Već dvije godine 120 radnika neprekidno radi najduži tunel na A1
Regionalne povezanosti nema bez dobre putne infrastrukture. A s izgradnjom kasnimo. Autocesta A1 kao dio Koridora 5c koji treba kroz našu zemlju da spoji Mađarsku i istočni dio Hrvatske s Jadranskim morem definisana je još 1997. Više od dvije decenije poslije tek smo na pola puta.
No, po broju zaposlenih u administraciji Autocesta Federacije smo ispred Evrope, utvrdila je posljednja revizija - 5,1 zaposleno na jedan kilometar autoputa. S druge strane, izvođača radova sasvim dovoljno s obzirom na to koliko posla imaju.
S dužinom od 3,4 kilometra tunel Zenica trenutno je jedan od najdužih na budućoj trasi autoceste. Već dvije godine 120 radnika u tri smjene bez prekida svakodnevno radi da bi ugledali svjetlo na kraju tunela, a ostalo im je još 700 metara.
Teški geomorfološki uslovi pratili su dinamiku radova 60 miliona eura vrijednog posla. Veliki ispit za domaće građevinare koji su pokazali znanje i stručnost.
- Prošli smo krizne dionice s ekstremnim količinama vode tako da dnevno napredujemo od sedam pa čak i do deset metara. Ovaj tunel se ne bi mogao raditi bez vrijednih radnika i poslovođa. Ovaj narod zna i može da radi ovako složene poslove – ističe Ahmed Mušija, predstavnik investitora JP Autoceste FBiH.
Ništa manje nije zahtjevno i na narednoj poddionici. Radnici konzorcija azerbejdžanske i domaće kompanije u svim vremenskim uslovima u vrandučkoj kotlini na pet kilometara trase vrijedne 76 miliona eura grade tri vijadukta, dva mosta i jedan tunel.
- Trenutno smo u završnoj fazi izvođenja radova na objektima. Na gradilištu je oko 180 radnika, radovi teku onako kako je planirano – kaže Sanda Lučić, inženjer na gradilištu poddionica Vranduk – Ponirak.
S izgradnjom prvih kilometara autoputa počeli smo davne 2001. godine. Dvije decenije kasnije spojene su sarajevska i zenička regija. Zastoje u radovima pratio je nedostatak novca, pa se rješenje uz sredstva od akciza i domaćeg budžeta pronašlo u grantovima i kreditima međunarodnih institucija.
Pored radova na jugu, od 2019. godine intenzivirani su radovi u zeničkoj kotlini prema sjeveru zemlje.
- Dat je akcenat na to da se povežemo do Doboja. Trenutno su dvije dionice u tenderskoj fazi: Putnikovo brdo - Medakovo i Nemila - Vranduk – navodi Mušija.
Da po izgrađenim kilometrima autoputa zaostajemo za zemljama Evropske unije odavno je poznato, no da prednjačimo po broju uposlenih u Autocestama pokazala je posljednja revizija poslovanja ovog preduzeća.
Pored osam kilometara autoceste koji predstavljaju nastavak Zeničke zaobilaznice, trenutno u našoj zemlji u izgradnji je još oko 40-ak kilometara. Do sada je izgrađeno 113 od ukupno 334 kilometra, koliko je predviđena trasa od Bijače na jugu do Svilaja na sjeveru.
Dakle, i pored ogromnih napora građevinara koji svakodnevno rade i grade još dugo ćemo pričekati da kompletna trasa autoputa u Bosni i Hercegovini bude izgrađena.
federalna.ba