Važan inkluzivni resurs: U TK-u rade na edukaciji asistenata u nastavi
U sistemu obrazovanja, asistenti u nastavi imaju značajnu ulogu kada je u pitanju inkluzija učenika s teškoćama u razvoju. U Tuzlanskom kantonu, stoga, intenzivno rade na njihovoj edukaciji, kako bi pomoć koju pružaju djeci, ali i nastavicima i roditeljima bila što kvalitetnija. Posljednji u nizu je seminar za 65 asistenata koji rade s djecom autističnog spektra.
Svako dijete na području Tuzlanskog kantona koje ima smetnje u razvoju, ako je prema ljekarskoj dijagnozi i mišljenju škole to potrebno, ima pravo na pomoć asistenta u nastavi. Asistenti tako postaju bitan inkluzivni resurs, koji donosi novi kvalitet u obrazovanje učenika s poteškoćama u razvoju.
„Pružamo neposrednu pomoć u odgojno-obrazovnom radu s učeninicima s poteškoćama, pomažemo im u njihovoj komunikaciji, socijalizaciji u njhovom svakodnevnom radu, tj. nastavi“, navodi Amina Kahriman Mehmedović, profesorica razredne nastave i asistentica u nastavi.
„Radio sam kao stručni saradnik u više osnovnih i srednjih škola tako da je za mene ovo pozitivno iskustvo u odgojno-obrazovnom procesu s učenicima s poteškoćama“, ističe Azur Memišević, diplomirani socijalni pedagog i asistent u nastavi.
„Potreba je velika, istraživanjem na terenu se pokazalo da su asistenti subjekti koji doprinose kvaliteti inkluzivnog obrazovanja i da imamo veliko zadovoljstvo roditelja, a i nastavnika kojima oni pružaju određenu vrstu podrške, kao i našoj djeci“, naglasila je Fata Zilić, defektologinja i trenerica u Međunarodnom udruženju Interaktivne otvorene škole.
Budući da je riječ o osobama različitih struka društvenog smjera, asistenti prolaze kroz specijalizirane vrste obuka, koje organiziraju resorno kantonalno ministarstvo i Pedagoški zavod TK-a, u saradnji s partnerima.
„Određeni asistenti su nakon izmjene pravilnika o uključivanju asistenata u nastavu od 11. mjeseca prvi put priliku da prisustvuju stručnim obukama, posebno kad se radi o asistentima koji su završili srednju školu i po prvi put uzimaju određena iskustva i sklanjaju određene barijere koje su im se činile nepremostivim“, istakao je Izet Numanović, v. d. direktora Pedagoškog zavoda TK-a.
„U protekle tri godine u škole u Tuzlanskom kantonu uložili smo oko tri miliona maraka. Takođe, u nekoliko škola radili smo i na renoviranju, ali i opremanju defektoloških kabineta“, istakao je Nahid Mehinović, terenski predstavnik NVO Muslim Aid Association za TK.
Asistent u nastavi je zanimanje koje je u Tuzlanskom kantonu uvedeno prije tri godine. Njihov broj varira ovisno o potrebama, a trenutno ih je u osnovnim i srednjim školama angažirano oko 300.
federalna.ba