AI, seks i politička satira: South Park prikazao Trumpa i Vancea u najšokantnijoj sceni dosad
Najnovija epizoda kultne animirane serije South Park, emitovana ove sedmice pod nazivom Sora Not Sorry, izazvala je buru reakcija i rasprava o ulozi vještačke inteligencije u širenju dezinformacija, manipulaciji i moralnim granicama zabavne industrije. U tipičnom duhu Matta Stonea i Treya Parkera, kreatori serije su kroz crni humor, apsurd i brutalnu satiru iskoristili najaktuelniju temu današnjice – zloupotrebu AI tehnologije – kako bi prozvali društvo, medije i političare.
AI osveta među osnovcima: kad "deepfake" zamijeni stvarnost
Epizoda počinje šokantnim prizorom: Djed Mraz urinira u lice djevojčice četvrtog razreda. Međutim, ubrzo postaje jasno da je riječ o AI-generisanom videu koji je napravio mali Butters – i to iz osvete prema bivšoj simpatiji Red, koja ga je u prethodnoj epizodi prevarila samo da bi došla do rijetke “Labubu” lutke.
Red, odlučna da mu uzvrati, pravi sopstveni AI video u kojem Butters navodno zlostavlja kultnog japanskog crtanog lika Totoroa iz studija Ghibli. Ovaj čin pokreće lavinu – učenici South Park Elementaryja počinju masovno koristiti “Sora 2”, fiktivni (ali zasnovan na stvarnom) alat kompanije OpenAI, kako bi kreirali video montaže svojih vršnjaka u najbizarnijim i najskandaloznijim scenama sa crtanim likovima poput Popeyea, Blueya i Droopy Doga.
Uskoro se situacija otima kontroli: odrasli, koji ne razlikuju stvarnost od AI snimaka, počinju vjerovati da su svjedoci ogromne mreže dječje pornografije i zlostavljanja – što dovodi do hapšenja, panike i moralne histerije u gradiću.
Cartman, Thiel i “pakleni plan”: politička satira na steroidima
Paralelno s haosom među djecom, serija nastavlja svoj nadrealni politički zaplet. Eric Cartman, poznat kao jedan od najkontroverznijih likova serije, nalazi se u zatočeništvu milijardera i “stručnjaka za antikrista” Petera Thiela. Thiel, prikazan kao demonski manipulator, koristi AI tehnologiju kako bi zavaravao Cartmanovu majku, šaljući joj lažne video snimke sina koji navodno uživa u Washingtonu D.C.
U međuvremenu, predsjednik Donald Trump otkriva zavjeru Thiela i J.D. Vancea, njegovog potpredsjednika, da ubiju njegovo “dijete sa Sotonom”. Nakon serije apsurdnih dijaloga, Vance uspijeva zavarati Trumpa – što kulminira eksplicitnom scenom seksualnog odnosa u Lincoln spavaćoj sobi Bijele kuće, prikazanom uz realistično “deepfake” preklapanje njihovih pravih lica. Kritičari su ovu scenu nazvali “jednim od najuznemirujućih, ali i najsmješnijih trenutaka u istoriji serije”.
“Sora Not Sorry” – satira na AI, ali i ogledalo vlastite hipokrizije
Epizoda nije samo kritika zloupotrebe AI tehnologije, već i samorefleksija kreatora South Parka. Matt Stone i Trey Parker su 2020. godine osnovali kompaniju Deep Voodoo LLC, studio specijalizovan za produkciju pomoću “deepfake” tehnologije.
Njihova firma je ranije sarađivala s reperom Kendrickom Lamarom i tokom pandemije pokrenula mini-serijal Sassy Justice, u kojem se pojavljivao novinar identičan Donaldu Trumpu – također kreiran pomoću AI tehnologije. U tom kontekstu, Sora Not Sorry djeluje kao svojevrsna javna ispovijest – priznanje da su i sami dio problema koji sada ismijavaju.
U jednoj od ključnih scena, predstavnik Studija Ghibli bijesno viče: “Mi pravimo Totoroa olovkom i bojicama ne tipkanjem glupih rečenica u aplikaciju Sora!”
Ova replika funkcioniše kao simbolična poruka: tehnologija može inspirisati, ali i uništiti autentičnost umjetnosti.
Tragikomedija savremenog društva: laži, AI i stvarnost
Završni dio epizode donosi preokret: policija pronalazi Thielovu lokaciju i spašava Cartmana, dok se na njegovom laptopu otkriva ilegalni snimak seksualnog odnosa Trumpa i Vancea. Kada snimak procuri u javnost, Fox News i Trumpov tim panično pokušavaju sve prikazati kao još jedan “AI fake” – čime se serija brutalno poigrava idejom da istina više ne postoji, jer svaka činjenica može biti osporena tehnologijom.
U trenutku emitovanja epizode, američki Kongres je zaista objavio hiljade stranica dokumenata iz imovine Jeffreyja Epsteina, uključujući e-mailove u kojima Epstein navodi da je Trump znao za “djevojke” i često provodio vrijeme s jednom od žrtava. Iako koincidencija, tajming izlaska epizode dodatno je pojačao njen politički naboj.
Kritičari smatraju da South Park nikada nije bio aktuelniji ni relevantniji. Dok društvo ulazi u eru u kojoj se istina i laž sve teže razlikuju, Stone i Parker podsjećaju publiku da humor može biti oružje, ali i ogledalo. Epizoda završava otvoreno, nagovještavajući eksplozivan kraj sezone i pitanje koje lebdi nad svijetom tehnologije i medija: ako je moguće falsifikovati sve – video, glas, lice, čak i dokaze o zločinima – šta uopće znači “istina”?
federalna.ba/The Guardian