U srijedu drugi koncert projekta "Muzikom kroz izložbu"
Udruženje za razvoj muzičke umjetnosti i pedagogije "Strings Attached Sinfonietta" najavljuje drugi koncert u sklopu projekta "Muzikom kroz izložbu".
Koncert koji će biti održan u srijedu, 9. oktobar 2024. godine u 19 sati, vezan je uz retrospektivnu izložbu slovenačke grafičarke Nataše Mirtič pod nazivom "Pregled: Otisak", koja obuhvata radove nastale od njenih akademskih dana pa sve do najnovijih grafika.
Njeni radovi kombiniraju liričnost s društvenom kritikom, što je čini jedinstvenom u grafičkom polju.
Ansambl SA Sinfonietta čine violinista Marko Simović i violončelistkinja Belma Alić, uz kustosicu Elmu Hodžić.
Program koncerta obuhvata kompozicije Wolfganga Amadeusa Mozarta, Reinholda Glièra i Arthura Honeggera.
Projekat "Muzikom kroz izložbu" se realizuje uz podršku Grada Sarajevo i Ministarstva za kulturu i sport Kantona Sarajevo, a u saradnji sa Historijskim muzejom Bosne i Hercegovine te Umjetničke galerije Bosne i Hercegovine.
BIOGRAFIJE UČESNIKA PROJEKTA:
Marko Simović-violina
Diplomira sa najvećom ocjenom u klasi prof. Romana Simovića. Kao stipendista Vlade Crne Gore magistrirao je na Univerzitetu u Istočnom Sarajevu, trenutno je na Doktorskim studijama Univerziteta umjetnosti u Novom Sadu. Nastupa kao solista i kamerni muzičar u Crnoj Gori, Srbiji, Hrvatskoj, Albaniji, Bosni i Hercegovini, Ukrajini, Makedoniji, Turskoj, Njemačkoj i Belgiji, Italiji i Španiji. Član je Udruženja kompozitora Crne Gore, u dva mandata djelovao je kao Potpredsjednik Sindikata kulture Crne Gore, član Predsjedništva Crnogorske Panevropske unije, predavač na međunarodnom kampu kamerne muzike na Ivanovim koritima, kocertmajstor je festivalskog orkestra ,,Operosa“ i kamernog ansambla KIC-a Budo Tomović ,,CREATION“. U sezoni 2017/18 bio je gostujući koncert-majstor Bilkent Simphony orchestra u Ankari. U sezoni 2021/22 angažovan je kao gostujući koncert-majstor Crnogorskog simfonijskog orkestra, Crnogorskog kamernog orkestra i Sarajevske filharmonije.
Godine 2023. izabran je u zvanje vanrednog profesora za Oblast Violina na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu.
Belma Alić-violončelo
Diplomirala 2004. godine na Muzičkoj akademiji u Sarajevu u klasi prof. Yevgeny Xaviereff-a. Godine 2007. magistrira u istoj klasi i 2016. doktorira na temu "Nove tehnike u literaturi za violončelo solo 20. i 21. stoljeća".
Članica je kamernog ansambla Muzičke akademije u Sarajevu aMAS i osnivač i umjetnički je rukovodilac kamernog ansambla SA Sinfonietta.
Kao solistica nastupala je uz pratnju Sarajevske filharmonije, Simfonijskog orkestra u Zenici, Gudačkog orkestra Muzičke akademije u Sarajevu i Mostar Sinfoniette.
Dobitnica je prvih i specijalnih nagrada na Takmičenjima učenika i studenata muzike u FBiH i prve nagrade na međunarodnom takmičenju Val Tidone u Italiji 2001. godine u kategoriji kamerna muzika (duo violončelo i klavir). Godine 2010. na istom takmičenju dobija posebno priznanje za nestandardne ansamble u kategoriji Tidone folk (duo glas i violončelo). Dobitnica je stipendije fondacije Karim Zaimović za doprinos kulturnom stvaralaštvu BiH.
Koncertirala je u Austriji, Njemačkoj, Italiji, Francuskoj, Holandiji, Danskoj, Velikoj Britaniji, Švicarskoj, BiH i zemljama regije.
Trenutno je redovna profesorica na odsjeku za gudačke instrumente i gitaru na predmetima Violončelo i Kamerna muzika za gudače na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu.
Elma Hodžić, historičarka umjetnosti i kustosica
Elma Hodžić je diplomirala i magistrirala komparativnu književnost i historiju umjetnosti na Filozofskom fakultetu u Sarajevu. Učestvovala je u procesu oživljavanja Historijskog muzeja Bosne i Hecegovine - u stvaranju nove, drugačije politike djelovanja muzeja koja prodrazumijeva veću otvorenost muzeja prema društvu, razvijanje dijaloga o prošlosti i kritičkog promišljanja. Zajedno sa kolegama je sprovodila različite programe koji su omogućavali da priče iz muzejskih kolekcija ne prođu samo kroz reviziju, već da dobiju novi društveni kontekst i poziciju.
Istraživanje mogućnosti i potencijala interpretacije naslijeđa, muzejskih priča i spomenika iz različitih naratoloških perspektiva je jedno od polja djelovanja Elme Hodžić. Također, istražuje uloge i funkcije naslijeđa i muzeja u procesu izgradnje kolektivnog pamćenja i društvenog identiteta, ali i različite aspekte muzealizacije rata 1992-1995 kroz postavku Opkoljeno Sarajevo Historijskog muzeja BiH. Kao muzejska kustosica je sarađivala sa najvećim imenima domaće i međunarodne likovne scene. Autorica je preko 50 postavki - kako za Historijski muzej BiH, tako i za različite institucije i organizacije. Neke od izložbi su: „Koracima onih koji (ni)su prešli“, „Pazi snajper!“, „Zagrljaji“ Safeta Zeca, „Mir sa ženskim licem“, “Was ist Walter?”...
Ulaz na koncert je slobodan-saopćeno je iz Udruženja "Strings Attached Sinfonietta".
federalna.ba