‘Rasizam ne nestaje kada se pojavi na naslovnici’: čini li modna industrija dovoljno za rješavanje različitosti?
Ovog je mjeseca Diet Prada na Instagramu objavio mem "kako je počelo naspram kako ide". Uporedivši prošli trenutak nade sa trenutnim trenutkom obračuna, Diet Prada je svoju pažnju usmjerio na američku trgovinu odjeće i posuđa Anthropologie.
Prva slika bila je snimka ekrana sa službenog Instagram profila brenda, pokazujući zalog diverzifikacije svoje radne snage, napisan nakon policijskih ubistava Georgea Floyda i Breonne Taylor u proljeće. Drugi screenshot pokazao je postavu za seriju božićnih virtualnih radionica - sesije oblikovanja, demonstracije pečenja i sesije izrade svijeća koje su vodile plavuše, bijele žene.
U jeku prosvjeda Black Lives Matter, bivši zaposlenici Anthropologie tvrdili su da je trgovina imala historiju rasno profiliranih kupaca, zbog čega su se proklamacije kompanije osjećale performativno i licemjerno. Na drugim mjestima na internetu bilo je rasnih obračuna: urednik zabavnog weba Refinery29 dao je ostavku nakon što je osoblje tvrdilo da su u kompaniji doživjeli diskriminaciju; osnivač modnog bloga Man Repeller rekao je da će "odstupiti" nakon kritike i reakcije svoje kompanije na sistemski rasizam; i brend ljepote Glossier suočio se s kritikama zaposlenih koji su tvrdili da kompanija nije podržala radnike crne rase.
Foto: Remo Casilli/Reuters
Kao što je Diet Prada istakla, ovo nije dobro izgledalo za Antropologie. No, jesu li druge modne kompanije slijedile svoje opredjeljenje za različitost?
"Prva lekcija je shvatiti da rasizam i diskriminacija nisu nešto što nestaje jednom kada vam dosadi ili kada je stalno na naslovnim stranama", kaže Kimberly Jenkins, direktorica Fashion and Race Database. "Čekam da vidim šta će se razvijati tokom 2021. i 2022. godine, jer su mnoge kompanije u početnoj fazi započinjanja ovog dubokog posla, koji će se izvoditi u fazama", kaže ona. "I dalje sam optimista, jer bi kompanije trebale znati da će izgubiti značaj ako još uvijek ne mogu shvatiti kulturnu inteligenciju."
Karen Binns, direktorica Fashion Roundtable, slično je optimistična. Ona navodi panel raznolikosti i inkluzije Britanskog modnog vijeća, Room Mentoring, smjelu agenciju i urednika britanskog Voguea, Edwarda Enninfula, kao važne donositelje promjena, koji su se obvezali na koncept promjene strukturnog rasizma u modnoj industriji. "Svako izdanje Voguea svjedočilo je Enninfulovom cjelovitom stavu o svim oblicima raznolikosti i inkluzije", kaže Binns. Primjeri visokog profila uključuju njegovo septembarsko izdanje "Lice nade" u kojem se pojavljuje Marcus Rashford, predstavlja Rihannu i postavlja ključne radnike na naslovnicu tokom ljeta pandemije. "O tome je više svjestan nego bilo koja druga modna publikacija", kaže ona. Ipak, čak se i Enninful susreo s rasnim profiliranjem na poslu. Ovdje nema ironije, samo svakodnevni podsjetnik na to što znači biti crn u modnoj industriji.
Neskladan podsjetnik na mnogostrukost rasizma stigao je u julu kada je dizajnerica Stella Jean pozvala talijansku modnu zajednicu ne samo zbog tokenizma, već i zbog duboko ukorijenjenog rasizma koji je crnim dizajnerima onemogućavao da prikazuju svoj rad na milanskoj sedmici mode. Nakon višemjesečne kampanje, koordinirala je emisijom We Are Made in Italy, posljednjeg dana septembarske revije u Milanu, koja je prvi put istakla crne talijanske modne dizajnere. "Moramo se suprotstaviti zabludi da biti Italijan znači biti bijelac", rekla je prethodno. "Moda ne bi smjela propustiti ovu priliku da se prilagodi stvarnoj istini ove zemlje, koja je multikulturalna."
Jean kaže da je emisija We Are Made in Italy za "zanemarene manjine" modnih kreativaca. „Većina dizajnera koji će biti predstavljeni na milanskoj sedmici mode ne mogu si priuštiti puno radno vrijeme. Oni obavljaju dnevne poslove i godinama su pokušavali predati svoj rad, ali nisu imali odgovor. “ Dodala je da postoji "nerealan nedostatak mogućnosti" za modne kompanije u crnom vlasništvu u Italiji "izvan modne piste".
Foto: Dave Benett/Getty Images for The Business of Fashion
Ova godina bila je važna za otkrivanje i krivnju, ali postoji vrlo stvaran strah da će ovaj trenutak učenja proći. "Osjećam ozbiljnu hitnost brendova da djeluju sada", kaže Binns. „Prihvatiti važnost kulturnog razumijevanja i primijeniti punu raznolikost na radnom mjestu na svim nivoima“, kaže ona. "I ne, ne samo trenutno, već da preuzmu odgovornost za jednake mogućnosti u svim kompanijama."
Jenkins misli da naporniji posao dolazi u rješavanju strukturnih problema za koje kompanije nisu spremne. „Pored traženja različitih timova, kompanije koje igraju na globalnoj sceni moraju imati uspostavljene obrazovne programe koji rukovodioce i zaposlene na srednjem nivou opremljuju istorijskim, kulturnim i sociopolitičkim perspektivama“, kaže ona. „Jednom kad je neko obrazovan i svjestan, trebao bi biti u mogućnosti slijediti i privući različitost i na njega se može pouzdati kao preventivna mjera za izbjegavanje krize. Nadam se da lideri to preuzimaju i učestvuju, umjesto da preopterećuju poslom službenike za raznolikost i inkluziju ili njihovim rasnim zaposlenima. "
federalna.ba/The Guardian