Treća sezona „Tendera“ u programu Federalne TV
Treća sezona serije Tender u programu je Federalne televizije. Humoristična, satirična i neobična – riječi su kojima su je opisivali gledaoci. Nastala je unutar platforme BH Content Lab, koja se pokazala kao najvažniji savremeni projekat za razvoj audiovizuelne produkcije. Međutim, potpuno finansiranje domaćih serija je ovog ljeta zaustavljeno, a sredstva Fondacije za kinematografiju su, također, smanjena - čime je pokrenuta lavina reakcija bh. reditelja.
Tender nastavlja sa komedizacijom neuralgične tačke bh. društva. Radnja prati rad tročlane komisije i administracije Državne agencije za provođenje javnih nabavki. Od inicijalno podobnih figura kojima je jedini cilj obogatiti se, ovi likovi prerastaju u ljude bliske nama, sa svojim privatnim životima, problemima i strastima.
„Mislim da je sama serija evoluirala u pozitivnom pravcu, da su priče kreirane da budu vrlo razumljive populaciji. Reći ću vam samo imena nekih epizoda - Dijeta, Osmi mart, Valentinovo... To dovoljno govori u kojem pravcu idemo s novim epizodama“, kaže reditelj Srđan Vuletić.
Za glumicu Aidu Bukva fokus bi bio recimo na odnosima i vezama: „Kakvi su naši privatni svjetovi, koliko smo svi isfrustrirani u našem modernom svijetu, koliko se to održava na kvalitet veza u firmi, kako se nosimo sa poslom, sa stresom“.
Tender je snimljen sredstvima platforme BH Content Lab iz BH telecoma. No, od ovog ljeta ta platforma je promijenila uvjete. Umjesto produkcije, koprodukcija, a umjesto finansiranja, sufinansiranje. A pitanje ima li ili nema novca, aktuelno je cijele godine. Prošlogodišnji konkurs Fondacije za kinematografiju je poništen odlukom Vlade FBiH, a sredstva vraćena. Ovogodišnji jeste na snazi od septembra, ali mizeran – kako kažu filmski radnici. Budžet je 3 miliona i tako najmanji u regiji. Savjet reditelja jeste da se za svaku odluku treba kontaktirati struka putem poziva za filmske radnike.
„Kada Ministarstvo kompletira taj javni registar, jer sve treba da bude transparentno, onda bi se putem žrijeba mogli vaditi ljudi koji bi učestvovali u radnim tijelima formiranjima i prijedlozima, a svi bi djelovali i svi bili transparentno obaviješteni o svemu. Zašto je tako jako bitno - nije Sarajevo jedini grad u kojem se dešava film“, objašnjava reditelj Ahmed Imamović.
Time bi se izbjegao problem centralizacije i nejasnih kulturnih politika. Jer, ne trpe samo autori i festivali nego cijela umjetnička sfera. Udruženje reditelja BiH još ljetos urgiralo je javnim pismom premijeru Nerminu Nikšiću kojim optužuju Vladu Federacije što je za više od godinu dana mandata kinematografija dovedena u najgoru situaciju u posljednjih 20 godina. Konkretan odgovor i rješenje još su na čekanju.
federalna.ba