Zemaljski muzej BiH: Sutra vođena posjeta izložbi "Počimalja" Lane Raščić
(Izvor: Zemaljski muzej BiH/Ajla Salkić)

Zemaljski muzej BiH: Sutra vođena posjeta izložbi "Počimalja" Lane Raščić

U Zemaljskom muzeju u Sarajevu 26. oktobra, s početkom u 12 sati, biće upriličena vođena posjeta izložbi "Počimalja" te  razgovor sa njenom autoricom, umjetnicom Lalom Rašćić.

Program je organiziran u suradnji s Muzikološkim društvom FBiH, u okviru 14. internacionalnog simpozija „Muzika u društvu“

Publiku kroz izložbu vodi sama umjetnica Lala Raščić i koncizno objašnjava detalje postavke, ideje iza radova, te slijed nastanka ciklusa POČIMALJA i GORGO.

Zatim će o izložbi, procesu i metodama njene šire umjetničke prakse sa Lalom Raščić razgovarati Damir Imamović, uz uvodnu riječ “kume“ projekta POČIMALJA, prof. Tamare Karače sa Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu.

Kustosica izložbe, Ana Dević, zapisala je: 

“Radovi umjetnice Lale Raščić predstavljaju jedan od najzanimljivijih autorskih opusa domaćih, međunarodno prepoznatih umjetnica srednje generacije. Samostalna izložba "Počimalja" u Zemaljskom Muzeju BiH u Sarajevu proširena je verzija njezine izložbe "Smijeh Meduze" u produkciji WHW-a iz 2022. u Galeriji Nova u Zagrebu.

Sarajevska izložba proteže se u dva izložbena prostora Zemaljskog muzeja BiH. Projekt POČIMALJA (2022. –) izložen je u paviljonu Etnološke zbirke, a u paviljonu Prirodoslovnih nauka, u prostoriji kolokvijalno nazvanoj „Zmijarnik“ izložen je ciklus GORGO usredotočen na antički mit o Gorgoni Meduzi – obezglavljenoj drevnoj ktonskoj božici sa zmijama umjesto kose.

Okosnica za GORGO je video performans, izvedba za kameru, u kojem umjetnica navlači bakreni oklop kojega je izradila žena-kazandžijka. Taktilnost interakcije bakra i tijela proteže se na projekt POČIMALJA koji se temelji na umjetničinom istraživanju regionalne folklorne, ženske, glazbene prakse – „tepsijanja“. Iz folklora, Raščić posuđuje termin „počimalja“, koji označava ženu koja otpočinje pjesmu, da bi joj se druge pridružile u višeglasju.

Pomoću pažljivo oblikovanih umjetničkih objekata, slika, kolaža, crteža, zvučnih i video elemenata, postav izložbe gradi kompleksnu imerzivnu instalaciju koja slojeviti povijesni prostor Zemaljskog Muzeja BiH pretvara u svojevrsni laboratorij/Wunderkabinett. POČIMALJA je inovativan primjer interpretacije tradicije suvremenim umjetničkim jezikom i metodama“-navodi se u tekstu kustosice izložbe Ane Dević.

PROGRAM PODRŽALI: 
Gradski ured za kulturu i civilno društvo, Zagreb, Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, Savezno ministarstvo za umjetnost, kulturu, javnu službu i sport Republike Austrije, Austrijski kulturni forum-Sarajevo, Udruženje za kulturu i umjetnost Crvena-Sarajevo i KUD Baščaršija-Sarajevo.

O UMJETNICI

Lala Raščić multimedijska je umjetnica rođena 1977. u Sarajevu, živi i radi u Zagrebu i Sarajevu. Raščić je studirala na ALU Zagreb i pohađala poslijediplomski program Rijksakademie u Amsterdamu. Izlaže u regiji i internacionalno od 1998. na nizu samostalnih i skupnih izložbi.

U radu koristi različite obrasce materijalne i nematerijalne kulture u građenju narativa koji se manifestiraju u video performansima, živim izvedbama, audio-vizualnim projektima, instalacijama, objektima i crtežima. Njeni interesi usmjereni su prema suvremenim i povijesnim pripovjedačkim praksama i usmenim tradicijama. Radovi nastanjuju prostor između koncepta i teatralnosti, uključujući nastupe i programe tokom izložbi.

Samostalne izložbe uključuju Smijeh Meduze, Galerija Nova, Zagreb (2022.), The More Tongues You Silence the More They Talk, Roda Sten, Gothenburg (2021.); GORGO, Acadiana Center for the Arts, Lafayette, SAD (2019.); Eumenide, Museo Lapidarium, Novigrad i Galerija Waldinger, Osijek (2018); Evil Earth, Kulturni centar Tobačna 001, Ljubljana (2015.); How to do Things With Words, ŠKUC, Ljubljana (2014). i Whatever the Object, GfZK, Leipzig (2013.). Grupne izložbe uključuju Manifesta 14, Priština (2022.); Bigger Than Myself, MAXXI, Rim (2021.), Not Fully Human Not Human at All, Kadist, Pariz (2021.), Exhibit A, MGML, Ljubljana (2019.); Bez anestezije, 54. zagrebački salon (2019.). Među ostalim, Raščić boravila je na rezidencijalnim programima u Q21, Beč; Platform Garanti, Istanbul; KulturKontakt, Beč; i Cite des Arts, Pariz. Raščić je bila finalistica HenkelArtAward (2014) i Young Visual Artist Award Radoslav Putar (2006.), a dobitnica je nagrada Future of Europe, Leipzig (2013.), prve otkupne nagrade T-HT i MSU, Zagreb (2007) i Young Visual Artist Award Zvono za BiH (2006.).

Lana Raščić je članica HDLU-a i HZSU-a, od 2009. do 2017. bila je članica kolektiva Good Children Gallery u New Orleansu, a kao članica organizacije CRVENA vodi i administrira artist-in-residence program u vlastitom ateljeu u Sarajevu-saopćeno je iz Zemalsjkog muzeja BiH.

federalna.ba

izložba