TK: Roditelji djece s teškoćama u razvoju nisu zadovoljni novim pedagoškim standardima
Nakon 18 godina Tuzlanski kanton uvodi nove pedagoške standarde za osnovno, srednje i visoko obrazovanje. Veliki je to korak ka poboljšanju obrazovnog procesa na ovom području i novi standardi bi mogli biti prekretnica, ali nedostataka ima. Primijetili su ih roditelji djece sa teškoćama u razvoju i defektolozi sa ovog područja koji su tražili sastanke i pregovore.
Prema novim pedagoškim standardima, od septembra će škole na području Tuzlanskog kantona imati asistente u nastavi koji će biti osnovna podrška djeci sa teškoćama u razvoju. Iako pozdravljaju ovu odluku, roditelji insistiraju na tome da asistenti budu stručna lica, što nije predviđeno novim odlukama.
„To smo mi tražili da se omogući da mogu biti i defektolozi asistenti u nastavi, međutim nije usvojeno. Novi standardi predviđaju da će to biti nastavni kadar, prosvjetni radnici da će obavljati funkciju asistenata“, kaže Vahidin Nurkić, otac djeteta s teškoćama u razvoju i član Udruženja Imam pravo.
Ovaj zahtjev roditelja za sada ne može biti ispunjen, kazali su nadležni, uzimajući u obzir činjenicu da na području Tuzlanskog kantona nema dovoljno defektologa. Roditelji su, s druge strane, zabrinuti i zbog drugih članova koji se odnose na upis djece u redovne i specijalne škole.
„Što se tiče člana 8, koji se odnosi na upis djece u redovne i specijalne škole, tu je roditeljima bilo sporno jer u članu stoji da se u redovne škole upisuju samo djeca s lakim teškoćama, dok se u specijalne škole upisuju djeca s umjerenim, težim i teškim poteškoćama i onda su to roditelji, a i mnogi defektolozi protumačili da će doći do vraćanja djece iz redovnih škola u specijalne škole“, objašnjava Nurkić.
Od nadležnih su, kažu, dobili usmeno obećanje da neće dolaziti do vraćanja djece iz redovnih u specijalne škole te se nadaju da će biti ispunjen. Nadležni koji su uključeni u proces izrade novih standarda poručuju da su otvoreni za pregovore.
„Što se tiče djece s poteškoćama u razvoju, na više mjesta u pedagoškim standardima smo nastojali da popravimo uslove u kojima se obrazuju. To ćemo i u budućnosti činiti i sa svim akterima u društvu ćemo razgovarati“, ističe Ahmed Omerović, ministar obrazovanja i nauke TK-a (SDA).
„S ovim pedagoškim standardima priča o pedagoškim standardima zapravo ne završava, ona tek počinje. To je jedan dinamičan proces koji ćemo mi morati i dalje pratiti i uvažavati“, poručuje Admir Terzić, predsjednik Sindikata srednjeg i visokog obrazovanja i nauke BiH.
Inače, za implementaciju novih pedagoških standarda biće izdvojeno ukupno 18 miliona maraka. Cilj je unaprijediti prava svih kategorija koje su uključene u odgojno-obrazovni proces.
„Prilikom preuzimanja mandata kazali smo da će naš fokus, između ostalog, biti i obrazovanje i da ćemo ulagati i na ovaj način to činimo i s ovim sredstvima postaje jasno da smo opredijeljeni da popravimo standard naših učenika i naših nastavnika i da kvalitet obrazovanja bude veći“, naglasio je Omerović.
Ohrabrujuća je činjenica da je resorno ministarstvo nakon iskazanog nezadovoljstva roditelja, organiziralo sastanak radi pronalaženja najboljih rješenja. Niko, bolje od njih i stručnih osoba ne može znati šta je potrebno ovoj kategoriji učenika i zbog čega je neophodno da i oni budu prisutni pri donošenju novih odluka, naglasili su.
federalna.ba