Režiser filma 'Dear mama': Tupac je mogao biti jedan od najvećih glumaca našeg vremena
(Izvor: Ron Galella)

Režiser filma 'Dear mama': Tupac je mogao biti jedan od najvećih glumaca našeg vremena

Dear Mama (Draga mama), novi dokumentarni film od pet dijelova o životu i naslijeđu Tupaca Shakura, razlikuje se od bilo kojeg drugog istraživanja o legendarnom umjetniku, kaže režiser Allen Hughes.

Disney+ serija, koja se fokusira na Tupaca i njegovu pokojnu majku, Afeni Shakur, priča njegovu priču kroz prizmu njenog aktivizma i borbe, pružajući više zaokruženu priču za razliku od jednostranog portreta umjetnika.

„Želio sam da ljudi znaju kada vide naslov, o da, ovo neće biti tipično hip-hop sranje“, rekao je Hughes za NME preko Zoom poziva. "Ako ćeš nešto sa Tupacom nazvati „Draga mama“, znaš u šta se upuštaš." Hughes, režiser Netflixove serije The Defiant Ones iz 2017., koja prikazuje uspon i uspjeh Dr Drea i suosnivača Interscope Records Jimmyja Iovinea, počeo je raditi na seriji nakon što su mu se obratili članovi porodice Shakur. “Bilo je izazovno raditi na tome jer nažalost, akteri Afeni i Tupac, više nisu s nama”, otkrio je Hughes.

“Nije bilo puno dostupnih stvari o njoj, tako da se tražilo i istraživalo. A s njim, vidite kako se neprestano razvija i teško je tim upravljati, usljed svih promjena koje su se dešavale dok je odrastao. Morali smo se pobrinuti da ljudi shvate zašto je donosio određene odluke.” Za Hughesa, izbor da uključi Afenijinu priču, kao i Tupacovu, bio je ključan za otkrivanje nekih neodgovorenih pitanja o umjetniku i događajima koji su doveli do njegove smrti 1996. „Samo sam imao mnogo pitanja o njemu na koja sam želio odgovor jer ih do tada nikada nisam čuo”, objasnio je Hughes. “I mislio sam, saznaću više o njemu preko njegove majke. A razlog zašto sam se tako osjećao je to što sam ga poznavao, znao sam koliko je inteligentna njegova majka, kakva je aktivistkinja, kakav je ratnik za socijalnu pravdu – bila je legenda.”

Afeni, istaknuta članica Stranke Crnog pantera, bila je jedan od 21 člana stranke uhapšenih i optuženih za nekoliko tačaka za zavjeru radi bombardovanja policijskih stanica i drugih javnih mjesta u New Yorku 1969. Njen rad tokom suđenja bio je od suštinskog značaja, ne samo u pomoći razotkrivanja korupcije u FBI-a, već i u spašavanju Pantera 21. „Ludo je kada razmislite o tome“, rekao je Hughes o svom istraživanju o Afeni, „jer zašto mi je bilo tako teško da pronađem njen snimak, ili njene slike, ili snimke? Radi se o ženi koja je tokom suđenja suočena sa mogućom kaznom od više od 300 godina, zastupala samu sebe. I nema je u historijskim knjigama? To nema smisla."

Hughesovo istraživanje Afenijeve jedinstvene historije u serijalu „Draga mama“ baca svjetlo na burno djetinjstvo i odgoj Tupaca, što je otkrilo više iznenađujućih priča o njegovom životu. Hughes je posebno spomenuo jednu priču, koja nije u dokumentarcu, o Tupacu kao osmogodišnjaku, koji je sjedio na klupi u Harlemu kako bi motrio i upozorio Afeni i njene saradnike ukoliko ugleda federalnog agenta. "Zadatak nije obavio kako treba, jer realno, bio je dijete od osam godina", rekao je Hughes. “A kazna je bila teška. Mislio sam da je Tupac paranoičan, ali sam mislio da je to zato što je pušio previše trave. I ispostavilo se da, kada pogledate njegovo djetinjstvo, saznat ćete mnogo stvari koje jednostavno nisam ni ja znao, o FBI-u i programu COINTELPRO, samouništenju njegove porodice i na šta je sve morao paziti kao dijete. Nisam znao da su Pantere i njegova porodica očekivali da on bude vođa unutar pokreta.”

U seriji upoznajemo Tupaca kao bistrog i strastvenog 17-godišnjaka, a kroz intervjue sa članovima porodice, veteranima Pantera i drugim ličnostima, Hughes postepeno otkriva njegov put u aktivizmu i pritisak njegove porodice da bude vođa, kao kao i njegovo uvođenje u hip-hop kulturu i gangsta rep.

Hughes je vjerovao da je Tupac izgubio svoj put, ali tamo gdje je to obično samo dio nečijeg prirodnog napredovanja, kod Tupaca to baš i nije bio slučaj jer je njegov život, nažalost, prekinut u 25-oj. „Ono što sam naučio je da je stvar sa Death Row Records bila samo usputna. Planirao je još sedam albuma. Imao je isplanirane sve te stvari o društvenom aktivizmu. Imao je sve te stvari o socijalnoj pravdi isplanirane, jer nije mogao od toga pobjeći. Radi se o tome ko je on nekada bio i mislio sam da bi bilo dobro da se vratimo na to.“

Dear Mama je također intrigantan kao projekat zbog Hughesove lične i burne veze s Tupacom. Braća Hughes angažovala su Tupaca da igra sporednu ulogu u njihovom debitantskom filmu Menace II Society iz 1993. godine, ali nakon neslaganja oko njegovog lika, na kraju je otpušten. Samo nekoliko mjeseci kasnije, Tupac se susreo s Hughesom, u susretu koji je rezultirao krivičnom presudom za Tupaca zbog napada i zlostavljanja.

“Definitivno je bilo katarzično razgovarati o tome”, rekao je Hughes o svom pojavljivanju u dokumentarcu. “Nisam bio siguran da sam spreman da se nosim s tim jer on nije ovdje. Dakle, morate se suočiti sa smrću, morate se suočiti sa onim s čim se niste pomirili. Za šta sam ja odgovoran? U čemu sam pogriješio? I nije lako. Nisam želio da budem u filmu, ali mislim da sam našao sretan medij.”

Hughes se nada da će dokumentarni filmovi i njegovo vlastito uključivanje u film imati odjek kod mnogih ljudi, ali i naglasiti mnogostrukost i složenost Tupaca kao umjetnika. Intervju s Donaldom Hikenom, Tupacovim profesorom drame sa Baltimore School of Arts, na primjer, otkriva kakav je kameleon bio u svojoj sposobnosti da izgubi sebe i uživi se u druge uloge.

„Na kraju krajeva, mislim da kada pogledate njegovo putovanje, shvatite, da je možda najveći gubitak osim toga što je bio rap umjetnik i taj što bi on danas bio jedan od najvećih glumaca našeg vremena“, primjećuje Hughes. „Rekao bih da bi u toj utrci mogao pobijediti i Denzela Washingtona.

Mislim da je on, kao što smo svi mi ponekad, bio žrtva svog vremena. „Postoji velika razlika između opsjednutosti sobom i posjedovanja sebe“, nastavio je. “Mislim da je Tupac bio samozadovoljan i kretao se s tim osjećajem. I na kraju, govorimo o pjesniku, i o poeziji u pokretu – njegov život je bio njegova umjetnost. A kažu da veliki umjetnici nisu u korak sa svojim vremenom.”

'Draga mama' emituje se putem streaming servisa Disney+.

federalna.ba/nme.com

Allen Hughes Dear mama Tupac Shakur