Prilog: Aida Hasanbegović

Prijevoznici iz BiH ogorčeni zbog “diskriminatorske odluke“ EU i odnosa bh. institucija - moguća blokada granica Unije

Prevoznici iz Bosne i Hercegovine nedavno su najavili moguću blokadu granica prema Evropskoj uniji kao odgovor na nove zahtjeve i pravila u vezi s transportom robe iz BiH. Evropska unija je uvela strože administrativne zahtjeve za prijevozna sredstva iz trećih zemalja, što znači da mnogi prijevoznici iz BiH ne zadovoljavaju nove norme. Dodatni problem predstavlja i limitirani broj dana boravka  vozača u zemljama članicama Evropske unije.

Komisija za transport Evropske unije, koja zasjeda danas, na dnevnom redu bi trebala imati i zahtjev za promjenu odluke kojom je profesionalnim vozačima sa Zapadnog Balkana ograničen boravak u zemljama Evropske unije na 90 dana. Nikola Grbić, predsjednik  Udruženja autoprevoznika Republike Srpske, ne vjeruje da će ova, kako kaže, diskriminatorska odluka biti promijenjena i da će prijevoznici iz Bosne i Hercegovine biti izuzeti iz uredbe o ograničenju boravka u zemljama Unije. Resorni ministar Edin Forto ranije je potvrdio da je stigao odgovor iz Brisela u kome je navedeno da svaki duži boravak od 90 dana mora biti jasno definiran:

“Vozači, državljani Bosne i Hercegovine, imaju pravo boravka u Šengen zoni bez vize za kratki boravak od 90 dana unutar svakih 180 dana. Prema EU zakonodavstvu, taj period bezviznog boravka nije moguće produžiti, pa svaki boravak duži od 90 dana mora biti pokriven ili dugoročnom vizom ili boravišnom dozvolom koju izdaje država članica."

Početkom novembra ministar Forto je zadužio Ministarstvo komunikacija i prometa da u saradnji s ministarstvima sigurnosti i  vanjskih poslova poduzme aktivnosti s nadležnim organima Evropske unije.

Autoprijevoznik Nikola Grbić, kojeg smo zatekli na cesti prema Albaniji, tvrdi da s u nadležne institucije zakazale, godinama su znale, ali su ignorirale problem.

Dodatno nezadovoljstvo među prijevoznicima izazvale su i primjene strožih tehničkih normi. Tvrde da modernizacija vozila, da bi bila usklađena s evropskim standardima, predstavlja ogroman finansijski teret za domaće prijevoznike. Naime, dozvole za prijevoz postale su znatno skuplje, a broj je ograničen, što uzrokuje dodatne teškoće na tržištu transporta. Zbog svih ovih problema, razmišljali su o blokadi granice. Protesti na EU granici trebao bi izvršiti pritisak na Brisel da povuče ili ublaži svoje zahtjeve, da bi prijevoznici imali vremena za prilagođavanje. Profesionalni vozači iz Bosne i Hercegovine, koji prekorače dozvoljeni boravak u Evropskoj uniji, podložni su vraćanju s granice, plaćanju kazne, u najgorem slučaju, privođenju i deportaciji. Mnogi od njih razmišljaju da nastave drumovima Evropske unije, ali kao uposlenici stranih kompanija, kaže Velibor Peulić, koordinator Konzorcija logistika u Bosni i Hercegovini:

„Naši prijevoznici će sada jedan dio kapaciteta iznositi u neke druge države. To znači manje novca u fondovima, povećanje transportnih troškova u kalkulaciji.”

Možda upravo to odgovara Evropskoj uniji, jer samo Njemačkoj nedostaje oko 70.000 profesionalnih vozača. Uprkos svemu, 15. januar je važan dan za vozače koji su i danas u Bosni i Hercegovini

Međunarodni dan vozača i automehaničara obilježili na isti način kao i prethodnih godina, tradicionalnim defileom.

prijevoznici
prijevoznici tahografske kartice
0 12.09.2022 20:20
prijevoznici Nikola Grbić
0 04.07.2022 17:26
prijevoz prijevoznici
0 11.04.2022 19:01
gradski prijevoz prijevoznici javni prijevoz
0 15.03.2022 19:12
Banja Luka Banjaluka javni prijevoz prijevoznici
0 10.03.2022 18:09