Viralna modna revija djece iz siromašnih četvrti koja je oduševila Indiju
Video modnog snimanja u Indiji postao je viralan i neočekivano pretvorio grupu djece iz siromašnih četvrti u lokalne zvijezde.
Na snimku se vide djeca, većinom devojčice u uzrastu od 12 do 17 godina, obučena u crvene i zlatne kombinacije napravljene od odbačenih stvari.
Tinejdžeri su dizajnirali i krojili odjeću, a takođe su bili i modeli koji su prikazivali svoje kreacije, dok su prljavi zidovi i terase siromašnog naselja služili kao pozadina za njihovu reviju.
Video je snimio i montirao 15-godišnji dečak.
Djevojke su birale odjeću gledajući na Instagramu videa modnog dizajnera Sabyasachi Mukherjee (Izvor: Innovatio for Change)
Video se prvi put pojavio ranije ovog mjeseca na Instagram stranici organizacije “Innovation for Change”, nevladine organizacije (NVO) u gradu Lucknowu.
Dobrotvorna organizacija radi sa oko 400 djece iz sirotinjskih četvrti grada, osiguravajući im besplatnu hranu, obrazovanje i poslovne vještine. Djeca koja se pojavljuju na snimanju, su učenici ove NVO.
Mehak Kannojia, jedna od manekenki u videu, rekla je za BBC da su ona i njezine kolegice učenice pomno pratile modni stil bolivudskih glumica na Instagramu i često kopirale neke od njihovih odjevnih kombinacija za sebe.
"Ovaj put smo odlučili da udružimo resurse i radimo kao grupa," rekla je 16-godišnjakinja.
Za svoj projekat mudro su izabrali kampanju Sabyasachi Mukherjeeja, jednog od najboljih indijskih modnih dizajnera koji je oblačio bolivudske zvijezde, holivudske glumice i milijardere. Godine 2018, Kim Kardashian nosila je njegov crveni sari sa šljokicama na snimanju za Vogue.
Mukherjee je takođe poznat kao "kralj venčanja" u Indiji. Oblačio je hiljade mladenaca, uključujući bolivudske zvijezde kao što su Anushka Sharma i Deepika Padukone. Priyanka Chopra se udala za Nicka Jonasa u prelijepoj crvenoj haljini koju je kreirao upravo Sabyasachi.
Djevojke su rekle da su za tri-četiri dana sašile desetak odjevnih kombinacija (Izvor: Innovation for Change)
Mehak je rekla da je njihov projekt, nazvan Yeh laal rang (crvena boja), inspirisan dizajnerovom kolekcijom vjenčanica.
"Probrali smo odjeću koja nam je stigla u donaciji i odabrali sve crvene stvari. Zatim smo se fokusirali na odjeću koju smo željeli napraviti i počeli je sastavljati."
Bio je to intenzivan posao - djevojke su u tri-četiri dana sašile desetak odjevnih kombinacija, ali su se, kaže Mehak, "sjajno zabavljale".
Za hodanje po pisti, Mehak kaže da su pažljivo proučavali modele u Sabyasachi videima i kopirali njihove pokrete.
"Baš kao i njegovi modeli, neke od nas nosile su sunčane naočale, jedna je slamkom pila iz flašice, dok je druga hodala noseći platneni zamotuljak ispod ruke."
Nešto od toga, kaže Mehak, nastalo je spontano. "U jednom trenutku snimanja trebala sam se nasmijati. U tom trenutku neko je rekao nešto smiješno i samo sam prasnula u smijeh."
Odijelo je krojeno od donirane odjeće (Izvor: Innovation for Change)
Bio je to ambiciozan projekt, ali rezultat je osvojio srca ljudi u Indiji. U kombinaciji sa skromnim budžetom i doniranom odjećom, video je postao viralan nakon što ga je Mukherjee ponovno objavio na svom Instagram feedu s emotikonom u obliku srca.
Kampanja je dobila brojne pohvale, a mnogi su na društvenim mrežama uspoređivali njihov rad s radom profesionalaca.
Viralni video privukao je veliku pažnju na humanitarnu organizacju, a školu je posjetilo nekoliko TV kuća, neka su djeca pozvana da učestvuju u emisijama popularnih FM radio stanica, a posjetila ih je bolivudska glumica Tamannah Bhatia i od djece je primila šal .
Odgovor je, kaže Mehak, bio "potpuno neočekivan".
"Čini se kao da se san ostvario. Svi moji prijatelji dijele video i kažu 'postali ste slavni'. Moji roditelji su bili presrećni kada su čuli za svu pažnju koju dobijamo.
"Osjećamo se divno. Sada imamo samo jedan san - da upoznamo Sabyasachija."
Modno snimanje dobilo je brojne pohvale u Indiji (Izvor: Innovation for Change)
Snimanje je, međutim, također dobilo kritike, a neki su se pitali bi li prikazivanje mladih djevojaka odjevenih kao nevjeste moglo potaknuti dječje brakove u zemlji u kojoj milione djevojaka roditelji udaju prije nego što napune 18 godina. (zakonsku dob).
Na objavu o namjeri poticanja dječijih brakova, odgovorila je organizacija "Inovacija za promjene":
"Naš cilj nije ni na koji način promicati dječje brakove. Danas su ove djevojke u stanju učiniti nešto ovako boreći se protiv takvih ideja i ograničenja. Molimo vas da ih cijenite, inače će moral ove djece pasti."
federalna.ba/BBC