili majstorski redatelji, ali to nikada nije izgledalo uvjerljivo. Mislio sam da će svi ljudi samo gledati kako Charlize izgleda mlado i znajući da je to učinak efekata. A kako je vrijeme prolazilo i ušli smo u parnicu s Warner Brosom, morali smo pronaći nekoga mlađeg.” (Miller je 2017. tužio studio zbog bonusa od 7 miliona dolara za koji je tvrdio da mu duguju za “Fury Road.”)
Jednog dana, Millerov prijatelj Edgar Wright pozvao ga je da pogleda ranu verziju pjesme "Last Night in Soho", u kojoj Taylor-Joy glumi zanosnu pjevačicu - Audrey Hepburn. Milleru se svidio film - ali nije mogao čekati da završi kako bi mogao pitati Wrighta o radu s Taylor-Joy. “On je zapravo rekao: ‘Ona je nevjerovatno rigorozna, disciplinirana'”, kaže Miller. Wright je povezao par. Uslijedio je dugi telefonski razgovor, nakon čega mu se Taylor-Joy snimila - rekonstruirajući slavni monolog iz filma “Network” iz 1976. u kojem Peter Finch izjavljuje: “Ljuta sam k'o vrag i ne želim ovo više podnositi!" Taylor-Joy nikada nije pogledala film, ali je razvalila, učinivši kultni trenutak bijesa svojim. Miller ju je nazvao s porukom, a ona mu je potom poslala drugi snimak, pokazujući da će biti vješta u praćenju njegovih uputa.
Naposljetku, Miller je Taylor-Joy ponudio posao tako što ju je nazvao i rekao nešto u smislu "Dakle, kad dođeš u Australiju..." Ona se prisjeća da je usporeno obrađivala njegove riječi. "Mislim da to znači da sam dobila ulogu", sjeća se kako je razmišljala. “Kul!”
Taylor-Joy je gledala "Fury Road" u kinu u Belfastu dok je snimala "Morgan", horor film iz 2016. "Kao iskustvo timskog zbližavanja, otišli smo to vidjeti", kaže ona. “Ustala sam u kinu na kraju filma i zapljeskala.” Godinama kasnije, kada se pročulo da je odabrana da glumi sljedeću Furiosu, vratila se u Belfast - ovaj put snimajući "The Northman". “Vidjela sam da je vijest obišla svijet”, kaže ona. “Nekako sam vrištala i trčala po stanu.” Kao baletna plesačica, cijeli je život prolazila rigoroznu obuku. Ali proces postajanja Furiose zahtijevao je dodatne korake. "Radila sam s tegovima - čučnjeve, dizanja i veslanja - i oni su sigurno pomogli", kaže Taylor-Joy. "Utezi vam daju stabilnost, posebno u ramenima - ruke baletana su vrlo snažne, ali sve lebde." Dodaje: “Radilo se o tome da se mogu držati uspravno, a također i držati ovo oružje. Imam malu građu, a ovo su teške puške.” Otišla je u streljanu u Los Angelesu kako bi naučila pucati. Ali tokom izrade "Furiose", radi sigurnosti posade, Miller nikada nije koristio prave metke, pa čak ni ćorke. "George bi rekao: 'Ništa neće izaći iz njih'", kaže Taylor-Joy. Morala je sama izvesti trzaje oružja. "Tako sam iskusila kako je to pucati iz tih pojedinačnih oružja, a onda to morate lažirati."
Furiosa slavno nosi obrijanu glavu u "Fury Road". Taylor-Joy bila je volja da se ošiša, ali Miller joj nije dopustio, iz dva razloga. Prvo, nije bio siguran hoće li snimati po redu, a Furiosa ćelavi u posljednjem činu filma. A drugo je bilo zbog očuvanja njene kose. “Rekla sam, 'Molim te'”, prisjeća se Taylor-Joy. “Ali George je takav mekušac. Vidio je moju kosu i rekao: 'Prekrasna je. Nemoj to činiti.'” Umjesto toga, Taylor-Joy odlučila je nositi protetičku kapu oblikovanu na tjemenu. A u sceni kada Furiosa konačno prelazi u ratnički način života i brije sve sa sebe: "To je druga ćelava kapa na kojoj ima kose koju zapravo mogu ošišati." Još jedan izazov: Furiosa vozi brzo, što je bila prepreka s obzirom na to da Taylor-Joy nema vozačku dozvolu. "Mislim da si nisam dopustila razmišljati o sudaru bilo čega", kaže ona, dodajući da bi pokušala spavati više noći prije snimanja velikih scena jurnjave na motorima i drugim vozilima "Mad Maxa".
Hemsworth se smije kada ga pitaju o snimanju ovih scena s vozačem bez dozvole. “U to vrijeme nisam bio svjestan”, kaže. "Mislim da automatski dobija vozačku prema zadanim postavkama, zar ne?" Zamišlja Taylor-Joy kako maršira do DMV-a: "'Evo mog vozačkog ispita', rekla bi i dala im kartu za 'Furiosu!" A onda bi instruktor trebao reći: 'O da. Razumijemo. Možeš ti to!'"
"Fury Road" je bilo notorno teško snimanje, između stvarnih nesreća, budžetskih ograničenja, vremenskih promjena (za razliku od "Furiose", film iz 2005. je sniman u Namibiji) i neprijateljstva između dvije glavne zvijezde – Charlize Theron i Tom Hardyja. Ali Miller kaže da “Furiosa” nije imala takve muke. Hemsworth, koji je svog negativca oblikovao po uzoru na drevne rimske vođe, nosi protetski nos. "Proveo sam oko četiri sata u stolici za šminkanje", kaže uz stenjanje. “Bio sam opravdano iritiran zbog toga. To je stvarno pomoglo mojoj izvedbi - ispod površine tinjala je dobra količina prigušenog bijesa.”
I Taylor-Joy je provodila do čak pet sati dnevno spremajući se. Igrajući usamljenu Furiosu učinila ju je sklonom napadima usamljenosti. Ispod toliko slojeva šminke, i fizički odvojena od svojih kolega, provodila bi veći dio vremena u svojoj glavi. "Bilo je nekoliko dana kada sam se definitivno trebala osloboditi stresa", kaže Taylor-Joy. “Razvila sam stvarno čudnu ovisnost o pričama o ljudima koji se bore protiv zla.”
Kao na primjer? “Pronašla sam pravu utjehu u 4. sezoni 'Stranger Things',” kaže ona. Gledala bi scene iz Netflixove serije između snimanja. “Morala sam imati nešto na telefonu što me podsjeća na dobrote svijeta”, kaže ona. Činiti sve da vrijeme prođe bilo je prirodno za ženu koja poznaje život nomada. Odrasla je u Argentini, a sa 6 godina preselila se u London kao najmlađa u porodici sa šestero djece. Uvijek je sebe doživljavala kao dječaka koji se voli igrati na otvorenom. "Moj tata je trkač gliserima", kaže ona, "i volimo Formulu 1." Jedini razlog zbog kojeg nema vozačku dozvolu, kaže, jest taj što nema mjesto koje smatra stalnim domom (iako je Los Angeles mjesto gdje ostavi svoje stvari kada ne snima). "Nikada nisam na jednom mjestu dovoljno dugo da je dobijem", kaže ona. “Također osjećam da vjerovatno moram naučiti paralelno parkirati. To je nešto što ne znam učiniti."
Taylor-Joy već planira svoju sljedeću avanturu. Upravo je nabavila karte za nastup Paula McCartneyja na koncertu posvećenom Jimmyju Buffettu u Hollywood Bowlu, što je iznenađenje za njenog supruga, muzičara Malcolma McRaea. “Mislim da sam upravo dobila nagradu za najbolju ženu godine,” kaže, “tako da sam uzbuđena.”
Vijest da se Taylor-Joy udala prije dvije godine bila je iznenađenje za svijet kada je konačno prošlog mjeseca na Instagramu to potvrdila. Par je u tajnosti pobjegao na 1. april 2022. u New Orleansu, no ona nije nosila vjenčani prsten niti je o njemu govorila u javnosti. “Poveli smo naših dvoje najboljih prijatelja”, kaže ona. “Bilo je čarobno.” Koliko dugo su bili zajedno? "O, zaboga", kaže ona. “Nismo dugo bili zajedno, odgovor je na to pitanje. Kad znaš, znaš.” Njihovi roditelji nisu bili s njima ni kada su se vjenčali. "Malcolm se javio porodici iz crkve putem FaceTimea", kaže ona. “Bili smo poput 'Hiii!' Ali znali su da smo zaručeni neko vrijeme.” Taylor-Joy vrijeme mjeri kroz filmske uloge. “Zaručili smo se dok sam snimala 'The Menu'.” (Film je sniman u jesen 2021., u Savannah, Ga.) Iako su bliski članovi porodice znali za zaruke, “tajili smo to od naših prijatelja sve dok neke novine nisu otkrili", kaže ona. Kasnije su imali ceremoniju za 150 ljudi u Veneciji u Italiji, oktobra 2023. O tom bijegu kaže: “Bilo je to za nas. Bilo je romantično.” Sljedeća velika tajna koju je čuvala? Njena kameja u Dini: Drugi dio.” Kako Taylor-Joy kaže, sastala se s redateljem Denisom Villeneuveom za još jednu ulogu u filmu prije nego što je otišla u Australiju na snimanje filma “Furiose”. ("Denis je jedan od mojih favorita svih vremena", kaže ona. "Arrival je moj utješni film.") Ali na sastanku joj je Villeneuve rekao da joj njen raspored na Millerovom snimanju neće dopustiti da istovremeno ode na fiktivni film planet Arrakis.
“Prije nego što sam uopće sjela, rekao je, 'Želim da budeš u 'Dune', ali ti to ne možeš!'”, prisjeća se Taylor-Joy. “Rekla sam, 'Molim?' Preskočila sam sve faze tugovanja i otišla ravno na preklinjanje. Govorila sam: 'Mogu ja to. Mogu biti u Australiji i Abu Dhabiju u isto vrijeme.’ Želio je da budem dio univerzuma. Ostali smo u kontaktu. Jednostavno sam imala osjećaj da nije gotovo.”
Tako je tokom snimanja “Furiose” svoje agente stalno ispitivala o “Dune”, ali su joj rekli da je produkcija počela bez nje. Zatim, na dan kad se iz Australije vratila u Los Angeles, Villeneuve ju je nazvao s ludim prijedlogom, koji je zvučao sumanuto. “Rekao je, 'Dogovorio sam se sa studijem: da sam bio u budžetu i na vrijeme, mogao bih ovo napraviti'.” Pod “ovime,” mislio je na malu ulogu na kraju filma gdje je Taylor- Joy se pojavljuje kao mlađa sestra Paula Atreida, Alia, koja je odrasla. Samo njezino postojanje kao projekcija budućnosti porodice djeluje kao obećanje da franšiza nije gotova. ”Anya je bila Alia čim sam je upoznao”, kaže Villeneuve u e-poruci. “Zapravo, shvatio sam naknadno, ona je uvijek bila Alia. Anya se osjeća izvan ovoga svijeta, kao da pripada nekoj drugoj dimenziji, jednom nogom u snu.”
Nikome nije rekla za kameju, koja je snimana s malom ekipom u Namibiji. "Rekla sam mužu i roditeljima", kaže ona i dodaje, "i povela sam mamu." Ona tvrdi da je Villeneuve to držao u tajnosti da “niko ni u studiju nije znao. Moje je lice bilo zamućemo" u ranim verzijama filma.
Na ovogodišnjoj londonskoj premijeri Taylor-Joy šokirala je filmofile prošetavši tepihom otkrivši svoju ulogu. "Zamolila sam Denisa da unaprijed kaže glumačkoj ekipi", kaže ona. “Rekla sam: ‘Ne mogu se tek tako pojaviti. Molim te, nemoj mi to raditi.'”
Hoće li biti još jedne "Dine" u njenoj budućnosti? "Nadam se", kaže Taylor-Joy. Villeneuve je za to. “Snimanje s Anyom u Africi nije bilo ništa manje od magije”, kaže. “Njena velikodušnost, iskrenost i strast doista su me dirnuli. Jedva čekam da se vratim na Arrakis s njom.”
Ako postoji treći dio "Dine", Taylor-Joy će smatrati da je njen raspored još pretrpaniji nego što je sada. Ali prije nego što se stigne vratiti u svemir, ili možda u Furiosu - ako Millerova posljednja futuristička vizija postigne velike rezultate - ona ima svoje planove. S vozačkom dozvolom ili bez nje, vidi se za novim setom upravljača. "Znam tačno kakav ću auto kupiti", kaže ona. "Ferrari Dino, u žutoj boji."
Taylor-Joy koja juri niz Sunset sa spuštenim krovom u vintage Ferrariju boje kanarinca sigurno bi privukla paparazze, ali ona neće dopustiti da je to zaustavi. "Moji agenti, moji prijatelji kažu: 'Ovo je najgluplja stvar na svijetu, a ja njima kažem, ‘Privlači me ovaj auto. Moram imati ovaj auto. Baš me briga.” Uskoro bi cijeli Los Angeles mogao vidjeti kako ova novopečena filmska zvijezda pritiska gas i ide, ide, ide.
federalna.ba/variety.com