Od ispravnosti kvaliteta do cijene - pojačane inspekcijske kontrole

Od ispravnosti kvaliteta do cijene - pojačane inspekcijske kontrole

Od ispravnosti kvaliteta do cijene - inspekcijske kontrole pojačane su u ljetnom periodu.  Građani s oprezom kupuju lako kvarljive proizvode. U inspekciji napominju da je potrebno biti oprezan. Sa druge strane žalbe građana odnose se ne toliko na kvalitet koliko na neregularnost cijena.

Analiza lako kvarljivih namirnica intenzivirana je u ljetnom periodu. Budžetskim sredstvima Grada Bijeljina predviđeno je testiranje 372 uzorka. Za svaki pozitivan -slijedi prekršajni nalog.

"Kazne za pravna lica su od 2 do 10.000 KM, za odgovorno lice je 1.000, za preduzetnika također 1.000 KM. Također, za pozitivne uzorke koje uzimamo iste su novčane kazne", pojašnjava Javorka Tokanović, inspektor za hranu Grada Bijeljina.

No, prodavci vrlo često kako bi izbjegli zakupninu tezgi namirnice - najčešće domaći sir, kajmak, mlijeko i jaja prodaju na trotoarima i mjestima koja nisu za to predviđena uprkos upozorenjima i drakonskim kaznama.

"Za sir i kajmak kao lako kvarljive namirnice, moraju biti obezbjeđene rashladne vitrine i mora da se zna ko šta prodaje i gdje", naglašava Tokanović. 

U udruženju potrošača, pak, kažu da, na sreću, nisu imali žalbi građana na neispravnost namirnica, ali na cijene ih imaju svakodnevno.

"Toga ima, a pogotovo kada se radi o "akcijama". Zakonom je predviđeno tačno to da roba koja je na akciji mora biti fizički odvojena od robe koja je u redovnoj prodaji. Pogotovo kad su sniženja, u tom slučaju pored cijene za koju se prodaje roba mora biti napisana i prethodna cijena, koliko je umanjenje i konačna cijena. Ali imate jedan "fazon" trgovaca, kad kažu "sniženja su na kasi" i vi gledate proizvod i nemate pojma koja mu je cijena i kad dođete na kasu, onda se šokirate", kaže predsjednik Udruženja potrošača „Zvono“ Bijeljina Jovan Vasilić.

Iz Udruženja upozoravaju i na trikove trgovaca kada je riječ o sniženjima. Od četiri važna datuma vezana za sniženja tokom godine, dva su u augustu. 

"Ove rasprodaje će sada biti augustovske, ljetne i vidite-sad u ovom periodu dolazi do podizanja cijena i onda se odjednom pojavi veliko sniženje, a od tog sniženja nema ništa. Ono je, faktički, po onoj cijeni po kojoj bi ga kupili i u normalnoj prodaji", dodaje Vasilić.

Kompanije iz EU, tvrde u Udruženju potrošača, u ugovorima sa potrošačima ne smiju ugovarati nefer odredbe. A potrošač ima pravo da se predomisli. Kod nas je to regulisano na način da potrošač ima pravo da se predomisli u roku od 14 dana, međutim, to pravo često potrošač ne može da ostvari.

Federalna.ba

inspekcija hrana
glad Gaza hrana nestašica
0 28.03.2024 10:03
Turska cvijeće hrana prekrasan pejzaž
0 25.03.2024 11:20
Federalna uprava za inspekcijske poslove inspekcija
0 10.03.2024 10:23