Smrt Liama Paynea potiče muzičku industriju na "traženje duše"
Smrt bivšeg člana "One Direction", Liama Paynea, pokrenula je debatu o odgovornosti u muzičkoj industriji, posebno kada je riječ o mladim ljudima.
U jednoj od najmoćnijih posveta pjevaču, koji je preminuo u 31. godini nakon pada s hotelskog balkona u Argentini prošle sedmice, TV ličnost i bivša sutkinja X Factora Sharon Osbourne, izjavila je: "Svi smo te iznevjerili."
Osbourne je naglasila da je Payne bio "samo dijete" kada je "ušao u jednu od najtežih industrija na svijetu" i postavila pitanje: "Ko je bio uz tebe? Gdje je bila ova industrija kad si je trebao?"
Više od 25.000 ljudi sada je potpisalo peticiju u kojoj se kaže da se industrija zabave "treba smatrati odgovornom i biti odgovorna za dobrobit svojih umjetnika".
Sama Osbourne nije bila sutkinja kad je Payne stekao slavu u showu u kojem je prvi put došao na audiciju sa 14 godina -2008. A zatim se vratio dvije godine kasnije i postao dio One Directiona. Ostalo je povijest.
Robbie Williams je rekao da je bio "u bolu" kada je imao 31 godinu (Izvor: Getty Images)
Iako je boy band postigao fenomenalan uspjeh diljem svijeta, sam Payne je priznao da je to imalo svoju cijenu.
Priznao je da je koristio alkohol kako bi se nosio s razinom slave "jer nije bilo drugog načina da shvatiš što se događa".
Američka zvijezda Bruce Springsteen jedan je od onih koji su posljednjih dana također komentirali negativni utjecaj i pritisak slave.
Daily Telegraph je rekao da "mladi ljudi nemaju još tu unutrašnju sposobnost ili unutrašnje JA da se zaštite od mnogih stvari koje dolaze sa uspjehom i slavom".
"Tako da se izgube u mnogim teškim i često bolnim [stvarima]... bilo da se radi o drogama ili alkoholu da se malo oslobode tog pritiska", rekao je.
“Jako to dobro razumijem iz vlastitog iskustva, jer sam se sam hrvao s različitim stvarima."
Robbie Williams također je priznao da se borio s vlastitim demonima kada je imao 31 godinu. "Božjom milošću i/ili glupom srećom još sam uvijek ovdje", rekao je.
Bivša zvijezda grupe “Take That” pozvala je javnost na više ljubaznosti i empatije prema poznatim osobama koje bi mogle prolaziti kroz poteškoće. “Čak i poznati stranci trebaju vaše suosjećanje”, napisao je.
Može li muzička industrija učiniti više kako bi pomogla novopečenim umjetnicima i mijenjaju li se stvari sada?
Zvijezda JLS-a, Oritse Williams, rekao je da u muzičkoj industriji ima "puno lešinara" (Izvor: Getty Images)
Česti saradnik Robbieja Williamsa, tekstopisac Guy Chambers, rekao je za Observer da bi se industrija trebala suzdržati od rada sa izvođačima mlađim od 18 godina.
"Mislim da je stavljanje 16-godišnjaka u takav svijet odraslih potencijalno stvarno štetno. Robbie je to doživio, svakako", rekao je.
Chambers je dodao: "Znam da u Robbiejevom slučaju, s Take Thatom, nije bila postavljena nikakva odgovarajuća zaštita koja bi se brinula za ono što su bili tinejdžeri. To je bilo davno, ali ne vidim puno znakova promjene."
Zvijezda JLS-a Oritse Williams, koja se također proslavila na X Factoru, rekla je za BBC Breakfast da "nema dovoljno brige”.
"To je teška, teška igra i morate imati vrlo debelu kožu", rekao je.
"Kad niste proživjeli život, proći kroz kušnje i nevolje dok ste pod svjetlima reflektora vrlo je teška stvar. I ko je tu da pruži podršku?i?"
Oritse Williams je rekao da je prošao kroz vlastite probleme otkako je stekao slavu u boy bandu. "Sami ste vani u ovom ludom, ludom svijetu, u kojem ima mnogo lešinara. Teško se snalaziti."
A Eoghan Quigg, koji se pojavio u X Factoru s Payneom 2008., rekao je za 5 Live: "Potrebno je više podrške jer je to nestalan posao, pogotovo sada s društvenim medijima”.
One Direction je bio treći u The X Factoru 2010., iza pobjednika Matta Cardlea i drugoplasirane Rebecce Ferguson - koja je podijelila svoju tugu zbog Payneinove smrti.
Ranije je rekla da je bila izložena iskorištavanju i maltretiranju u muzičkoj industriji.
“Godinama sam govorila o iskorištavanju i profiterstvu mladih zvijezda i posljedicama – mnogi od nas još uvijek žive s posljedicama i PTSP-om [posttraumatski stresni poremećaj]”, napisala je na društvenim mrežama.
Ferguson se prisjetio da je s Payneom otišao u taksi na snimanje X Factora nakon što ga je sreo na željezničkoj stanici.
"Ne mogu ne razmišljati o tom dječaku koji je bio pun nade i radovao se svojoj svijetloj budućnosti. Da nije uskočio u tu mašinu muzičkog businessa - i u taj taksi, vjerujem da bi danas bio živ."
Rebecca Ferguson otvoreno je govorila o muzičkoj industriji (Izvor: Getty Images)
A Katie Waissel, koja se također pojavila u X Factoru 2010., dugo se zalagala za bolju podršku onima koji se pojavljuju na TV-u.
Prošle je godine za BBC govorila o "opscenoj količini pritiska" pod kojim se osjećala kao natjecateljica u showu.
Kao odgovor, glasnogovornik X Factora rekao je da postoje "stroge mjere" za podršku onima koji su uključeni u show.
Govoreći za BBC Radio 5 Live u petak, rekla je da su mladi muzičari bili "naivni" što se tiče ulaska u reality televizijski show. "Nije bilo transparentno u što smo se upustili... niko ne zna što očekivati."
Waissel je muzičku industriju nazvla "vrlo manipulativnom, prisilnom i destruktivnom", rekavši da "isisava dušu ljudima".
Matt Thomas, koji je suosnivač dobrotvorne organizacije Music Support 2016. nakon dva desetljeća kao izvršni direktor izdavačke kuće i umjetnički menadžer, rekao je da je vidio "ogromne promjene" posljednjih godina.
"Zapravo mislim da je muzička industrija postala mnogo bolja i da je toliko napredovala", rekao je za BBC News.
"Ono što sam primijetio u posljednjih 10 godina je svijest da se radi o [o] ljudskim bićima, a ne o robi. Ali još je pred nama dug put."
Sada postoji više podrške, ali ne znaju svi gdje je pronaći, rekao je.
"Jedan od najvećih problema je nedostatak svijesti o pomoći koja je dostupna te nedostatak jasnih putokaza i službeno priznatih putova."
Također je podržao Chambersov prijedlog da bi mlađima od 18 godina trebalo pružiti mnogo veću zaštitu.
"Postoji ogromna razlika između dužnosti skrbi prema umjetnicima i dužnosti brige prema djeci. Dužnost skrbi prema djeci treba se rješavati potpuno odvojeno", rekao je.
Voditelj talenata Jonathan Shalit također je rekao da su se stvari promijenile od 2010.
"Srećom... mnogo je lekcija naučeno. Dužnost brige tada nije bila ono što je mogla biti [u reality showovima općenito]. Sada je dužnost brige znatna.
"Mislim da je vrlo važno razdvojiti emocije i užas onoga što se dogodilo Liamu... To je mnogo godina nakon što je napustio One Direction... S druge strane, neki članovi One Directiona postigli su veliki uspjeh i veliko uživanje u životu. Nije to tako crno-bijelo."
Priznao je da "slava nije ono što se čini... imate milion prijatelja, ali nemate prijatelja".
"Uvijek kažem, umjetnici su najosjetljiviji ljudi u vrlo teškom poslu."
BPI, trgovačko tijelo koje predstavlja diskografske kuće, kaže da je sada "puno više fokusa" na dobrobit umjetnika i razumijevanje pritisaka s kojima se suočavaju.
Izdavačke kuće preuzimaju "aktivnu ulogu" u dobrobiti svojih umjetnika, a postoji "niz podrške" od strane menadžera, kao i organizacija kao što su Music Support i Help Musicians, koje nude "širinu pastoralne podrške", rekao je glasnogovornik BPI-ja za BBC News.
"Muzička zajednica neprestano razmišlja o daljnjoj skrbi. BPI je predan pružanju podrške svojim članovima i široj industriji u osiguravanju da dobrobit umjetnika ostane prioritet."
Konsultant za muzički menadžment Marcus Anthony rekao je za 5 Live on Sunday: "Muzička industrija je svjesna da se ovim stvarima treba pozabaviti, a velika muzička događanja i konvencije održavaju seminare i rasprave o dobrobiti umjetnika i stvari idu na bolje.
"Ali neki menadžeri i izdavačke kuće uvijek će dati prednost funti nad umjetnikom."
federalna.ba/BBC